Flota » Aktualności » Ford Focus ECOnetic - premiera na rynku polskim

Ford Focus ECOnetic - premiera na rynku polskim
2008-08-07 - P. Łukasiewicz Tagi: Ekologia, Ford Focus
Ford Polska wprowadza na krajowy rynek model Focus ECOnetic - pierwszy z gamy modeli o ultra-niskiej emisji CO2.
Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska Sp. z o.o.: - Działania podejmowane przez firmę Ford - dostosowanie niektórych naszych silników do zasilania bioetanolem, wprowadzenie gamy pojazdów Ford ECOnetic o ultra-niskiej emisji CO2, prace nad silnikami EcoBoost, napędem hybrydowym i wodorowymi ogniwami paliwowymi - są dowodem, że firma nie pozostaje obojętna na problemy związane z globalnym ociepleniem. Nowoczesne rozwiązania chcemy oferować w Polsce tak szybko jak to możliwe, by klienci, zainteresowani ochroną środowiska mieli możliwość wyboru odpowiedniego dla nich pojazdu. Nazwa ECOnetic nawiązuje do strategii łączącej ekologiczną i przystępną cenowo technologię ze stylistyką kinetic design - "energią uchwyconą w ruchu", kojarzącą się z jakością jazdy i atrakcyjnym wyglądem.
W pierwszych pojazdach z serii Ford ECOnetic, które będą sukcesywnie wprowadzone do sprzedaży w 2008 r., zastosowano zespoły napędowe z silnikiem wysokoprężnym i układem wtryskowym common rail oraz inne, starannie dobrane elementy zaprojektowane tak, aby zredukować emisję CO2 do absolutnego minimum. Ford chce udowodnić, że korzystny poziom zużycia paliwa i zmniejszoną emisję CO2 można osiągnąć wykorzystując zwykły napęd w połączeniu z pomysłowymi metodami oszczędzania paliwa.
Pierwszy pojazd, dostępny już teraz, to wersja najpopularniejszego Forda. Średnie zużycie paliwa nowego Focusa ECOnetic wynosi 4,3 l/100 km. Odpowiada temu najlepsza w klasie konwencjonalnych zespołów napędowych emisja CO2 w wysokości 115 g/km.
Bazując na bardzo oszczędnej wersji silnika o mocy 109 KM z filtrem DPF, punktem wyjścia dla osiągnięcia takich wartości było zmniejszenie oporów toczenia. W celu poprawienia właściwości aerodynamicznych obniżono pojazd o 10 mm z przodu i 8 mm z tyłu. Wyposażenie standardowe obejmuje zestaw aerodynamiczny, składający się ze zderzaka przedniego o zmodyfikowanym kształcie, zmienionych okładzin progów i tylnego spojlera.
W celu większej poprawy właściwości aerodynamicznych w zewnętrznych częściach dolnej kraty wlotu powietrza od wewnętrznej strony umieszczone są zaślepki. W zestawieniu z oponami 195/65 R15 o niskich oporach toczenia daje to współczynnik oporu 0,31.
Kolejnym środkiem zmniejszającym opory jazdy, zastosowanym w Fordzie Focus ECOnetic, jest wprowadzenie nowego oleju o niskiej lepkości opracowanego w wyniku współpracy Forda i BP.
Oferta pojazdów Ford ECOnetic obejmie także Forda Mondeo ECOnetic o emisji CO2 poniżej 140 g/km; zaś niedługo zostanie rozszerzona o nową Fiestę o emisji CO2 poniżej 100 g/km.
- Niestety, ani społeczeństwa, ani sektor transportu nie dysponuje jednym środkiem zaradczym, który pomógłby przeciwdziałać niekorzystnym zmianom klimatycznym - podsumował Adam Kołodziejczyk. Bardzo ważne jest uświadomienie sobie, że długotrwałe i efektywne obniżenie emisji CO2 wymaga rozwiązań systemowych zastosowanych w masowo produkowanych samochodach. I to jest właśnie kierunek działań Forda - poszukiwanie nowoczesnych technologii, które będą dostępne finansowo i możliwe do zastosowania w masowej produkcji. Konieczna jest także pomoc rządów - system ulg podatkowych i zachęt finansowych - mająca podstawowe znaczenie dla zwiększenia sprzedaży pojazdów przyjaznych środowisku.
Adam Kołodziejczyk, prezes i dyrektor generalny Ford Polska Sp. z o.o.: - Działania podejmowane przez firmę Ford - dostosowanie niektórych naszych silników do zasilania bioetanolem, wprowadzenie gamy pojazdów Ford ECOnetic o ultra-niskiej emisji CO2, prace nad silnikami EcoBoost, napędem hybrydowym i wodorowymi ogniwami paliwowymi - są dowodem, że firma nie pozostaje obojętna na problemy związane z globalnym ociepleniem. Nowoczesne rozwiązania chcemy oferować w Polsce tak szybko jak to możliwe, by klienci, zainteresowani ochroną środowiska mieli możliwość wyboru odpowiedniego dla nich pojazdu. Nazwa ECOnetic nawiązuje do strategii łączącej ekologiczną i przystępną cenowo technologię ze stylistyką kinetic design - "energią uchwyconą w ruchu", kojarzącą się z jakością jazdy i atrakcyjnym wyglądem.
W pierwszych pojazdach z serii Ford ECOnetic, które będą sukcesywnie wprowadzone do sprzedaży w 2008 r., zastosowano zespoły napędowe z silnikiem wysokoprężnym i układem wtryskowym common rail oraz inne, starannie dobrane elementy zaprojektowane tak, aby zredukować emisję CO2 do absolutnego minimum. Ford chce udowodnić, że korzystny poziom zużycia paliwa i zmniejszoną emisję CO2 można osiągnąć wykorzystując zwykły napęd w połączeniu z pomysłowymi metodami oszczędzania paliwa.
Pierwszy pojazd, dostępny już teraz, to wersja najpopularniejszego Forda. Średnie zużycie paliwa nowego Focusa ECOnetic wynosi 4,3 l/100 km. Odpowiada temu najlepsza w klasie konwencjonalnych zespołów napędowych emisja CO2 w wysokości 115 g/km.
W celu większej poprawy właściwości aerodynamicznych w zewnętrznych częściach dolnej kraty wlotu powietrza od wewnętrznej strony umieszczone są zaślepki. W zestawieniu z oponami 195/65 R15 o niskich oporach toczenia daje to współczynnik oporu 0,31.
Kolejnym środkiem zmniejszającym opory jazdy, zastosowanym w Fordzie Focus ECOnetic, jest wprowadzenie nowego oleju o niskiej lepkości opracowanego w wyniku współpracy Forda i BP.
Oferta pojazdów Ford ECOnetic obejmie także Forda Mondeo ECOnetic o emisji CO2 poniżej 140 g/km; zaś niedługo zostanie rozszerzona o nową Fiestę o emisji CO2 poniżej 100 g/km.
- Niestety, ani społeczeństwa, ani sektor transportu nie dysponuje jednym środkiem zaradczym, który pomógłby przeciwdziałać niekorzystnym zmianom klimatycznym - podsumował Adam Kołodziejczyk. Bardzo ważne jest uświadomienie sobie, że długotrwałe i efektywne obniżenie emisji CO2 wymaga rozwiązań systemowych zastosowanych w masowo produkowanych samochodach. I to jest właśnie kierunek działań Forda - poszukiwanie nowoczesnych technologii, które będą dostępne finansowo i możliwe do zastosowania w masowej produkcji. Konieczna jest także pomoc rządów - system ulg podatkowych i zachęt finansowych - mająca podstawowe znaczenie dla zwiększenia sprzedaży pojazdów przyjaznych środowisku.
źródło: Ford Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford Focus ECOnetic - premiera na rynku polskim
Podobne: Ford Focus ECOnetic - premiera na rynku polskim




Podobne galerie: Ford Focus ECOnetic - premiera na rynku polskim



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter