Flota  »  Aktualności  »  Citroen prezentuje Nemo - mały, inteligentny samochód dostawczy
Citroen Nemo

Citroen prezentuje Nemo - mały, inteligentny samochód dostawczy

2007-10-04 - P. Łukasiewicz     Tagi:
Citroën wprowadzi do sprzedaży nowy model - Nemo, który wzbogaci gamę lekkich samochodów dostawczych. Nemo to uzupełnienie rodziny trzech modeli marki: Berlingo, Jumpy i Jumper.W obliczu dużego natężenia ruchu miejskiego i utrudnień na drogach dojazdowych do aglomeracji, jak również ograniczeń narzuconych transportowi drogowemu, Nemo jest doskonałym samochodem dostawczym do swobodnego przemieszczania się po ulicach miast. Dzięki małym rozmiarom, optymalnej przestrzeni wnętrza, pomysłowym rozwiązaniom i oszczędnej eksploatacji nowy model w ujmującym stylu spełnia wymagania klientów kompaktowych furgonetek.

Kompaktowy, a jednocześnie przestronny Nemo wyróżnia się:
  • zwartą budową zewnętrzną o długości 3,86 m i zwrotnością, które zapewniają mu swobodę poruszania się w mieście równą małemu samochodowi osobowemu;
  • pomysłową koncepcją, dzięki której pomimo niedużych rozmiarów zewnętrznych oferuje bardzo dobre parametry użytkowe (objętość użytkowa wynosząca 2,5 m3 i ładowność 610 kg) oraz praktyczne rozwiązania w postaci asymetrycznych skrzydłowych drzwi tylnych oraz pojedynczych lub podwójnych przesuwnych drzwi bocznych o dużych rozmiarach;
  • adaptowalnym siedzeniem dla pasażera EXTENSO o licznych konfiguracjach.
Parametry gwarantujące skuteczność i komfort

Umiarkowana cena oraz oszczędna eksploatacja w połączeniu z ekologicznymi silnikami o niskim zużyciu paliwa (119 g CO2/km w wersji z silnikiem wysokoprężnym) sprawiają, że Nemo zajmuje wiodącą pozycję w swoim segmencie.
Ponadto, model oferuje pasażerom parametry godne samochodu osobowego: nowoczesność stylu i wystroju, komfort, ergonomiczne przełączniki, doświetlenie wnętrza i bezpieczeństwo.

Nowoczesny i waloryzujący styl

Nowoczesny i waloryzujący styl Nemo wywołuje uczucie sympatii, dodatkowo podkreślając zalety nowego samochodu dostawczego Citroëna. Solidna sylwetka zdradza przestronność wnętrza i praktyczność użytkową samochodu.

Kompletna gama spełniająca różnorodne oczekiwania

Nemo stanowi propozycję samochodu o kompaktowych wymiarach, otwierającego gamę samochodów dostawczych Citroëna. Ten czwarty model uzupełnia już istniejącą ofertę, obejmującą modele Berlingo, Jumpy i Jumper.
Dzięki gamie spełniającej oczekiwania klientów tego segmentu (do 2 ton ładowności i od 2,5 do 17 m3 przestrzeni użytkowej) Citroën posiada atuty umacniające jego wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych. Na koniec sierpnia 2007 roku udział Citroëna w europejskim rynku samochodów dostawczych (18 krajów) wzrósł do 10,0%.

Wymiary zewnętrzne doskonale dostosowane do ruchu miejskiego

Dzięki swym wymiarom zewnętrznym (długość 3,86 m, szerokość 1,72 m, wysokość 1,72 m lub 1,78 m z relingami dachowymi oferowanymi jako wyposażenie opcjonalne) Nemo przemieszcza się wszędzie z łatwością, szczególnie, że jego średnica okręgu zawracania wynosi jedynie 10,6 m między ścianami.

Duże wymiary wewnętrzne

Dostosowanym do warunków miejskich rozmiarom zewnętrznym towarzyszy duża przestrzeń wewnętrzna. Przy długości przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynoszącej 1,52 m, szerokości między nadkolami 1,05 m i maksymalnej wysokości 1,18 m, Nemo oferuje pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 2,5 m3 za przednimi siedzeniami. Niezależnie od wersji ładowność samochodu wynosi 610 kg.

Dolny próg ładunkowy, który stanowi istotne kryterium przy przewozie ciężkich przedmiotów, znajduje się na wysokości 53 cm od ziemi.

„Pakiet terenowy” z myślą o różnych potrzebach klientów


Aby dodatkowo zwiększyć przystosowanie samochodu do warunków miejskich, a jednocześnie rozszerzyć zakres możliwych zastosowań samochodu, Nemo proponuje „pakiet terenowy”, który obejmuje podwyższone zawieszenie, koła 15-calowe, osłonę pod silnikiem i wzmocnienia boczne (szersze listwy boczne, zabezpieczenia dolnego pasa karoserii, osłonę przedniego zderzaka, fartuchy przeciwbłotne). W tej wersji Nemo może pokonywać trasy w trudniejszym terenie, zarówno w mieście, jak i poza miastem.

EXTENSO: składane i wsuwane siedzenie pasażera

Siedzenie pasażera w Nemo może być wyposażone w dwie funkcje EXTENSO, które zwiększają użytkowe zalety samochodu: fotel można ustawić w pozycji stolika (oparcie złożone poziomo na siedzisku) lub całkowicie wsunąć pod podłogę, oferując w ten sposób dodatkową długość do załadunku dużych przedmiotów, wynoszącą blisko 1 m. W tej konfiguracji całkowita długość ładunkowa wynosi 2,50 m, a przestrzeń ładunkowa zwiększa się o 0,3 m3, osiągając 2,8 m3.

Adaptowalna przegroda między kabiną i przestrzenią ładunkową


Przegroda umieszczona między kabiną i przestrzenią ładunkową jest adaptowalna. Zapewnia pełną ochronę kabiny na całej szerokości, a w przypadku przewozu długich ładunków część znajdująca się za wsuniętym siedzeniem pasażera EXTENSO obraca się w kierunku kierowcy, zapewniając mu optymalną ochronę. To rozwiązanie posiada podwójną zaletę: w bardzo łatwy sposób i bez konieczności demontażu oferuje optymalną długość i pojemność ładunkową jednocześnie zabezpieczając kierowcę przed przewożonymi ładunkami. Ponadto, Nemo oferuje klasyczny wybór przegród pomiędzy kabiną i przestrzenią ładunkową: przegrodę blaszaną, przeszkloną lub kratkę zamocowaną na stałe.

Asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne

Furgonetki często się zatrzymują i wymagają łatwego dostępu do przestrzeni ładunkowej. Dla usprawnienia tych czynności Nemo posiada w wyposażeniu seryjnym asymetryczne, skrzydłowe drzwi tylne. Węższe drzwi znajdują się z prawej strony. W ten sposób dostęp do tylnej części pojazdu jest ułatwiony w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Łatwa w obsłudze blokada umożliwia otwarcie drzwi pod kątem 180°.

W krajach, w których przepisy kodeksu drogowego na to zezwalają, można jeździć z otwartym prawym skrzydłem drzwi tylnych, znajdującym się po tej samej stronie co składane siedzenie pasażera w przypadku przewozu bardzo długich ładunków. Tablica rejestracyjna i trzecie światło stop zamontowane na lewym skrzydle tylnych drzwi pozostają widoczne.

Wysokie i szerokie przesuwne drzwi boczne

Nemo opcjonalnie jest wyposażony w przesuwne drzwi boczne po jednej lub obu stronach nadwozia. Ułatwiają one załadunek dużych przedmiotów: wysokość użytkowa wynosi 1041 mm, a szerokość od 410 w dolnej części do 644 mm.

Komfort w szerokim rozumieniu tego pojęcia

Jednym z warunków wydajności pracy jest optymalny komfort użytkowania samochodu, który jest codziennie wykorzystywany w działalności zawodowej. Dlatego właśnie Nemo stawia sobie za cel zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa.

Funkcje godne samochodu osobowego

Liczne, praktyczne rozwiązania sprawiają, że Nemo w niczym nie ustępuje nowoczesnemu samochodowi osobowemu.
  • ergonomiczne przełączniki znajdują się w zasięgu ręki. Podwyższona dźwignia zmiany biegów jest umieszczona blisko kierownicy;
  • Nemo oferuje liczne schowki niezbędne w samochodzie dostawczym. 12 schowków znajduje się w przedniej części samochodu spełniając różnorodne potrzeby;
  • regulacje kierownicy i siedzenia kierowcy umożliwiają optymalne dostosowanie stanowiska kierowcy;
  • Nemo oferuje system audio wysokiej jakości z czterema głośnikami, w tym dwoma wysokotonowymi w obudowie drzwi;
  • samochód posiada urządzenia umożliwiające podłączenie zestawu Bluetooth.
Pożyteczne i praktyczne urządzenia wspomagające kierowanie

Dla ułatwienia użytkowania w warunkach miejskich, a także poza miastem, Nemo proponuje seryjnie wspomaganie układu kierowniczego we wszystkich wersjach oraz liczne urządzenia ułatwiające prowadzenie, m.in. radar parkowania tyłem z czterema czujnikami wbudowanymi w zderzak oraz alarm przekroczenia prędkości z sygnałem wizualnym i dźwiękowym programowany za pomocą komputera pokładowego. W 2008 roku samochód zostanie również wyposażony w ogranicznik i regulator prędkości.

Oszczędne i ekologiczne silniki

Oferowane silniki są bardzo oszczędne, zarówno w wersji benzynowej 1.4 l 75 KM (DIN) jak i w wersji wysokoprężnej 1.4 HDi 70 KM (DIN). Zużycie paliwa w wersji z silnikiem diesla wynosi 4,5l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 119 g/km, co stanowi wzorcowe wartości w segmencie furgonetek.

Mechaniczna, elektronicznie sterowana, pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów w wersji z silnikiem HDi

Od 2008 roku w wersji z silnikiem wysokoprężnym HDi 70 KM będzie oferowana mechaniczna, elektronicznie sterowana, pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Na wzór innych modeli gamy Citroën dostępnych z tego rodzaju układem przenoszenia napędu (od miejskiego, małego samochodu C1 do minivana Grand C4 Picasso) Nemo zapewni swoim klientom niepodważalne zalety pod względem komfortu jazdy.

Bezpieczeństwo dostosowane do rodzaju eksploatacji Nemo

Nemo oferuje seryjnie poduszkę powietrzną kierowcy i może być wyposażony opcjonalnie w przednią poduszkę powietrzną dla pasażera oraz w poduszki boczne kierowcy i pasażera z przodu. Poduszka powietrzna pasażera z przodu może być dezaktywowana w czasie przewozu dziecka.

Pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami naciągu i napinaczami pirotechnicznymi są dostosowane do poduszek powietrznych, a kierowca jest informowany o niezapięciu pasów za pomocą wskaźnika.

Użytkownicy samochodów dostawczych przywiązują wagę do odpowiedniego zabezpieczenia przewożonych towarów. Z tego względu, na wzór najnowszych modeli z wyższych segmentów, przestrzeń ładunkowa może być odblokowana niezależnie od kabiny za pomocą pilota od zewnątrz lub za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej od wewnątrz. Ponadto drzwi zostają automatycznie zablokowane z chwilą ruszania. Wskaźnik na wyświetlaczu informuje o otwartych drzwiach.

Skuteczne zawieszenie

Układ jezdny został dobrany pod kątem utrzymania stabilności niezależnie od obciążenia pojazdu z jednoczesnym zapewnieniem komfortu zgodnie z oczekiwaniami klientów. Zawieszenie składa się z kolumn typu Mc Pherson z przodu oraz odkształcalnej belki z tyłu. Opony Michelin są montowane na 14-calowych obręczach kół (lub na 15-calowych opcjonalnie oraz w pakiecie terenowym). Układ hamulcowy wyposażony seryjnie w ABS składa się między innymi z wentylowanych tarcz z przodu i hamulców bębnowych z tyłu.

Oszczędność na pierwszym planie

Nabywcy samochodów dostawczych, a w szczególności przedsiębiorstwa rozporządzające większym parkiem samochodowym, przywiązują dużą wagę do kosztów eksploatacyjnych. Pod tym względem Nemo posiada wiele atutów:
  • cenę zakupu niższą od tradycyjnych furgonetek oferowanych obecnie na różnych rynkach,
  • budowę zapewniającą solidność i wieloletnią eksploatację;
  • zmniejszone koszty serwisowe (przeglądy co 30 000 km lub co dwa lata);
  • ograniczone koszty napraw dzięki zastosowaniu niezawodnych, ulepszonych części oraz dostosowaniu okresu eksploatacji części podlegających zużyciu i wymianie do programu serwisowego;
  • zmniejszone zużycie paliwa do poziomu, który zapewnia Nemo pierwsze miejsce w swojej kategorii.
Estetyka pod hasłem nowoczesności i skuteczności

Starannie dopracowany styl Nemo otwiera nową erę stylizacji na rynku samochodów dostawczych. Sylwetka natychmiast wywołuje wrażenie nowoczesności i solidności, podkreślając przestronność wnętrza i praktyczność użytkową samochodu.

Nemo wzbudza sympatię swoim przyjaznym wyglądem, pozytywnie wpływając na kierowcę i wizerunek jego firmy.

Szeroki, ochronny przód


Przód Nemo stanowi idealną syntezę nowoczesności i siły witalnej, potwierdzając pozycję samochodu. To wrażenie jest wywołane pokrywą silnika o naprężonych liniach z dużym logo marki, lustrzanymi, gładkimi reflektorami umieszczonymi w sposób chroniący przed małymi kolizjami oraz duży, okalający błotnik, który stanowi element bezpieczeństwa. Wysoka i szeroka szyba przednia zapewnia optymalne widoczność i doświetlenie.

Profil stanowiący zapowiedź wewnętrznej przestrzeni i solidności


Widok z boku wywołuje wrażenie przestronności i natychmiast wzbudza zaufanie. Duże i wydatne nadkola są uzupełnione szerokimi osłonami bocznymi, które skutecznie ograniczają skutki drobnych kolizji. Boczne przesuwne drzwi są dobrze wkomponowane w stylizację Nemo. Boczne blaszane powierzchnie są idealnie gładkie bez widocznych śladów łączenia lub wytłaczania elementów, oferując tym samym miejsce na widoczne logo firmy. Duże szyby kabiny gwarantują optymalny komfort wizualny i znakomite doświetlenie wnętrza.
O przynależności Nemo do kategorii samochodów dostawczych świadczy oddzielona przegrodą przestrzeń ładunkowa w kształcie sześcianu, który oferuje dużą pojemność i praktyczny załadunek.

Tył potwierdzający status Nemo

Widok z tyłu potwierdza cechy, które sugeruje profil samochodu. Tył został zaprojektowany w sposób usprawniający załadunek i rozładunek: sześcienny kształt, niski próg ładunkowy i asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne są bardzo praktyczne, zwłaszcza przy ograniczonej przestrzeni. Duże światła tylne, umieszczone wysoko nad osłonami są nowoczesne, niezawodne i zabezpieczone przed kolizjami w ruchu miejskim.

Styl wnętrza współgrający z wyglądem zewnętrznym

Styl wnętrza Nemo odzwierciedla zwartość i optymalną przestronność oferując:
- nowoczesne wnętrze z funkcjonalną, starannie zaprojektowaną deską rozdzielczą, wywołujące wrażenie przestronności,
- dużą przestrzeń we wszystkich trzech wymiarach. Przestrzeń wewnętrzna i pojemność ładunkowa są zadziwiające zważywszy gabaryty zewnętrzne,
- duże przeszklone powierzchnie umożliwiające doskonałą widoczność i wrażenie przestronności poprzez doświetlenie wnętrza.

Klienci różnych grup zawodowych

90% klientów tradycyjnych furgonetek stanowią mężczyźni. W 80% przypadków nabywcami są osoby eksploatujące samochód w ramach prowadzonej działalności zawodowej. 30% użytkowników wykorzystuje również samochód do celów prywatnych. Firmy użytkujące tego rodzaju samochód to w większości małe przedsiębiorstwa, zatrudniające do 10 osób.

Nemo jest adresowany do różnych sektorów działalności: handlu detalicznego, usług, firm dostawczych, rzemiosła, branży techniczno-handlowej i wykończeniowych robót budowlanych. Klienci z tych branż poszukują funkcjonalnych, a jednocześnie ekonomicznie optymalnych i niezawodnych rozwiązań przystosowanych do ich działalności zawodowej.

Furgonetki są przede wszystkim użytkowane w miastach i w ruchu podmiejskim. Ich zastosowanie na autostradach i w terenie jest marginesowe.

Rynek międzynarodowy

Na rynku europejskim w pierwszym półroczu 2007 roku samochody dostawcze stanowiły 11,9% ogólnej liczby sprzedanych samochodów. W przypadku Citroëna udział samochodów dostawczych w ogólnej sprzedaży wynosi 18,2%.
Rynek lekkich samochodów dostawczych jest podzielony na segmenty według kryterium przestrzeni użytkowej i ładowności.

Marka Citroën jest obecna we wszystkich kategoriach tworzących rynek lekkich samochodów dostawczych. Berlingo należy do segmentu furgonetek (do 800 kg ładowności i 4 m3 przestrzeni ładunkowej), Jumpy do segmentu małych furgonów (do 1200 kg i 7 m3) oraz Jumper do segmentów dużych furgonów (do 3 000 kg i 22 m3).
Nemo, podobnie jak Berlingo, należy do pierwszej kategorii, czyli segmentu furgonetek.

Wielkość sprzedaży na rynku furgonetek w Europie wyniosła 410 300 egzemplarzy w 2006 roku. Berlingo w wersji dostawczej stanowił 16,6% europejskiego rynku w tym segmencie (sprzedaż na poziomie 67 900 samochodów). Najważniejsze rynki furgonetek to w kolejności Francja, Wielka Brytania, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Holandia, Belgia i Luksemburg, Portugalia i Szwecja.

Nemo będzie oferowany również w wielu krajach pozaeuropejskich.



źródło: Citroen Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen prezentuje Nemo - mały, inteligentny samochód dostawczy

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit