Flota » Aktualności » DAF - pierwsze ciężarówki CF i XF105 z silnikami EEV

DAF - pierwsze ciężarówki CF i XF105 z silnikami EEV
2008-04-28 - P. Łukasiewicz Tagi: Ciężarówki, Ekologia, DAF
17 kwietnia 2008 r. klienci DAF odebrali pierwsze modele CF i XF105 z silnikami diesla spełniającymi normę EEV. Nazwą tą, która w rozwinięciu angielskim oznacza pojazdy szczególnie przyjazne dla środowiska (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle) oznacza się samochody, które emitują do 50% mniej cząsteczek sadzy niż wymaga tego norma Euro 5 wchodzące w życie w roku 2009. Dzięki silnikom EEV, DAF doszedł do poziomu emisji spalin w silnikach dieslowskich, który niegdyś był możliwy jedynie dla silników zasilanych gazem. Pierwsza ciężarówka DAF CF z silnikiem EEV została dostarczona do firmy Roteb z Rotterdamu, natomiast firma Jan de Rijk Logistics z Roosendaal otrzymała pierwszy model XF105 z super ekologicznym silnikiem EEV. DAF jest pierwszym producentem ciężarówek, który jest w stanie wyposażyć wszystkie swoje modele w silniki tej klasy.
Choć norma emisji Euro 5 wejdzie w życie dopiero w roku 2009, DAF już produkuje pełną gamę silników diesla spełniających te wysokie wymagania. W porównaniu z normą Euro 1 wprowadzoną około 15 lat temu, silniki te emitują ok. 75% mniej tlenków azotu oraz o 94% mniej cząstek stałych (sadzy). Dzięki zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtryskowym, zaprojektowane i produkowane przez DAF silniki PACCAR spełniają niskie wartości emisji zgodne z normą Euro 5 bez potrzeby zastosowania filtra sadzy.
50% mniej cząstek stałych
Dzięki wyposażeniu silników Euro 5 w bierny filtr sadzy, emisję cząstek stałych można obniżyć o dalsze 50% do poziomu ok. 0,015 g/kW. Wartość ta jest niższa o ok. 25% od normy EEV. Oznacza to, że emisja silnika dieslowskiego jest równie przyjazna dla środowiska jak silnika , przy zachowaniu korzystnych cech jednostki wysokoprężnej, takich jak większa wydajność, niezawodność, wytrzymałość i niższy koszt użytkowania.
- W tej sytuacji zupełnie nie rozumiemy, dlaczego władze niektórych miast i regionów upierają się przy silnikach dla autobusów lub pojazdów służb oczyszczania - stwierdził Aad Goudriaan, Prezes DAF Trucks N.V., podczas uroczystości przekazania użytkownikom pierwszych modeli CF i XF105 z silnikami EEV. - Naszym zdaniem, władze lokalne powinny skupić się na przestrzeganiu poziomów emisji, a nie preferowaniu określonych rozwiązań technicznych.
DAF dostarcza model DAF CF75 z 9.2-litrowym silnikiem PACCAR PR EEV o mocy od 250 do 360 KM, a modele CF85 i XF105 z 12.9-litrowym silnikiem PACCAR MX EEV o mocy od 360 do 510 KM. Ponadto, w wersji EEV dostępne są również pojazdy dystrybucyjne serii LF. Dzięki niezwykle wydajnemu procesowi spalania, silnik pojazdu LF45 o mocy 160 KM spełnia normy emisji EEV nawet bez konieczności stosowania filtra sadzy.
Roteb: stosowanie najbardziej ekologicznych rozwiązań to nasz obowiązek
Firma Roteb z Rotterdamu jest posiadaczem pierwszego modelu CF z silnikiem EEV. Ciężarówka będzie stosowana do zbierania odpadów stałych. - Dzięki naszej pracy Rotterdam jest czystym miastem, co stanowi podstawę zdrowego życia i środowiska. Taka jest nasza misja - twierdzi Peter Witvliet, zarządzający flotą pojazdów w firmie Roteb. - Wymieniając nasze pojazdy na nowe, zawsze wybieramy rozwiązania najbardziej przyjazne dla środowiska, nie idąc na ustępstwa w zakresie niezawodności. Ponadto stale szukamy rozwiązań, dzięki którym nasze pojazdy mogłyby stać się jeszcze bardziej ekologiczne. W zeszłym roku wyposażyliśmy dużą ilość naszych DAF-ów w filtry sadzy. Uważamy, że wybór najbardziej ekologicznych rozwiązań to nasz społeczny obowiązek. Firma, zatrudniająca ponad 5,000 osób prowadzi zróżnicowaną działalność, ale jest najbardziej znana jako przedsiębiorstwo oczyszczania. W roku 2007, Roteb zebrał 300,000 ton odpadów z gospodarstw domowych, oczyścił 170,000 przewodów kanalizacyjnych, a 25% odpadów zostało przeznaczonych do recyclingu. Firma posiada 750 pojazdów, z czego 220 to ciężarówki.
Jan de Rijk Logistics:
Pierwszy DAF XF105 z silnikiem EEV został dostarczony do firmy Jan de Rijk Logistics z Roosendaal w Brabancji. - Jako międzynarodowa firma transportowa, zdecydowanie wybieramy ciężarówki, które są jak najbardziej przyjazne dla środowiska - mówi Sjel Wijngaards, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Jan de Rijk Logistics. - Zawsze, gdy kupujemy nowe ciężarówki, wybieramy pojazdy spełniające normy Euro 5, choć wejdą one w życie dopiero w roku 2009. Dzięki spełnieniu standardu EEV emisja cząstek stałych została zredukowana o połowę, a to ważny krok w kierunku czystego środowiska naturalnego, do czego Jan de Rijk Logistics pragnie się przyczynić, gdyż bardzo poważnie traktuje swoje obowiązki społeczne.
Środowisko to ważny element misji Jan de Rijk Logistics. W 2006 r. firma otrzymała certyfikat ISO 14001. Spółka rozpoczęła działalność od międzynarodowego transportu samochodowego i z czasem rozszerzyła go o różnorodne usługi logistyczne. Dziś jest jedną z największych firm logistycznych w Europie. Zatrudnia około 1,100 osób, posiada biura oraz magazyny w całej Europie i flotę ponad 800 ciężarówek.
Dzięki wyposażeniu silników Euro 5 w bierny filtr sadzy, emisję cząstek stałych można obniżyć o dalsze 50% do poziomu ok. 0,015 g/kW. Wartość ta jest niższa o ok. 25% od normy EEV. Oznacza to, że emisja silnika dieslowskiego jest równie przyjazna dla środowiska jak silnika , przy zachowaniu korzystnych cech jednostki wysokoprężnej, takich jak większa wydajność, niezawodność, wytrzymałość i niższy koszt użytkowania.
DAF dostarcza model DAF CF75 z 9.2-litrowym silnikiem PACCAR PR EEV o mocy od 250 do 360 KM, a modele CF85 i XF105 z 12.9-litrowym silnikiem PACCAR MX EEV o mocy od 360 do 510 KM. Ponadto, w wersji EEV dostępne są również pojazdy dystrybucyjne serii LF. Dzięki niezwykle wydajnemu procesowi spalania, silnik pojazdu LF45 o mocy 160 KM spełnia normy emisji EEV nawet bez konieczności stosowania filtra sadzy.
Roteb: stosowanie najbardziej ekologicznych rozwiązań to nasz obowiązek
Firma Roteb z Rotterdamu jest posiadaczem pierwszego modelu CF z silnikiem EEV. Ciężarówka będzie stosowana do zbierania odpadów stałych. - Dzięki naszej pracy Rotterdam jest czystym miastem, co stanowi podstawę zdrowego życia i środowiska. Taka jest nasza misja - twierdzi Peter Witvliet, zarządzający flotą pojazdów w firmie Roteb. - Wymieniając nasze pojazdy na nowe, zawsze wybieramy rozwiązania najbardziej przyjazne dla środowiska, nie idąc na ustępstwa w zakresie niezawodności. Ponadto stale szukamy rozwiązań, dzięki którym nasze pojazdy mogłyby stać się jeszcze bardziej ekologiczne. W zeszłym roku wyposażyliśmy dużą ilość naszych DAF-ów w filtry sadzy. Uważamy, że wybór najbardziej ekologicznych rozwiązań to nasz społeczny obowiązek. Firma, zatrudniająca ponad 5,000 osób prowadzi zróżnicowaną działalność, ale jest najbardziej znana jako przedsiębiorstwo oczyszczania. W roku 2007, Roteb zebrał 300,000 ton odpadów z gospodarstw domowych, oczyścił 170,000 przewodów kanalizacyjnych, a 25% odpadów zostało przeznaczonych do recyclingu. Firma posiada 750 pojazdów, z czego 220 to ciężarówki.
Jan de Rijk Logistics:
Pierwszy DAF XF105 z silnikiem EEV został dostarczony do firmy Jan de Rijk Logistics z Roosendaal w Brabancji. - Jako międzynarodowa firma transportowa, zdecydowanie wybieramy ciężarówki, które są jak najbardziej przyjazne dla środowiska - mówi Sjel Wijngaards, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Jan de Rijk Logistics. - Zawsze, gdy kupujemy nowe ciężarówki, wybieramy pojazdy spełniające normy Euro 5, choć wejdą one w życie dopiero w roku 2009. Dzięki spełnieniu standardu EEV emisja cząstek stałych została zredukowana o połowę, a to ważny krok w kierunku czystego środowiska naturalnego, do czego Jan de Rijk Logistics pragnie się przyczynić, gdyż bardzo poważnie traktuje swoje obowiązki społeczne.
Środowisko to ważny element misji Jan de Rijk Logistics. W 2006 r. firma otrzymała certyfikat ISO 14001. Spółka rozpoczęła działalność od międzynarodowego transportu samochodowego i z czasem rozszerzyła go o różnorodne usługi logistyczne. Dziś jest jedną z największych firm logistycznych w Europie. Zatrudnia około 1,100 osób, posiada biura oraz magazyny w całej Europie i flotę ponad 800 ciężarówek.
źródło: DAF Trucks Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DAF - pierwsze ciężarówki CF i XF105 z silnikami EEV
Podobne: DAF - pierwsze ciężarówki CF i XF105 z silnikami EEV




Podobne galerie: DAF - pierwsze ciężarówki CF i XF105 z silnikami EEV



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter