Flota » Aktualności » Daimler Trucks przedstawia nowe silniki
Daimler Trucks przedstawia nowe silniki
2007-11-22 - P. Łukasiewicz Tagi:
Andreas Renschler, członek zarządu firmy Daimler AG i dyrektor departamentu Daimler Trucks, wraz ze swoimi współpracownikami: dr Michaelem Dostalem, odpowiedzialnym za produkcję układów napędowych i inżynierię produkcji, oraz Chrisem Pattersonem, odpowiedzialnym za region NAFTA i rozwój marek Freightliner, Sterling, Western Star oraz Thomas Built Buses, zaprezentowali w Detroit (stan Michigan, USA) nową rodzinę silników o nazwie Heavy-Duty Engine Platform (HDEP).
„Nowa rodzina wysokowydajnych silników, opracowanych wspólnie przez specjalistów z Niemiec, Japonii i USA, to ważny krok w realizacji naszej globalnej strategii modułowej” - powiedział Andreas Renschler podczas prezentacji. „W ramach programu Global Excellence, nastawionego na osiąganie najwyższej jakości, w przyszłości będziemy coraz częściej stosować wspólne komponenty, a nawet całe moduły, w pojazdach wszystkich naszych marek. Dzięki temu w długim terminie osiągniemy znaczące korzyści skali i umocnimy pozycję lidera na rynkach globalnych”.
Celem Daimler AG jest zastąpienie we wszystkich markach na świecie istniejących obecnie ośmiu rodzin silników - trzema. W pierwszej fazie obecne cztery grupy wysokowydajnych silników zostaną zastąpione globalną platformą HDEP. Od 2002 r. w rozwój HDEP zainwestowano już 1,5 mld USD.
Dzięki zastosowaniu 90% wspólnych komponentów, w przyszłości możliwe będzie osiągnięcie znacznych oszczędności kosztowych wynikających ze wspólnego opracowywania rozwiązań i zarządzania seriami produkcyjnymi, globalnie skoordynowanej produkcji silników oraz ekonomii skali. Docelowo, w średnim lub długim terminie, planuje się produkcję 200.000 sztuk rocznie. Silniki te będą budowane w Niemczech, Japonii i USA, i będą dostępne w trzech pojemnościach: 12,8 litrów, 14,8 litrów i 15,6 litrów. Po wprowadzeniu silnika Detroit Diesel DD15 do sprzedaży, HDEP zostanie zastosowana przez Mitsubishi Fuso, a następnie także przez Mercedes-Benz. Ze względu na długie cykle budowania pojazdów użytkowych, debiuty rynkowe zaplanowano tak, by odbywały się równolegle ze zmianą modeli poszczególnych produktów i marek.
Stąd po raz pierwszy na świecie silniki HDEP będą montowane w najnowszej wersji ciężarówki Freightliner Cascadia, a w późniejszym czasie także w czterech innych markach Daimler Trucks.
Dzięki zastosowaniu połączenia systemu recyrkulacji spalin i filtra cząstek, DD15 spełnia wszystkie normy emisyjne EPA‘07 obowiązujące w USA i wpasowuje się w potrzeby klientów z tego regionu. Ten sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności ponad 14,8 litrów został zaprojektowany tak, by zapewnić jego pełną zgodność także z normami EPA 2010 oraz wszelkimi przyszłymi wymogami dotyczącymi redukcji emisji spalin.
Oprócz wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, silnik DD15 gwarantuje niższe zużycie paliwa, niższe koszty utrzymania, niezawodność i długi okres bezawaryjnej pracy. Twórcy silników HDEP poddali je intensywnym testom w USA, Niemczech i Japonii, zarówno na platformach testowych, jak i w terenie, pokonując ponad 3,5 mln mil dróg. W ten sposób Daimler Trucks zyskuje pewność, że jej klienci mogą w pełni polegać na sprawdzonej jakości wysokowydajnych silników Detroit Diesel. Silnik DD15 zadebiutuje w ciężarówkach Freightliner Cascadia w drugim kwartale 2008 r. Produkcja na rynek amerykański będzie odbywać się w fabryce Detroit Diesel w Redford w stanie Michigan.
Dzięki zastosowaniu 90% wspólnych komponentów, w przyszłości możliwe będzie osiągnięcie znacznych oszczędności kosztowych wynikających ze wspólnego opracowywania rozwiązań i zarządzania seriami produkcyjnymi, globalnie skoordynowanej produkcji silników oraz ekonomii skali. Docelowo, w średnim lub długim terminie, planuje się produkcję 200.000 sztuk rocznie. Silniki te będą budowane w Niemczech, Japonii i USA, i będą dostępne w trzech pojemnościach: 12,8 litrów, 14,8 litrów i 15,6 litrów. Po wprowadzeniu silnika Detroit Diesel DD15 do sprzedaży, HDEP zostanie zastosowana przez Mitsubishi Fuso, a następnie także przez Mercedes-Benz. Ze względu na długie cykle budowania pojazdów użytkowych, debiuty rynkowe zaplanowano tak, by odbywały się równolegle ze zmianą modeli poszczególnych produktów i marek.
Oprócz wielu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, silnik DD15 gwarantuje niższe zużycie paliwa, niższe koszty utrzymania, niezawodność i długi okres bezawaryjnej pracy. Twórcy silników HDEP poddali je intensywnym testom w USA, Niemczech i Japonii, zarówno na platformach testowych, jak i w terenie, pokonując ponad 3,5 mln mil dróg. W ten sposób Daimler Trucks zyskuje pewność, że jej klienci mogą w pełni polegać na sprawdzonej jakości wysokowydajnych silników Detroit Diesel. Silnik DD15 zadebiutuje w ciężarówkach Freightliner Cascadia w drugim kwartale 2008 r. Produkcja na rynek amerykański będzie odbywać się w fabryce Detroit Diesel w Redford w stanie Michigan.
źródło: Daimler Chysler Truck Group
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Daimler Trucks przedstawia nowe silniki
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit

