
Ekologiczny Ford E-450 - autobus o napędzie wodorowym
2007-05-24 - P. Łukasiewicz Tagi:
Kiedy następnym razem będziesz w Orlando, zwróć uwagę na zabawnie wyglądające, niebieskie autobusy. 23 maja firma FoMoCo i Stan Floryda ogłosiły utworzenie floty 8 autobusów Ford E-450 o napędzie wodorowym, z ktorych 4 będą używane przez GOAA (Greater Orlando Airport Authority) oraz Orlando Convention Central District.
Ford E-450 jest napędzany silnikiem spalinowym V10 o pojemności 6,8 litra, zmodyfikowanym tak, aby pracował zasilany wyłącznie wodorem. Pierwsza partia takich autobusów została dostarczona do Kanady pod koniec 2006 roku (3 do Ottawy, 2 do Vancouver). W sumie Ford dostarczy 30 ekobusów klientom w Północnej Ameryce do końca roku 2007.
Ford jest pierwszym producentem samochodów na świecie, dostarczającym pojazdy użytkowe, napędzane silnikami spalinowymi zasilanymi wyłącznie wodorem. Autobusy na Florydzie będą używane na liniach typu airport-city. Orlando jest pierwszym w USA miastem, które będzie użytkować komercyjnie te "skrajnie ekologiczne" pojazdy.
Gubernator Florydy, Charlie Crist, ogłosił wiadomość o rozpoczęciu użytkowania ekobusów ze stacji Chevron Hydrogen, która będzie dostaraczać paliwo wodorowe ośmiu nowym pojazdom. "Te autobusy reprezentują część strategii Ford Motor Company, która opiera się na dostarczaniu takich rozwiązań dla transportu, które emitują do atmosfery mniej dwutlenku węgla i zmniejszają naszą zależność od ropy naftowej" - powiedziała Sue Cischke, starszy vice prezes Forda z działu Sustainability, Environment and Safety Engineering. "To dla nas zaszczyt być partnerem Stanu Floryda, firm Progress Energy oraz Chevron Hydrogen we wdrażaniu tych autobusów do masowego użytku, tak aby mieszkańcy srodkowej Florydy mieli możliwosc doświadczać tej unikalnej formy ekologicznego transportu" - dodała.
Pod koniec 2006 Ford dostarczył 5 podobnych autobusów do Kanady - 3 do Ottawy i dwa do Vancouver. W sumie Ford wyprodukuje końca tego roku 30 takich pojazdów dla klientów w USA.
Ford Motor Company wierzy, że technologia wodorowych silników spalinowych może posłużyć jako swoisty pomost do wprowadzenia wodoru jako szeroko dostępnego, alternatywnego paliwa. Silniki spalinowe napędzane wodorem mają wiele zalet - w tym wysoką sprawność, zdolność do pracy we wszystkich warunkach pogodowych oraz praktycznie zerową emisję zanieczyszczeń i gazów powodujących efekt cieplarniany. Mogą być również shybrydowane z silnikami elektrycznymi, pozwalając na dalszy wzrost sprawności paliwa.
Podczas gdy nowe autobusy napędzane wodorem będą dostarczać cennych doświadczeń użytkowych, Ford prowadzi już badania nad silnikami wodorowymi następnej generacji, z takimi cechami znanymi z silników benzynowych jak wtrysk bezpośredni czy turbodoładowanie.
Ford E-450 jest napędzany silnikiem spalinowym V10 o pojemności 6,8 litra, zmodyfikowanym tak, aby pracował zasilany wyłącznie wodorem. Pierwsza partia takich autobusów została dostarczona do Kanady pod koniec 2006 roku (3 do Ottawy, 2 do Vancouver). W sumie Ford dostarczy 30 ekobusów klientom w Północnej Ameryce do końca roku 2007.
Ford jest pierwszym producentem samochodów na świecie, dostarczającym pojazdy użytkowe, napędzane silnikami spalinowymi zasilanymi wyłącznie wodorem. Autobusy na Florydzie będą używane na liniach typu airport-city. Orlando jest pierwszym w USA miastem, które będzie użytkować komercyjnie te "skrajnie ekologiczne" pojazdy.
Gubernator Florydy, Charlie Crist, ogłosił wiadomość o rozpoczęciu użytkowania ekobusów ze stacji Chevron Hydrogen, która będzie dostaraczać paliwo wodorowe ośmiu nowym pojazdom. "Te autobusy reprezentują część strategii Ford Motor Company, która opiera się na dostarczaniu takich rozwiązań dla transportu, które emitują do atmosfery mniej dwutlenku węgla i zmniejszają naszą zależność od ropy naftowej" - powiedziała Sue Cischke, starszy vice prezes Forda z działu Sustainability, Environment and Safety Engineering. "To dla nas zaszczyt być partnerem Stanu Floryda, firm Progress Energy oraz Chevron Hydrogen we wdrażaniu tych autobusów do masowego użytku, tak aby mieszkańcy srodkowej Florydy mieli możliwosc doświadczać tej unikalnej formy ekologicznego transportu" - dodała.
Pod koniec 2006 Ford dostarczył 5 podobnych autobusów do Kanady - 3 do Ottawy i dwa do Vancouver. W sumie Ford wyprodukuje końca tego roku 30 takich pojazdów dla klientów w USA.
Ford Motor Company wierzy, że technologia wodorowych silników spalinowych może posłużyć jako swoisty pomost do wprowadzenia wodoru jako szeroko dostępnego, alternatywnego paliwa. Silniki spalinowe napędzane wodorem mają wiele zalet - w tym wysoką sprawność, zdolność do pracy we wszystkich warunkach pogodowych oraz praktycznie zerową emisję zanieczyszczeń i gazów powodujących efekt cieplarniany. Mogą być również shybrydowane z silnikami elektrycznymi, pozwalając na dalszy wzrost sprawności paliwa.
Podczas gdy nowe autobusy napędzane wodorem będą dostarczać cennych doświadczeń użytkowych, Ford prowadzi już badania nad silnikami wodorowymi następnej generacji, z takimi cechami znanymi z silników benzynowych jak wtrysk bezpośredni czy turbodoładowanie.
źródło: carscoop.blogspot.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ekologiczny Ford E-450 - autobus o napędzie wodorowym
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć