Flota » Aktualności » DAF numerem 1 w segmencie ciągników siodłowych w Europie

DAF numerem 1 w segmencie ciągników siodłowych w Europie
2010-03-11 - P. Grzelak Tagi: Ciężarówki, DAF, Raporty, Rynek
W 2009 r. firma DAF uzyskała rekordowe udziały w rynku, mimo że był to jeden z najtrudniejszych okresów w historii branży transportu drogowego i sprzedaży pojazdów ciężarowych. Firma DAF uzyskała udział 14,8% w segmencie ciężarówek powyżej 15 ton w krajach Unii Europejskiej*).
Wśród europejskich producentów pojazdów ciężarowych pojazdy DAF zajęły solidne trzecie miejsce pod względem ilości zarejestrowanych nowych pojazdów. W segmencie ciągników siodłowych firma DAF z udziałem 19,8% zajmuje pierwsze miejsce na rynku Unii Europejskiej. Jeszcze osiem lat temu firma DAF zajmowała ostatnie miejsce wśród siedmiu europejskich producentów ciężarówek w segmencie ciężkich pojazdów pod względem wolumenu. W 2009 r., posiadając udział 14,8% w rynku, DAF zajął bardzo dobre trzecie miejsce (w 2008 r. ten udział wynosił 14,2%). W Holandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Polsce i na Węgrzech DAF jest liderem rynku. W Niemczech, które są największym rynkiem ciężarówek w Europie, DAF jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję, jako największa marka importowana z udziałem rynkowym 10,6%. W zeszłym roku w 27 krajach Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) zarejestrowano ok. 168 000 samochodów ciężarowych o Dopuszczalnej Masie Całkowitej powyżej 15 ton, co oznacza spadek o niemal 50% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, kiedy to zarejestrowano ok. 330.000 samochodów ciężarowych. Trudna sytuacja ekonomiczna najmocniej odbiła się na segmencie ciągników siodłowych. W 2009 r. segment ten zanotował 48% łącznej liczby zarejestrowanych pojazdów, podczas gdy w 2008 r. wielkość ta przekroczyła 56%.
W segmencie ciągników siodłowych DAF jest liderem w Holandii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Portugalii, Polsce i Czechach. Ponadto we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Finlandii i na Węgrzech we wspomnianym segmencie udało się osiągnąć rekordowe udziały w rynku. W zeszłym roku w ogólnoeuropejskim segmencie ciągników (powyżej 15 ton) DAF osiągnął udział przekraczający 20%, dzięki czemu jest liderem rynku całej Unii Europejskiej.Wzrost w segmencie pojazdów ciężarowych pod zabudowę
„Nasz sukces to zasługa nowoczesnego asortymentu produktów, obsługi na najwyższym poziomie oraz bardzo profesjonalnej organizacji dealerskiej” - mówi Ron Bonsen, członek zarządu DAF Trucks N.V. odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.„Przy udziale niemal 15% w segmencie pojazdów ciężkich w Europie jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz średnioterminowy cel w postaci 20% udziału w rynku. Oczywiście będziemy dalej umacniać naszą pozycję w segmencie ciągników siodłowych, jednak wzrost nastąpi także w segmentach podwozi pod zabudowę, gdzie dzięki szerokiemu asortymentowi dwu-, trzy- i czteroosiowych pojazdów możemy zapewnić odpowiednią konfigurację do każdego rodzaju transportu”.Jeśli chodzi o rynek polski to w segmencie pojazdów najcięższych (powyżej 16 ton DMC) dostarczono do polskich klientów prawie 6 i pół tysiąca nowych pojazdów ciężarowych wobec 16 tysięcy w roku 2008. Oznacza to, że rynek ciężkich pojazdów uplasował się pomiędzy wynikami 2002 a 2003.Marka DAF, wzorem lat ubiegłych została liderem segmentu najcięższych pojazdów ciężarowych dostarczając 1239 nowych pojazdów do polskich klientów, co dało udział w rynku na poziomie 19,5 %. jeśli chodzi o ciężkie ciągniki siodłowe to marka DAF dostarczając do polskich klientów 931 sztuk została absolutnym liderem tego segmentu z udziałem ponad 24%.Oznacza to, że co czwarty ciągnik siodłowy sprzedany w 2009 roku w Polsce był marki DAF. Pomimo że miniony rok należał z pewnością do najtrudniejszych w branży, jak również w historii DAF, wszyscy możemy być dumni, że udało się firmie przekuć ogromne wyzwania w wiele wspaniałych osiągnięć, w tym znaczący udział w rynku polskim.Jako dowód zaangażowania i wkładu firmy DAF może posłużyć tu fakt, że DAF zdobył Złoty Laur Klienta 2009 w kategorii „Samochody ciężarowe”. Tytuł przyznawany jest corocznie przez organizatora konkursu, Grupę Media Partner, wydawcę Przeglądu Gospodarczego Plus, dodatku promocyjno-informacyjnego, ukazującego się na łamach Gazety Prawnej oraz Rzeczy o Biznesie dodatku do Rzeczpospolitej.Wszystko to dlatego, że firma była bardziej aktywna, działała bliżej rynku i klientów oraz lepiej wykorzystywała możliwości. Wynik ten z całą pewnością jest dowodem, że cała organizacja DAF ma siłę, ducha, gotowość, jakość i odporność, by przetrwać najsilniejsze burze. Dealerzy DAFa widzą perspektywę rozwoju i korzyści wynikające z pozycji DAF na rynku, co przekłada się na intensywną politykę inwestycyjną. Tylko w roku 2009 firma oddała do użytku 4 nowe obiekty serwisowe.
Wśród europejskich producentów pojazdów ciężarowych pojazdy DAF zajęły solidne trzecie miejsce pod względem ilości zarejestrowanych nowych pojazdów. W segmencie ciągników siodłowych firma DAF z udziałem 19,8% zajmuje pierwsze miejsce na rynku Unii Europejskiej. Jeszcze osiem lat temu firma DAF zajmowała ostatnie miejsce wśród siedmiu europejskich producentów ciężarówek w segmencie ciężkich pojazdów pod względem wolumenu. W 2009 r., posiadając udział 14,8% w rynku, DAF zajął bardzo dobre trzecie miejsce (w 2008 r. ten udział wynosił 14,2%). W Holandii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Polsce i na Węgrzech DAF jest liderem rynku. W Niemczech, które są największym rynkiem ciężarówek w Europie, DAF jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję, jako największa marka importowana z udziałem rynkowym 10,6%. W zeszłym roku w 27 krajach Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) zarejestrowano ok. 168 000 samochodów ciężarowych o Dopuszczalnej Masie Całkowitej powyżej 15 ton, co oznacza spadek o niemal 50% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, kiedy to zarejestrowano ok. 330.000 samochodów ciężarowych. Trudna sytuacja ekonomiczna najmocniej odbiła się na segmencie ciągników siodłowych. W 2009 r. segment ten zanotował 48% łącznej liczby zarejestrowanych pojazdów, podczas gdy w 2008 r. wielkość ta przekroczyła 56%.
„Nasz sukces to zasługa nowoczesnego asortymentu produktów, obsługi na najwyższym poziomie oraz bardzo profesjonalnej organizacji dealerskiej” - mówi Ron Bonsen, członek zarządu DAF Trucks N.V. odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.„Przy udziale niemal 15% w segmencie pojazdów ciężkich w Europie jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz średnioterminowy cel w postaci 20% udziału w rynku. Oczywiście będziemy dalej umacniać naszą pozycję w segmencie ciągników siodłowych, jednak wzrost nastąpi także w segmentach podwozi pod zabudowę, gdzie dzięki szerokiemu asortymentowi dwu-, trzy- i czteroosiowych pojazdów możemy zapewnić odpowiednią konfigurację do każdego rodzaju transportu”.Jeśli chodzi o rynek polski to w segmencie pojazdów najcięższych (powyżej 16 ton DMC) dostarczono do polskich klientów prawie 6 i pół tysiąca nowych pojazdów ciężarowych wobec 16 tysięcy w roku 2008. Oznacza to, że rynek ciężkich pojazdów uplasował się pomiędzy wynikami 2002 a 2003.Marka DAF, wzorem lat ubiegłych została liderem segmentu najcięższych pojazdów ciężarowych dostarczając 1239 nowych pojazdów do polskich klientów, co dało udział w rynku na poziomie 19,5 %. jeśli chodzi o ciężkie ciągniki siodłowe to marka DAF dostarczając do polskich klientów 931 sztuk została absolutnym liderem tego segmentu z udziałem ponad 24%.Oznacza to, że co czwarty ciągnik siodłowy sprzedany w 2009 roku w Polsce był marki DAF. Pomimo że miniony rok należał z pewnością do najtrudniejszych w branży, jak również w historii DAF, wszyscy możemy być dumni, że udało się firmie przekuć ogromne wyzwania w wiele wspaniałych osiągnięć, w tym znaczący udział w rynku polskim.Jako dowód zaangażowania i wkładu firmy DAF może posłużyć tu fakt, że DAF zdobył Złoty Laur Klienta 2009 w kategorii „Samochody ciężarowe”. Tytuł przyznawany jest corocznie przez organizatora konkursu, Grupę Media Partner, wydawcę Przeglądu Gospodarczego Plus, dodatku promocyjno-informacyjnego, ukazującego się na łamach Gazety Prawnej oraz Rzeczy o Biznesie dodatku do Rzeczpospolitej.Wszystko to dlatego, że firma była bardziej aktywna, działała bliżej rynku i klientów oraz lepiej wykorzystywała możliwości. Wynik ten z całą pewnością jest dowodem, że cała organizacja DAF ma siłę, ducha, gotowość, jakość i odporność, by przetrwać najsilniejsze burze. Dealerzy DAFa widzą perspektywę rozwoju i korzyści wynikające z pozycji DAF na rynku, co przekłada się na intensywną politykę inwestycyjną. Tylko w roku 2009 firma oddała do użytku 4 nowe obiekty serwisowe.
źródło: DAF
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DAF numerem 1 w segmencie ciągników siodłowych w Europie
Podobne: DAF numerem 1 w segmencie ciągników siodłowych w Europie




Podobne galerie: DAF numerem 1 w segmencie ciągników siodłowych w Europie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

