Flota  »  Temat miesiąca  »  Cesarz Fleet Managerem - wywiad z prezesem Hyundai Motor Poland

Cesarz Fleet Managerem - wywiad z prezesem Hyundai Motor Poland

2007-07-27 - P. Łukasiewicz     Tagi:
O pasji podróżowania, nowych modelach marki i sponsoringu największych imprez sportowych świata rozmawiamy z Chul Youn Park, prezesem Hyundai Motor Poland.

Począwszy od bieżącego numeru, nasz partner, FlotaAutoBiznes, będzie przybliżać sylwetki osób zarządzających w Polsce koncernami samochodowymi, paliwowymi, czy firmami CFM. Na „pierwszy ogień” prezes Hyundai Motor Poland - 41-letni Chul Youn Park. Wybór wcale nie był przypadkowy. Polacy wciąż żyją przyznaniem organizacji Euro 2012, a Hyundai być może będzie wyłącznym sponsorem z branży automotive tego wydarzenia.

- Czym jeździ prezes Hyundai Motor Poland?
- Oczywiście samochodem marki Hyundai... Moim autem firmowym jest Hyundai Grandeur.

- Od kiedy przebywa pan w Polsce i czy mieszka Pan z całą rodziną?
- Oczywiście rodzinę mam przy sobie - żonę wraz z dwójką dzieci. Pracę w Polsce rozpocząłem w styczniu 2006 roku, więc jestem tu już półtora roku. Na początku pełniłem funkcję dyrektora ds. marketingu i sprzedaży. Prezesem zostałem pięć miesięcy później. Z koncernem jestem związany od 1991 roku, byłem zatrudniony między innymi oddziałach w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

- Czasu wolnego zapewne brakuje...
- Niestety, to prawda - jestem dosyć zapracowanym człowiekiem. Jednak bardzo lubię podróżować, poznawać inne kultury, atmosferę panującą w dany miejscu. Szkoda, że z powodu braku czasu nie mogę się wybierać zbyt daleko...

- Co pan sądzi o sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym?

- Moim zdaniem tutejszy rynek jest niedoceniany.Potencjał sprzedaży aut w Polsce sięga nawet miliona aut rocznie. Ten cel naprawdę można osiągnąć, a wtedy sytuacja na rynku w kraju nad Wisłą stanie się podobna jak w innych państwach europejskich.

- A co ze sprzedażą flotową, która w Polsce ostatnio bardzo wzrasta?

- Sprzedaż samochodów do flot odgrywa bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu koncerny Hyundai Motor Company, ale obecnie nie jesteśmy na poziomie, który chcielibyśmy osiągnąć. Mamy wiele modeli, począwszy od segmentu A do SUV. W naszej ofercie mamy również nowoczesną gamę silników Diesla. Jakość naszych samochodów jest znana na całym świecie. Otrzymały już wiele nagród w różnych plebiscytach i konkursach. Na podstawie tego potencjału rozwijamy program flotowy, poprawiamy sieć sprzedaży i serwisów z nową marką usług występującą w Europie pod wiele obiecującym tytułem „Jakość, pewność siebie, inspiracja”. Ten rok będzie punktem zwrotnym w historii Hyundai Motor Poland na Starym Kontynencie, bo przedstawimy nasz nowy model w segmencie C - i30. Oczekujemy, że znacznie wzmocni on naszą pozycję na rynku sprzedaży flotowej.

- Polska została organizatorem Euro 2012, a Hyundai współpracuje z UEFA - Europejską Unią Piłkarską. Czy będziecie także za pięć lat sponsorem mistrzostwa Europy?

- Niestety, na razie na ten temat nic nie mogę powiedzieć. Z tego co wiem, negocjacji jeszcze nie rozpoczęto.

- To proszę chociaż powiedzieć, byśmy mieli wyobrażenie, jak wygląda rola sponsora takiej imprezy z branży automotive?

- Byliśmy między innymi oficjalnym partnerem mistrzostw świata w 2006 roku. Hyundai Motor Company przeznaczyło na wsparcie transportu podczas tej imprezy 899 pojazdów. Były wśród niuch modele - Grandeur, Santa Fe, Sonata, czy Trajet. Pojazdy były do dyspozycji przedstawicieli międzynarodowej federacji piłkarskiej FIFA, oficjeli, pracowników komitetu organizacyjnego. Zaopatrzyliśmy również gospodarzy w autobusy, którymi jeździły wszystkie 32 reprezentacje narodowe. Oprócz tego przeznaczyliśmy 1500 pojazdów dla firmy Sixt dla wypożyczenia samochodów na potrzeb obsługi stadionów i prasy. Futbolowe mistrzostwa świata, pozwoliły zaprezentować wysoką jakość naszych pojazdów, a także ofertę wraz z nowymi modelami. Oficjalną funkcję kierownika floty podczas turnieju sprawował słynny „cesarz”, czyli Franz Beckenbauer, szef komitetu organizacyjnego, który otrzymał od nas symboliczny srebrny klucz.

- Wspomniał pan o kilku korzyściach płynących dla firmy Hyundai ze sponsorowania tak wielkiej imprezy.

- Sponsorowanie największej piłkarskiej imprezy na świecie pomaga nam wzmocnić i zwiększyć świadomość marki Hyundai. Widzimy rezultaty tych działań. Według firmy marketingowo-badawczej Sport&Mark GmbH podczas mistrzostw świata w 2006 roku osiągnęliśmy wzrost marki o 78,5 proc w Niemczech w porównaniu do sierpnia 2005. Nawet w krajach, które nie zakwalifikowały się do finałów MŚ, sponsoring również był efektywny. Na przykład w Rosji świadomość marki wzrosła o 253 proc. Na szczęście Hyundai ma wyłączne prawa sponsoringu z branży automotive podczas tej imprezy do 2014 roku. Będziemy również sponsorem Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii.

- Dziękuję za rozmowę.



źródło: FlotaAutoBiznes

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Cesarz Fleet Managerem - wywiad z prezesem Hyundai Motor Poland

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit