Flota  »  Aktualności  »  Fiat Auto Poland wzmacnia swoją pozycję
Fiat Croma

Fiat Auto Poland wzmacnia swoją pozycję

2010-01-18 - P. Grzelak     Tagi: Fiat, Raporty, Rynek
W 2009 roku marka Fiat - Numer 1 w Polsce - powiększyła udział zarówno w rynku sprzedaży samochodów osobowych jak i dostawczych.

W grudniu ub. roku Fiat Auto Poland sprzedał 2 514 samochodów osobowych / więcej o 3,3 proc. w stosunku do tego samego miesiąca r. ubiegłego/, w tym:
  • marki Fiat - 2 359 szt.
  • marki Alfa Romeo - 110 szt.
  • marki Lancia - 38 szt.
  • marki Abarth - 7 szt.
osiągając udział w rynku na poziomie 8,82 proc. W rankingu sprzedaży samochodów osobowych w grudniu ub. roku marka Fiat osiągnęła udział w rynku na poziomie 8,28 proc. sprzedając 2 359 samochodów.

Grudzień był rekordowym miesiącem sprzedaży samochodów dostawczych. Na tym bardzo trudnym w tym roku rynku Firma sprzedała 1 057 sztuk / przekraczając poziom 1000 szt. po raz pierwszy w 2009 roku/ - z rekordowym udziałem w rynku 29,37 proc.! W całym 2009 roku Fiat Auto Poland sprzedał w Polsce 33 309 samochodów osobowych, w tym:
  • marki Fiat - 31 740 szt.  /+ 8,6 proc.*/
  • marki Alfa Romeo - 1 006 szt. / + 75,6 proc.*/
  • marki Lancia - 405 szt. / + 40,1 proc.*/
  • marki Abarth - 158 szt.
Spółka zakończyła ub. rok udziałem w rynku sprzedaży samochodów osobowych na poziomie 10,4 proc. Udział marki Fiat wyniósł 9,91 proc. / wzrost o 0,8 proc.* udziału w rynku /,  co dało marce drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedawanych marek samochodów osobowych.
Najlepiej sprzedające się samochody osobowe marki Fiat  w ub. roku to:
  • Fiat Grande Punto 7 756 szt.  /  -0,8 proc.*/
  • Fiat Panda 7 586 szt.  /  -4,4 proc.*/
  • Fiat Bravo 4 428 szt.  /  +3,3 proc.*/
  • Fiat 500 3 060 szt.  /+139,4 proc.*/
W roku 2009 Spółka odnotowała  również znaczący wzrost sprzedaży samochodów pozostałych naszych marek: Alfa Romeo / głównie dzięki sukcesowi modelu  MiTo - 664 szt./. Udział marki Alfa Romeo w rynku wzrósł do poziomu 0,30  proc. / w roku 2008 wynosił 0,20 proc./;  Lancii / głównie dzięki modelowi Delta - 273 szt./ oraz Abarth / klienci kupili  109  szt. Abarth 500 i 49 szt. Abarth Grande Punto /.Fiat Professional w 2009 r. sprzedał 10 002 szt. / - 17,5 proc.*/ samochodów dostawczych i zanotował udział w rynku 23,8 proc. / wzrost udziału w rynku o 3,2 proc.* /.

Najchętniej kupowane w ub.  roku  samochody dostawcze Fiat Professional, to  m.in.:
  • Fiat Ducato 4 761 szt.  / -6,2 proc.*/
  • Fiat Fiorino 1 403 szt. /  -4,4 proc.*/
  • Fiat Doblò 1 293 szt. / -29,1 proc.*/
Marka Fiat Professional jest od kilku lat  liderem w sprzedaży samochodów dostawczych, a najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku jest od dłuższego czasu Fiat Ducato.W statystyce sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych Marka Fiat jest niezmiennie Numerem 1 na polskim rynku z łączną sprzedażą 41 742 szt. / + 0,9 proc.*/ i udziałem w rynku 11,52 proc./ wzrost o  0,6 proc.* udziału w rynku /

Podsumowując wyniki sprzedaży samochodów przez Fiat Auto Poland na rynku polskim w 2009r., w stosunku do roku 2008 - należy podkreślić, że:
  • Zwiększył się udział w rynku w sprzedaży samochodów marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth z 9,4 do 10,4 proc. 
  • Dwa samochody marki Fiat - Punto i Panda są jednymi z  najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku / w rankingu TOP -10 /
  • Znacząco zwiększyła swój udział w rynku marka Fiat Professional - z 20,58 do 23,80 proc. 
  • Fiat Professional sprzedał 10 002 samochodów dostawczych, to jest tyle ile marki znajdujące się w rankingu na drugim i trzecim miejscu razem.



źródło: Fiat Auto Poland

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Fiat Auto Poland wzmacnia swoją pozycję