Flota  »  Sprzęt / technika  »  Bridgestone Bandag, czyli nowy standard bieżnikowania
			
			
			
			 
									
					
					Bridgestone Bandag, czyli nowy standard bieżnikowania
							2010-12-16 - P. Grzelak     Tagi: Serwisowanie, Opony, Bridgestone
						
						
						Kiedyś hit każdego warsztatu, później synonim fatalnej jakości. Opony bieżnikowane to produkty, na których temat zdania są bardzo podzielone. Współczesna technologia bieżnikowania pozwala jednak na obalenie wielu mitów o wadach tego typu ogumienia.
Perspektywy dla rozwoju rynku opon bieżnikowanych dostrzegł globalny lider produkcji opon, japońska firma Bridgestone, która w 2008 roku przejęła spółkę Bandag. Dzięki nowym rozwiązaniom wprowadzonym do technologii bieżnikowania coraz więcej kierowców decyduje się na stosowanie opon marki Bandag. Największą zaletą tego ogumienia pozostaje ciągle cena, która jest istotna zwłaszcza dla właścicieli firm transportowych.
O ile zysk na zastosowaniu opon bieżnikowanych w jednym samochodzie może się wydać niewielki, o tyle zastosowanie ich w całej firmowej flocie to już bardzo znacząca oszczędność. Jak mówią inżynierowie pracujący dla spółki Bandag, wysokojakościowe osnowy ciężarowe, zależnie od zastosowania, nadają się do kilkukrotnego bieżnikowania, a to dodatkowa oszczędność.
Oszczędność to jednak nie jedyny argument przemawiający za stosowaniem opon bieżnikowanych. Ekologia, to drugi plus tego rozwiązania. Na odnowę opony potrzeba tylko 30-25% surowców i energii zużywanych do wyprodukowania nowej opony.
	
	
	
	
						Zależnie od rodzaju zastosowania danej opony, system stosowany przez Bandag umożliwia dwukrotne, a niekiedy nawet trzykrotne przedłużenie przebiegu opony. Produkując rocznie na całym świecie miliony opon, Bandag oszczędza gigantyczne ilości energii, jednocześnie ratując przed zezłomowaniem setki tysięcy ton opon rocznie.
To co najważniejsze przy wszystkich zaletach opon bieżnikowanych mamy do czynienia także z doskonałymi parametrami eksploatacji i bezpieczeństwa. Zestawiając dzisiejsze produkty Bandag z popularnymi „nalewkami” z lat 90. inżynierowie podkreślają ich mniejszą wagę, lepsze wyważenie, niższy opór toczenia, przy tym mniejsze zużycia paliwa, mniejszą emisję hałasu.
To wszystko sprawia, że opony bieżnikowane Bandag to rozwiązanie wybierane przez wielu właścicieli firm transportowych.
					
Perspektywy dla rozwoju rynku opon bieżnikowanych dostrzegł globalny lider produkcji opon, japońska firma Bridgestone, która w 2008 roku przejęła spółkę Bandag. Dzięki nowym rozwiązaniom wprowadzonym do technologii bieżnikowania coraz więcej kierowców decyduje się na stosowanie opon marki Bandag. Największą zaletą tego ogumienia pozostaje ciągle cena, która jest istotna zwłaszcza dla właścicieli firm transportowych.
O ile zysk na zastosowaniu opon bieżnikowanych w jednym samochodzie może się wydać niewielki, o tyle zastosowanie ich w całej firmowej flocie to już bardzo znacząca oszczędność. Jak mówią inżynierowie pracujący dla spółki Bandag, wysokojakościowe osnowy ciężarowe, zależnie od zastosowania, nadają się do kilkukrotnego bieżnikowania, a to dodatkowa oszczędność.
Oszczędność to jednak nie jedyny argument przemawiający za stosowaniem opon bieżnikowanych. Ekologia, to drugi plus tego rozwiązania. Na odnowę opony potrzeba tylko 30-25% surowców i energii zużywanych do wyprodukowania nowej opony.
To co najważniejsze przy wszystkich zaletach opon bieżnikowanych mamy do czynienia także z doskonałymi parametrami eksploatacji i bezpieczeństwa. Zestawiając dzisiejsze produkty Bandag z popularnymi „nalewkami” z lat 90. inżynierowie podkreślają ich mniejszą wagę, lepsze wyważenie, niższy opór toczenia, przy tym mniejsze zużycia paliwa, mniejszą emisję hałasu.
To wszystko sprawia, że opony bieżnikowane Bandag to rozwiązanie wybierane przez wielu właścicieli firm transportowych.
źródło: Bridgestone
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Bridgestone Bandag, czyli nowy standard bieżnikowania
Podobne: Bridgestone Bandag, czyli nowy standard bieżnikowania
				 Bridgestone: z myślą o zimie »
Bridgestone: z myślą o zimie »
					
					 Mercedes wyposaży swoje auta w opony Bridgestone ECOPIA »
Mercedes wyposaży swoje auta w opony Bridgestone ECOPIA »
					
					 Bridgestone prezentuje nowe sposoby na obniżenie kosztów we flotach ciężarówek »
Bridgestone prezentuje nowe sposoby na obniżenie kosztów we flotach ciężarówek »
					
				Podobne galerie: Bridgestone Bandag, czyli nowy standard bieżnikowania
				 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
					 Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
 Bridgestone Bandag
Bridgestone Bandag Bridgestone
Bridgestone Bridgestone
Bridgestone 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Lincoln
Tapety Lincoln  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Galeria Need for Speed Shift
Galeria Need for Speed Shift  Grand Prix Europy - Walencja - pitbabes
Grand Prix Europy - Walencja - pitbabes  
 
			
 
 
			