Flota » Sprzęt / technika » Ciężarówki Forda wjeżdżają na polski rynek

W ramach współpracy z firmą Ford Otosan, przedsiębiorstwem joint venture stworzonym przez Ford Motor Company i Koç Holding, Grupa DBK będzie wyłącznym importerem marki na terenie Polski.
Udziały w Ford Otosan należą do Ford Motor Company oraz Koç Holding. Wiodący holding inwestycyjny w Turcji działa z Ford Motor Company w branży motoryzacyjnej od 1928 roku. Plany koncernu na najbliższe miesiące to intensywny rozwój sprzedaży na rynkach Centralnej i Zachodniej Europy, w tym polskim dzięki współpracy z Grupą DBK, wyłącznym dealerem marki Ford Trucks w tej części Europy.
Dotychczas marka Ford Trucks była najczęściej spotykana na trasach południowo-wschodniej Europy, Rosji, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Dziś Ford Trucks zdobywa kolejne rynki i poszerza gamę produktów. W ostatnim czasie punkty dealerskie pojawiły się w takich krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Maroko, Gruzja, Katar, Oman, Bahrajn czy Rosja. Rocznie marka sprzedaje 15 tysięcy pojazdów, które są produkowane w jednej z trzech fabryk, zlokalizowanej w Eskişehir w Turcji. Pozostałe światowe zakłady produkcyjne marki Ford Trucks znajdują się w Brazylii (Sao Paolo) i Rosji (Kaliningrad). Wkrótce również powstanie kolejna fabryka w Chinach (Taiyuan, 2016).
Ford Trucks oferuje 3 serie produktowe - Road (pojazdy do transportu drogowego), Construction (podwozia pod specjalistyczne zabudowy) oraz ciągniki siodłowe. Pojazdy marki wyróżniają się m.in. niskim zużyciem paliwa, szerokim wyborem dostępnych opcji w 25 głównych konfiguracjach, łatwością w serwisowaniu oraz konkurencyjną ceną. Flagowy produkt marki, ciągnik siodłowy 1846T, zdobył w ostatnich latach wiele wysoce cenionych wyróżnień branży motoryzacyjnej. W 2013 roku zajął 3. miejsce w takich konkursach jak „International Truck of the Year”, natomiast w wersji Low Liner został wyróżniony w plebiscycie Logistics Tractor of the Year. Natomiast jedna z ostatnich nagród, 3 miejsce w konkursie „International Truck of the Year 2016”, dotyczy nowej serii Construction Euro 6. Obecnie Ford Trucks wprowadza na rynek pojazdy spełniające standard emisji spalin Euro 6 w wyjątkowo konkurencyjnej ofercie.
4 lata pracy 750 inżynierów, 150 milionów euro zainwestowanych w rozwój produktu, ponad 2 miliony przejechanych kilometrów w trakcie jazd testowych (w 8 różnych regionach, na 3 kontynentach, w najcięższych warunkach na świecie) - wszystko to przyczyniło się do powstania nowego silnika Ecotorq® oraz tegorocznego modelu marki. Nowa seria Ford Trucks, sygnowana hasłem „Sharing the Load”, wyróżnia się wyjątkową mocą oraz efektywnością, a wyposażona w nowe silniki E3, E5 i E6 Ecotorq® wkrótce podbije drogi w Turcji oraz na międzynarodowych rynkach.
Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych, została zarejestrowana przez firmę Ford Otosan, spółkę notowaną na giełdzie, która działa na zasadzie partnerstwa między Ford Motor Company a Koc Holding. Baza produkcyjna pojazdów użytkowych Ford znajduje się w Europie, co sprawia, że przedsiębiorstwo Ford Otosan jest liderem eksportu w Turcji, dostarczając pojazdy i części do 82 państw. Produkuje rocznie ponad 400 tys. pojazdów z rodziny Transit (jedyny punkt produkcyjny w Europie) oraz Tourneo Courier (jedyna fabryka na świecie). Ford Otosan zatrudnia ponad 10 tys. pracowników w 5 placówkach. Ponadto posiada największy dział badawczo-rozwojowy w sektorze motoryzacyjnym w Turcji. Ford Otosan to drugie największe przedsiębiorstwo przemysłowe w tym kraju, posiadające najwyższą zdolność produkcyjną oraz największe zatrudnienie w tureckim sektorze motoryzacyjnym. Ford Otosan znajduje się również wśród pierwszych 30 firm notowanych na giełdzie w Istambule (BIST 30).
Udziały w Ford Otosan należą do Ford Motor Company oraz Koç Holding. Wiodący holding inwestycyjny w Turcji działa z Ford Motor Company w branży motoryzacyjnej od 1928 roku. Plany koncernu na najbliższe miesiące to intensywny rozwój sprzedaży na rynkach Centralnej i Zachodniej Europy, w tym polskim dzięki współpracy z Grupą DBK, wyłącznym dealerem marki Ford Trucks w tej części Europy.
Dotychczas marka Ford Trucks była najczęściej spotykana na trasach południowo-wschodniej Europy, Rosji, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Dziś Ford Trucks zdobywa kolejne rynki i poszerza gamę produktów. W ostatnim czasie punkty dealerskie pojawiły się w takich krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Maroko, Gruzja, Katar, Oman, Bahrajn czy Rosja. Rocznie marka sprzedaje 15 tysięcy pojazdów, które są produkowane w jednej z trzech fabryk, zlokalizowanej w Eskişehir w Turcji. Pozostałe światowe zakłady produkcyjne marki Ford Trucks znajdują się w Brazylii (Sao Paolo) i Rosji (Kaliningrad). Wkrótce również powstanie kolejna fabryka w Chinach (Taiyuan, 2016).
Ford Trucks oferuje 3 serie produktowe - Road (pojazdy do transportu drogowego), Construction (podwozia pod specjalistyczne zabudowy) oraz ciągniki siodłowe. Pojazdy marki wyróżniają się m.in. niskim zużyciem paliwa, szerokim wyborem dostępnych opcji w 25 głównych konfiguracjach, łatwością w serwisowaniu oraz konkurencyjną ceną. Flagowy produkt marki, ciągnik siodłowy 1846T, zdobył w ostatnich latach wiele wysoce cenionych wyróżnień branży motoryzacyjnej. W 2013 roku zajął 3. miejsce w takich konkursach jak „International Truck of the Year”, natomiast w wersji Low Liner został wyróżniony w plebiscycie Logistics Tractor of the Year. Natomiast jedna z ostatnich nagród, 3 miejsce w konkursie „International Truck of the Year 2016”, dotyczy nowej serii Construction Euro 6. Obecnie Ford Trucks wprowadza na rynek pojazdy spełniające standard emisji spalin Euro 6 w wyjątkowo konkurencyjnej ofercie.
Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych, została zarejestrowana przez firmę Ford Otosan, spółkę notowaną na giełdzie, która działa na zasadzie partnerstwa między Ford Motor Company a Koc Holding. Baza produkcyjna pojazdów użytkowych Ford znajduje się w Europie, co sprawia, że przedsiębiorstwo Ford Otosan jest liderem eksportu w Turcji, dostarczając pojazdy i części do 82 państw. Produkuje rocznie ponad 400 tys. pojazdów z rodziny Transit (jedyny punkt produkcyjny w Europie) oraz Tourneo Courier (jedyna fabryka na świecie). Ford Otosan zatrudnia ponad 10 tys. pracowników w 5 placówkach. Ponadto posiada największy dział badawczo-rozwojowy w sektorze motoryzacyjnym w Turcji. Ford Otosan to drugie największe przedsiębiorstwo przemysłowe w tym kraju, posiadające najwyższą zdolność produkcyjną oraz największe zatrudnienie w tureckim sektorze motoryzacyjnym. Ford Otosan znajduje się również wśród pierwszych 30 firm notowanych na giełdzie w Istambule (BIST 30).
źródło: grupaDBK
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ciężarówki Forda wjeżdżają na polski rynek
Podobne: Ciężarówki Forda wjeżdżają na polski rynek




Podobne galerie: Ciężarówki Forda wjeżdżają na polski rynek



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter