Flota » Aktualności » DAF, MAN oraz Mercedes-Benz jeden po drugim zmniejszają zatrudnienie

DAF, MAN oraz Mercedes-Benz jeden po drugim zmniejszają zatrudnienie
Koniec 2014 roku okazał się być niezbyt przyjemny dla osób pracujących przy produkcji samochodów użytkowych. Aż trzech producentów z branży postanowiło bowiem ograniczyć zatrudnienie.
MAN musiał w aż trzech fabrykach ograniczyć swoim pracownikom godziny pracy, a część wysłał nawet na przymusowe urlopy. Sprawa dotyczy zakładów działających w Niemczech oraz w Austrii, które po prostu nie mają co robić. Ilość zamówień na nowe ciężarówki poszła wyraźnie w dół, co ma związek m.in. z politycznymi problemami na wschodzie Europy, a także dewaluacją tamtejszych walut. Podobny problem ma DAF, który zapowiedział, że w najbliższym czasie pracę straci nawet 300 osób. Również i tutaj główną rolę gra Rosja, która w ubiegłym roku kupiła aż 7 proc. całej produkcji DAF-a, zaś teraz od kilku miesięcy nie chce kupować niczego. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku firmy Mercedes-Benz, która w ciągu najbliższych lat podziękuję za współpracę 650 pracownikom fabryki w Düsseldorfie. Obecnie pracuje tam 6,5 tys. osób, natomiast do 2020 roku będzie ich mniej niż 6 tys. Fabryka ta buduje model Sprinter, czyli samochód, który raczej nie narzeka na brak klientów. Skąd więc to ograniczenie zatrudnienia? Ma ono mieć związek z wielomilionowymi inwestycjami w zakład oraz zwiększeniem jego efektywności.
MAN musiał w aż trzech fabrykach ograniczyć swoim pracownikom godziny pracy, a część wysłał nawet na przymusowe urlopy. Sprawa dotyczy zakładów działających w Niemczech oraz w Austrii, które po prostu nie mają co robić. Ilość zamówień na nowe ciężarówki poszła wyraźnie w dół, co ma związek m.in. z politycznymi problemami na wschodzie Europy, a także dewaluacją tamtejszych walut. Podobny problem ma DAF, który zapowiedział, że w najbliższym czasie pracę straci nawet 300 osób. Również i tutaj główną rolę gra Rosja, która w ubiegłym roku kupiła aż 7 proc. całej produkcji DAF-a, zaś teraz od kilku miesięcy nie chce kupować niczego. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku firmy Mercedes-Benz, która w ciągu najbliższych lat podziękuję za współpracę 650 pracownikom fabryki w Düsseldorfie. Obecnie pracuje tam 6,5 tys. osób, natomiast do 2020 roku będzie ich mniej niż 6 tys. Fabryka ta buduje model Sprinter, czyli samochód, który raczej nie narzeka na brak klientów. Skąd więc to ograniczenie zatrudnienia? Ma ono mieć związek z wielomilionowymi inwestycjami w zakład oraz zwiększeniem jego efektywności.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DAF, MAN oraz Mercedes-Benz jeden po drugim zmniejszają zatrudnienie
Podobne: DAF, MAN oraz Mercedes-Benz jeden po drugim zmniejszają zatrudnienie



Podobne galerie: DAF, MAN oraz Mercedes-Benz jeden po drugim zmniejszają zatrudnienie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter