Flota  »  Aktualności  »  DAF - nowa odsłona serii LF
DAF LF Edition 2009

DAF - nowa odsłona serii LF

2009-06-10 - P. Łukasiewicz     Tagi: Ciężarówki, DAF
DAF wprowadza na rynek modele Edition 2009 ciężarówki LF, pod hasłem "Ewolucja nigdy się nie kończy". Unowocześnione wnętrze ma zapewniać większą wygodę kierowcy, zaś wyższą efektywność uzyskano dzięki optymalizacji układu napędowego oraz wprowadzeniu nowych opcji.Obszerna kabina, niska masa niezaładowanego pojazdu, pozwalająca uzyskać maksymalną rentowność przewozu w tej klasie pojazdów, ciasny promień skrętu, ułatwione wsiadanie do kabiny i parametry, dzięki którym ciężarówki z serii LF prowadzą się jak samochody osobowe sprawiają, że są środkami transportu stworzonymi dla dystrybutorów. W dalszym ciągu są dostępne w różnych klasach wagowych i rozstawach osi, oraz z silnikami o zróżnicowanej mocy. Nadają się do wykorzystania podwozia pod zabudowę lub jako ciągniki siodłowe, natomiast kabinę można zamówić w wersji dziennej lub sypialnej. Model LF45 jest dostępny w wersjach o masie całkowitej od 7,5 do 12 ton, natomiast model LF55 - od 12 do 21 ton dmc, zaś cały zestaw drogowy może osiągnąć masę brutto do 32 ton.

Nowością jest czterocylindrowy silnik 210 KM i sześciocylindrowy 300 KM. Aby zapewnić większą wydajność, ciśnienie układu wtryskowego Common Rail, stosowanego w silnikach czterocylindrowych Paccar FR o pojemności 4,5 l i sześciocylindrowych Paccar GR o pojemności 6,7 l zostało zwiększone z 1600 do 1800 bar. System sterowania silnika również został zoptymalizowany, co w połączeniu z nową konstrukcją tłoków pozwoliło na optymalizację spalania i skuteczniejsze obniżenie zużycia paliwa.Czterocylindrowy silnik Paccar FR 4.5 jest dostępny w wersjach 140, 160 i 185 KM. Jest też ekskluzywna wersja o mocy 210 KM (760 Nm przy 1200 do 1800 obr./min).
Sześciocylindrowy Paccar GR 6.7 dostępny jest w wersjach 224, 250 i 285 KM. Wersja o parametrach 300 KM (1100 Nm przy 1200 do 1800 obr./min) jest dostępna dla18-tonowego modelu LF55.

Silniki Paccar FR i GR wykorzystują wysokociśnieniowe systemy wtrysku paliwa o najwyższej możliwej wydajności, pozwalające na maksymalne obniżenie emisji cząstek. Żaden z nich nie potrzebuje filtra sadzy, by spełnić normy Euro 5, wymagające emisji przekraczającej 0,03 g na kW/h (ETC). Co więcej wszystkie czterocylindrowe wersje silnika FR są dostępne w modelu spełniającym normy EEV, wymagające jeszcze niższej emisji, w dalszym ciągu bez filtra sadzy.

Ciężarówki typu LF znajdują całą gamę zastosowań transportowych, od dystrybucji miejskiej i regionalnej aż po transport długodystansowy, nie wspominając o zastosowaniach specjalnych, takich jak oczyszczanie komunalne oraz pożarnictwo. Specjalnie dla zastosowań takich jak odbieranie lub mielenie odpadów stałych, modele sześciocylindrowe są dostępne w wersjach z przystawką odbioru mocy o momencie obrotowym 400 Nm. Dodatkowo wszystkie sześciocylindrowe LF posiadają moduł do montażu generatorów zasilających agregat dla pojazdów wykorzystywanych do transportu chłodniczego. Moduł przedłuża żywotność paska wieloklinowego, ponieważ jest montowany bezpośrednio na silniku. Dla wersji do przewozu paliwa istniej opcja ze skrzynkowym tłumikiem w układzie wydechowym. Jest on montowany na podwoziu w sposób zapewniający miejsce do instalacji pompy dystrybutora i osprzętu. Opcja ta jest też interesująca dla firm zajmujących się transportem budowlanym, ponieważ tłumik zapewnia wyższy prześwit pod pojazdem.

Aby zwiększyć wydajność serii LF, zastosowano nową, elektroniczną regulację hamulca działającego w zależności od ciężaru ładunku, dzięki czemu uzyskano lepszą dystrybucję mocy hamulca i zredukowano konieczność konserwacji systemu. Od teraz hamulce tarczowe serii LF45 w ogóle nie będą wymagały konserwacji, dzięki wprowadzeniu nowych uszczelek. Produkcja unowocześnionej serii DAF LF rozpocznie się w lipcu br.



źródło: DAF

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

DAF - nowa odsłona serii LF