Flota » Aktualności » DAF na targach IAA 2010 w Hanowerze

DAF na targach IAA 2010 w Hanowerze
2010-10-13 - P. Grzelak Tagi: Premiery, Targi, Ekologia, Pojazdy hybrydowe
Na targach IAA 2010, które odbyły się w Hanowerze w dniach 23-30 września, DAF Trucks, spółka PACCAR, zaprezentowała hybrydową ciężarówkę 12-tonową LF45, która wejdzie do produkcji pod koniec bieżącego roku.
Również na targach IAA zaprezentowano limitowana edycję modelu XF105 z kabiną Super Space Cab - Blue Edition. Ponadto po raz pierwszy w branży DAF dostarcza kompletną game silników w wersji EEV. Pomimo iż jeszcze niespełna dziesięć lat temu DAF był “najmniejszym” spośród siedmiu producentów ciężarówek w Europie pod względem wolumenu dostaw, w pierwszej połowie 2010 r. wynoszącym 16,3%, uzyskał bardzo mocną drugą pozycję na rynku europejskim.
DAF jest liderem rynku w Holandii, Belgii, Wlk. Brytanii, Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech. W Niemczech, które są największym rynkiem ciężarówek w Europie, DAF jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję jako czołowa marka importowa z udziałem w rynku wynoszącym 12,1%. W łącznym europejskim segmencie ciężkich ciągników siodłowych (powyżej 15 ton) DAF uzyskał udział w rynku powyżej 21% za pierwsze sześć miesięcy 2010 r., dzięki czemu holenderski producent ciężarówek jest liderem rynku na terenie Unii Europejskiej.
Naturalnie celem spółki jest dalsze umacnianie tej pozycji, jednak dalszy postęp należy uczynić także w szerokim asortymencie 2, 3 i 4-osiowych pojazdów pod zabudowę produkowanych z myślą o wszelkich zastosowaniach.
Dla podkreślenia tego faktu na stoisku DAF wystawiono szereg zabudowanych pojazdów we współpracy z czołowymi partnerami z branży zabudów: Trójosiowy LF55 z nadwoziem Saxas do dystrybucji napojów, trójosiowa śmieciarka CF75 z nadwoziem HN Schörling, dwuosiowy CF65 z urządzeniem bramowym firmy Schmitz Cargobull, trójosiowy CF85 z systemem hakowym, trójosiowy CF85 z systemem załadowywania kontenerów Gergen, czteroosiowy CF85 z wywrotką Meiller i trójosiowy XF 105 z nadwoziem BDF, który jest bardzo popularny w Niemczech.LF Hybrid w produkcji
Jeszcze przed końcem tego roku DAF rozpocznie produkcję DAF LF Hybrid, 12-tonowego samochodu dystrybucyjnego z równoległym systemem hybrydowym. Rozpoczęcie produkcji następuje po bardzo rozbudowanej próbie terenowej, w ramach której pojazdy były testowane przez dwa lata w najróżniejszych praktycznych warunkach codziennego użytku zarówno u klientów z Wlk. Brytanii, jak i reszty Europy.Zastosowanie technologii hybrydowej może zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie - emisję CO2 o 10-20%, w zależności od zastosowania. DAF jest jednym z pierwszych europejskich producentów ciężarówek, którzy rozpoczęli produkcję ciężarówki hybrydowej.
DAF LF Hybrid wykorzystuje równoległy system hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym i silnikiem elektrycznym, w którym samochód jest napędzany przez silnik wysokoprężny, silnik elektryczny lub oba jednocześnie. Samochód jest wyposażony w 4,5-litrowy silnik wysokoprężny PACCAR FR, który standardowo spełnia wymagania EEV bez konieczności stosowania filtra sadzy.W samochodzie LF Hybrid silnik ten wytwarza maksymalną moc 118 kW/160 kM i jest połączony z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów Eaton (Autoshift). Pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów jest zainstalowany silnik elektryczny, który może zarówno zapewniać napęd, jak i funkcjonować jako generator. Energia wyzwalana podczas hamowania jest przechowywana w bateriach litowo-jonowych i ponownie wykorzystywana podczas przyspieszenia. W zależności od stopnia naładowania baterii litowo-jonowych komputer centralny ustala, kiedy napęd zapewnia silnik wysokoprężny, a kiedy i w jakim stopniu używany jest silnik elektryczny.DAF rozpoczyna dostawę pojazdu LF Hybrid w Wlk. Brytanii, Holandii, Niemczech, Francji i Belgii - krajach, w których według badań rynku zainteresowanie pojazdami hybrydowymi jest największe. W zależności od powodzenia LF Hybrid na wspomnianych rynkach DAF zadecyduje, czy włączyć ten pojazd do standardowego asortymentu produktów w innych krajach.Technologia hybrydowa będzie rozwijana dalej w następnych latach, zwłaszcza w stosunku do baterii. Z tego powodu pojazd DAF LF Hybrid jest oferowany standardowo poprzez PACCAR Financial w leasingu operacyjnym, gdzie umowa daje możliwość dealerowi DAF wdrożenia ewentualnych aktualizacji w okresie obowiązywania umowy. Dzięki temu firmy dystrybucyjne będą zawsze dysponować samochodami najbardziej przyjaznymi dla środowiska za stałą opłatą miesięczną.Nowość: kompletna gama silników dostępna w wersji EEV
Wiosną 2008 r. DAF jako jeden z pierwszych producentów ciężarówek mógł zacząć dostarczać silniki EEV jako opcję dla wszystkich swoich modeli (LF, CF i XF), a obecnie rozszerza swoją czołową pozycję w dziedzinie rozwoju silników, będąc pierwszym producentem ciężarówek oferującym wersje EEV w każdym silniku, niezależnie od mocy jednostki.Dzięki dalszej optymalizacji oprogramowania sterującego silnikami kilka wersji 12,9-litrowego silnika PACCAR MX może teraz spełniać wymogi normy EEV bez konieczności stosowania filtra sadzy.
Obecnie dotyczy to wersji 265 kW/360 KM i 300 kW/410 KM, a od początku 2011 r. obejmie również wersję 340 kW/460 KM, która jest zainstalowana w pojazdach DAF CF85 i XF105. Fakt, że wartości emisji EEV zostaną uzyskane bez filtra sadzy, oznacza zaoszczędzenie na wadze o około 30 kilogramów przy jednoczesnym zapewnieniu dodatkowego miejsca na montaż większych zbiorników paliwa na podwoziu.
Norma EEV może być spełniona również przez 4,5-litrowy silnik czterocylindrowy PACCAR FR oraz 6,5-litrowe silniki PACCAR GR w modelach LF i CF65 bez stosowania filtra sadzy.
Również na targach IAA zaprezentowano limitowana edycję modelu XF105 z kabiną Super Space Cab - Blue Edition. Ponadto po raz pierwszy w branży DAF dostarcza kompletną game silników w wersji EEV. Pomimo iż jeszcze niespełna dziesięć lat temu DAF był “najmniejszym” spośród siedmiu producentów ciężarówek w Europie pod względem wolumenu dostaw, w pierwszej połowie 2010 r. wynoszącym 16,3%, uzyskał bardzo mocną drugą pozycję na rynku europejskim.
DAF jest liderem rynku w Holandii, Belgii, Wlk. Brytanii, Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech. W Niemczech, które są największym rynkiem ciężarówek w Europie, DAF jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję jako czołowa marka importowa z udziałem w rynku wynoszącym 12,1%. W łącznym europejskim segmencie ciężkich ciągników siodłowych (powyżej 15 ton) DAF uzyskał udział w rynku powyżej 21% za pierwsze sześć miesięcy 2010 r., dzięki czemu holenderski producent ciężarówek jest liderem rynku na terenie Unii Europejskiej.
Naturalnie celem spółki jest dalsze umacnianie tej pozycji, jednak dalszy postęp należy uczynić także w szerokim asortymencie 2, 3 i 4-osiowych pojazdów pod zabudowę produkowanych z myślą o wszelkich zastosowaniach.
Jeszcze przed końcem tego roku DAF rozpocznie produkcję DAF LF Hybrid, 12-tonowego samochodu dystrybucyjnego z równoległym systemem hybrydowym. Rozpoczęcie produkcji następuje po bardzo rozbudowanej próbie terenowej, w ramach której pojazdy były testowane przez dwa lata w najróżniejszych praktycznych warunkach codziennego użytku zarówno u klientów z Wlk. Brytanii, jak i reszty Europy.Zastosowanie technologii hybrydowej może zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie - emisję CO2 o 10-20%, w zależności od zastosowania. DAF jest jednym z pierwszych europejskich producentów ciężarówek, którzy rozpoczęli produkcję ciężarówki hybrydowej.
DAF LF Hybrid wykorzystuje równoległy system hybrydowy z silnikiem wysokoprężnym i silnikiem elektrycznym, w którym samochód jest napędzany przez silnik wysokoprężny, silnik elektryczny lub oba jednocześnie. Samochód jest wyposażony w 4,5-litrowy silnik wysokoprężny PACCAR FR, który standardowo spełnia wymagania EEV bez konieczności stosowania filtra sadzy.W samochodzie LF Hybrid silnik ten wytwarza maksymalną moc 118 kW/160 kM i jest połączony z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów Eaton (Autoshift). Pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów jest zainstalowany silnik elektryczny, który może zarówno zapewniać napęd, jak i funkcjonować jako generator. Energia wyzwalana podczas hamowania jest przechowywana w bateriach litowo-jonowych i ponownie wykorzystywana podczas przyspieszenia. W zależności od stopnia naładowania baterii litowo-jonowych komputer centralny ustala, kiedy napęd zapewnia silnik wysokoprężny, a kiedy i w jakim stopniu używany jest silnik elektryczny.DAF rozpoczyna dostawę pojazdu LF Hybrid w Wlk. Brytanii, Holandii, Niemczech, Francji i Belgii - krajach, w których według badań rynku zainteresowanie pojazdami hybrydowymi jest największe. W zależności od powodzenia LF Hybrid na wspomnianych rynkach DAF zadecyduje, czy włączyć ten pojazd do standardowego asortymentu produktów w innych krajach.Technologia hybrydowa będzie rozwijana dalej w następnych latach, zwłaszcza w stosunku do baterii. Z tego powodu pojazd DAF LF Hybrid jest oferowany standardowo poprzez PACCAR Financial w leasingu operacyjnym, gdzie umowa daje możliwość dealerowi DAF wdrożenia ewentualnych aktualizacji w okresie obowiązywania umowy. Dzięki temu firmy dystrybucyjne będą zawsze dysponować samochodami najbardziej przyjaznymi dla środowiska za stałą opłatą miesięczną.Nowość: kompletna gama silników dostępna w wersji EEV
Wiosną 2008 r. DAF jako jeden z pierwszych producentów ciężarówek mógł zacząć dostarczać silniki EEV jako opcję dla wszystkich swoich modeli (LF, CF i XF), a obecnie rozszerza swoją czołową pozycję w dziedzinie rozwoju silników, będąc pierwszym producentem ciężarówek oferującym wersje EEV w każdym silniku, niezależnie od mocy jednostki.Dzięki dalszej optymalizacji oprogramowania sterującego silnikami kilka wersji 12,9-litrowego silnika PACCAR MX może teraz spełniać wymogi normy EEV bez konieczności stosowania filtra sadzy.
Obecnie dotyczy to wersji 265 kW/360 KM i 300 kW/410 KM, a od początku 2011 r. obejmie również wersję 340 kW/460 KM, która jest zainstalowana w pojazdach DAF CF85 i XF105. Fakt, że wartości emisji EEV zostaną uzyskane bez filtra sadzy, oznacza zaoszczędzenie na wadze o około 30 kilogramów przy jednoczesnym zapewnieniu dodatkowego miejsca na montaż większych zbiorników paliwa na podwoziu.
Norma EEV może być spełniona również przez 4,5-litrowy silnik czterocylindrowy PACCAR FR oraz 6,5-litrowe silniki PACCAR GR w modelach LF i CF65 bez stosowania filtra sadzy.
źródło: DAF
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DAF na targach IAA 2010 w Hanowerze
Podobne: DAF na targach IAA 2010 w Hanowerze




Podobne galerie: DAF na targach IAA 2010 w Hanowerze



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć