Flota » Aktualności » DaimlerChrysler Truck Group i Fiat Powertrain Technologies będą współpracować

DaimlerChrysler Truck Group i Fiat Powertrain Technologies będą współpracować
2007-06-30 - P. Łukasiewicz Tagi:
DaimlerChrysler Truck Group oraz Fiat Powertrain Technologies (FPT) powiadomiły o podpisaniu umowy o strategicznej współpracy w zakresie układów napędowych.
Pierwszym krokiem porozumienia będzie długoterminowa dostawa lekkich silników Diesla o symbolu FPT F1C dla Mitsubishi Fuso Bus & Truck Corporation (MFTBC). Jednostki te będą wykorzystywane w lekkich pojazdach użytkowych Mitsubishi Fuso Canter, sprzedawanych na najbardziej znaczących rynkach, w tym w Europie i w Japonii.
Począwszy od roku 2009, FPT będzie dostarczać spółce Mitsubishi Fuso ok. 80 000 silników F1C rocznie. Liczba ta będzie wzrastać w kolejnych latach współpracy.
Umowa dotyczy 3-litrowego silnika wysokoprężnego typu common rail, o mocy 177 KM (przy 3 500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (przy 1 400 obr./min). Dzięki optymalnej konstrukcji wszystkich elementów silnika i nowoczesnemu układowi wtrysku i turbosprężarki, silnik F1C charakteryzuje się dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa. Na razie jednostka ta produkowana jest tylko w miejscowości Foggia we Włoszech, ale wkrótce ruszy produkcja w kolejnej lokalizacji w ramach globalnego rozwoju firmy FPT.
Obecna generacja ciężarówki Canter miała swoją premierę w 2002 r. To jedna z najlepiej sprzedających się lekkich ciężarówek na rynku azjatyckim - w 2006 r. sprzedano ponad 132 000 egzemplarzy w 106 krajach na całym świecie. Popularność tego modelu i doświadczenie spółki Mitsubishi Fuso w produkcji lekkich pojazdów ciężarowych sprawiły, że firma MFTBC stała się globalnym Centrum Kompetencyjnym DaimlerChrysler Truck Group w zakresie lekkich samochodów ciężarowych.
W ramach strategicznej umowy na dostawę silników, obie spółki rozpatrują także możliwości dalszej współpracy biznesowej na innych rynkach, w tym w południowo-wschodniej Azji.
„Nowy kontrakt stanowi poważny krok naprzód w naszej taktyce nawiązywania strategicznych stosunków partnerskich we wszystkich sektorach Fiat Group” - mówi Sergio Marchionne, Dyrektor Zarządzający Fiat Group. „Możliwość podpisania umowy z koncernem DaimlerChrysler stanowi dowód na to, że nasza decyzja sprzed dwóch lat, co do wyodrębnienia sektora produkcji układów napędowych była słusznym posunięciem oraz że nasze produkty i technologie są na tyle dobre, aby zaspokoić potrzeby wymagającego rynku”.
Dieter Zetsche, Prezes Zarządu DaimlerChrysler AG odpowiedzialny za dział samochodów osobowych Mercedes Car Group, mówi: „Obecne i przyszłe normy emisji spalin wymuszają wysoki poziom inwestycji i technicznej specjalizacji. Ta umowa stanowi wartość dodaną dla obu firm, Fiat Group i DaimlerChrysler”.
Andreas Renschler, Członek Zarządu DaimlerChrysler odpowiedzialny za dział samochodów ciężarowych Truck Group, dodaje: „Ten dzień to pod wieloma względami prawdziwy kamień milowy w historii DaimlerChrysler Truck Group. Dzięki nowej współpracy zapewnimy odbiorcom samochodó ciężarowych Mitsubishi Fuso najnowocześniejsze, zaawansowane techniczne i przyjazne dla środowiska lekkie silniki do ich codziennej pracy. Co więcej, nowe jednostki będą nie tylko dynamiczne, ale również bardzo oszczędne w porównaniu z konkurencją”.
„Ta umowa to potwierdzenie naszego wysokiego poziomu technicznego i strategicznej roli FPT w procesie rozszerzania działalności poza własny rynek”. - mówi Alfredo Altavilla, Dyrektor Zarządzający Fiat Powertrain Technologies. „Mamy nadzieję, że umowa na dostawy będzie pierwszym krokiem w kierunku długotrwałej i obopólnie satysfakcjonującej współpracy w ramach dalszych projektów”.
Pierwszym krokiem porozumienia będzie długoterminowa dostawa lekkich silników Diesla o symbolu FPT F1C dla Mitsubishi Fuso Bus & Truck Corporation (MFTBC). Jednostki te będą wykorzystywane w lekkich pojazdach użytkowych Mitsubishi Fuso Canter, sprzedawanych na najbardziej znaczących rynkach, w tym w Europie i w Japonii.
Począwszy od roku 2009, FPT będzie dostarczać spółce Mitsubishi Fuso ok. 80 000 silników F1C rocznie. Liczba ta będzie wzrastać w kolejnych latach współpracy.
Umowa dotyczy 3-litrowego silnika wysokoprężnego typu common rail, o mocy 177 KM (przy 3 500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (przy 1 400 obr./min). Dzięki optymalnej konstrukcji wszystkich elementów silnika i nowoczesnemu układowi wtrysku i turbosprężarki, silnik F1C charakteryzuje się dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa. Na razie jednostka ta produkowana jest tylko w miejscowości Foggia we Włoszech, ale wkrótce ruszy produkcja w kolejnej lokalizacji w ramach globalnego rozwoju firmy FPT.
Obecna generacja ciężarówki Canter miała swoją premierę w 2002 r. To jedna z najlepiej sprzedających się lekkich ciężarówek na rynku azjatyckim - w 2006 r. sprzedano ponad 132 000 egzemplarzy w 106 krajach na całym świecie. Popularność tego modelu i doświadczenie spółki Mitsubishi Fuso w produkcji lekkich pojazdów ciężarowych sprawiły, że firma MFTBC stała się globalnym Centrum Kompetencyjnym DaimlerChrysler Truck Group w zakresie lekkich samochodów ciężarowych.
W ramach strategicznej umowy na dostawę silników, obie spółki rozpatrują także możliwości dalszej współpracy biznesowej na innych rynkach, w tym w południowo-wschodniej Azji.
„Nowy kontrakt stanowi poważny krok naprzód w naszej taktyce nawiązywania strategicznych stosunków partnerskich we wszystkich sektorach Fiat Group” - mówi Sergio Marchionne, Dyrektor Zarządzający Fiat Group. „Możliwość podpisania umowy z koncernem DaimlerChrysler stanowi dowód na to, że nasza decyzja sprzed dwóch lat, co do wyodrębnienia sektora produkcji układów napędowych była słusznym posunięciem oraz że nasze produkty i technologie są na tyle dobre, aby zaspokoić potrzeby wymagającego rynku”.
Dieter Zetsche, Prezes Zarządu DaimlerChrysler AG odpowiedzialny za dział samochodów osobowych Mercedes Car Group, mówi: „Obecne i przyszłe normy emisji spalin wymuszają wysoki poziom inwestycji i technicznej specjalizacji. Ta umowa stanowi wartość dodaną dla obu firm, Fiat Group i DaimlerChrysler”.
Andreas Renschler, Członek Zarządu DaimlerChrysler odpowiedzialny za dział samochodów ciężarowych Truck Group, dodaje: „Ten dzień to pod wieloma względami prawdziwy kamień milowy w historii DaimlerChrysler Truck Group. Dzięki nowej współpracy zapewnimy odbiorcom samochodó ciężarowych Mitsubishi Fuso najnowocześniejsze, zaawansowane techniczne i przyjazne dla środowiska lekkie silniki do ich codziennej pracy. Co więcej, nowe jednostki będą nie tylko dynamiczne, ale również bardzo oszczędne w porównaniu z konkurencją”.
„Ta umowa to potwierdzenie naszego wysokiego poziomu technicznego i strategicznej roli FPT w procesie rozszerzania działalności poza własny rynek”. - mówi Alfredo Altavilla, Dyrektor Zarządzający Fiat Powertrain Technologies. „Mamy nadzieję, że umowa na dostawy będzie pierwszym krokiem w kierunku długotrwałej i obopólnie satysfakcjonującej współpracy w ramach dalszych projektów”.
źródło: Daimler Chysler Truck Group
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DaimlerChrysler Truck Group i Fiat Powertrain Technologies będą współpracować
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter