Flota » Aktualności » Ford, a polityka dotycząca transportu
Firma Ford Motor Company już od wielu lat dostrzega problemy zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska związane z eksploatacją pojazdów silnikowych, szczególnie w regionach miejskich. To dlatego Ford opracowuje technologie obniżające emisję CO2, włączając w to pojazdy elektryczne.
Zobacz także: Ford Focus III - galeria »Mimo, że intencje Komisji Europejskiej są ukierunkowane pozytywnie, Ford uważa, że istnieją inne programy, dzięki którym wyznaczone cele zostaną zrealizowane w bardziej efektywny sposób niż to przedstawiono w opublikowanych wczoraj propozycjach w Białej Księdze Polityki Transportowej.
„Propozycja Komisji nie doprowadzi do poprawy polityki transportowej, chociaż jej intencje są szczere,” powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny, Ford of Europe. „Sądzę, że Komisja powinna zająć się kwestiami zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska związanymi z eksploatacją pojazdów silnikowych na obszarach miejskich, aby zaoferować klientom wybór oraz wspierać rynek pracy i wzrost ekonomiczny w Europie.”
Ford uważa, że propozycje przedstawione w Białej Księdze - które nawołują do ograniczenia na terenach miejskich liczby pojazdów z silnikami spalinowymi o 50 procent do roku 2030 i całkowitego wykluczenia ich z tych obszarów do roku 2050 - nie doprowadzą do efektywnego rozwiązania problemów zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska w miastach.
Propozycja ta ogranicza klientom wybór w kwestii pojazdów, które można i których nie można kupować, dlatego większą poprawę infrastruktury transportowej zapewni bardziej treściwy program.
„Wzrost liczby pojazdów elektrycznych może przyczynić się do osiągnięcia naszego wspólnego celu, jakim jest zredukowanie efektu cieplarnianego w zależności od sposobu produkcji elektryczności, jednak nie rozwiążemy w ten sposób problemu zagęszczenia ruchu w miastach. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest rzeczowa debata na temat możliwości poprawy sieci dróg oraz innych aspektów infrastruktury drogowej na obszarach miejskich w ramach holistycznej dyskusji o polityce transportowej,” dodał Odell.Ford zastanawia się również, czy możliwe jest osiągnięcie większych korzyści ekologicznych poprzez alternatywne propozycje, które nie zostały przedstawione w Białej Księdze. Pojazdy elektryczne niewątpliwie odegrają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości transportu drogowego.
Jednakże Biała Księga nie porusza kwestii zaspokojenia tak dużego popytu na elektryczność w ciągu następnych 20 lat. Ford uważa, iż każda propozycja ukierunkowana na nagłe powiększenie floty pojazdów elektrycznych musi odzwierciedlać nie tylko bodźce rynkowe, ale także musi być zgodna z ogólną polityką energetyczną Unii Europejskiej.„Zrobimy więcej w kierunku zainicjowania debaty na temat przyszłości miejskiej mobilności w Unii Europejskiej jeśli utrzymamy i rozwiniemy poprzednie, zintegrowane, wielotorowe podejście Komisji do kwestii transportu, które nie faworyzuje konkretnych środków transportu.”Ford oczekuje, by Komisja przyjęła bardziej realistyczne i holistyczne podejście do tej polityki. Komisja musi w szczególności przyłożyć dużo większą uwagę do kwestii konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, który zdaniem Komisji będzie w stanie poczynić ogromne inwestycje w celu opracowania czystszych i bezpieczniejszych pojazdów.„Istnieje duża potrzeba, aby Komisja Europejska opracowała holistyczną politykę przemysłową ukierunkowaną na wzmocnienie międzynarodowej konkurencyjności rynku europejskiego,” powiedział Odell. „Przemysł jest ważnym czynnikiem napędowym europejskiej ekonomii, a także istotnym bodźcem do wprowadzania innowacji technologicznych.”„Jak zaobserwowaliśmy w ostatnich miesiącach na przykładzie niemieckiej ekonomii, przemysł odgrywa kluczową rolę we wspieraniu ekonomicznego rozwoju oraz dobrobytu gospodarczego. W związku z tym ważne jest, aby stworzyć program mający na celu wzmocnienie europejskich fundamentów przemysłowych.”
Zobacz także: Ford Focus III - galeria »
Ford uważa, że propozycje przedstawione w Białej Księdze - które nawołują do ograniczenia na terenach miejskich liczby pojazdów z silnikami spalinowymi o 50 procent do roku 2030 i całkowitego wykluczenia ich z tych obszarów do roku 2050 - nie doprowadzą do efektywnego rozwiązania problemów zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczenia środowiska w miastach.
„Wzrost liczby pojazdów elektrycznych może przyczynić się do osiągnięcia naszego wspólnego celu, jakim jest zredukowanie efektu cieplarnianego w zależności od sposobu produkcji elektryczności, jednak nie rozwiążemy w ten sposób problemu zagęszczenia ruchu w miastach. Najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest rzeczowa debata na temat możliwości poprawy sieci dróg oraz innych aspektów infrastruktury drogowej na obszarach miejskich w ramach holistycznej dyskusji o polityce transportowej,” dodał Odell.Ford zastanawia się również, czy możliwe jest osiągnięcie większych korzyści ekologicznych poprzez alternatywne propozycje, które nie zostały przedstawione w Białej Księdze. Pojazdy elektryczne niewątpliwie odegrają ważną rolę w kształtowaniu przyszłości transportu drogowego.
Jednakże Biała Księga nie porusza kwestii zaspokojenia tak dużego popytu na elektryczność w ciągu następnych 20 lat. Ford uważa, iż każda propozycja ukierunkowana na nagłe powiększenie floty pojazdów elektrycznych musi odzwierciedlać nie tylko bodźce rynkowe, ale także musi być zgodna z ogólną polityką energetyczną Unii Europejskiej.„Zrobimy więcej w kierunku zainicjowania debaty na temat przyszłości miejskiej mobilności w Unii Europejskiej jeśli utrzymamy i rozwiniemy poprzednie, zintegrowane, wielotorowe podejście Komisji do kwestii transportu, które nie faworyzuje konkretnych środków transportu.”Ford oczekuje, by Komisja przyjęła bardziej realistyczne i holistyczne podejście do tej polityki. Komisja musi w szczególności przyłożyć dużo większą uwagę do kwestii konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, który zdaniem Komisji będzie w stanie poczynić ogromne inwestycje w celu opracowania czystszych i bezpieczniejszych pojazdów.„Istnieje duża potrzeba, aby Komisja Europejska opracowała holistyczną politykę przemysłową ukierunkowaną na wzmocnienie międzynarodowej konkurencyjności rynku europejskiego,” powiedział Odell. „Przemysł jest ważnym czynnikiem napędowym europejskiej ekonomii, a także istotnym bodźcem do wprowadzania innowacji technologicznych.”„Jak zaobserwowaliśmy w ostatnich miesiącach na przykładzie niemieckiej ekonomii, przemysł odgrywa kluczową rolę we wspieraniu ekonomicznego rozwoju oraz dobrobytu gospodarczego. W związku z tym ważne jest, aby stworzyć program mający na celu wzmocnienie europejskich fundamentów przemysłowych.”
źródło: Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford, a polityka dotycząca transportu
Podobne: Ford, a polityka dotycząca transportu
Nowy taryfikator punktów karnych »
Nie będzie redukcji punktów karnych »
Brak badania technicznego to problem z OC i AC »
Od przyszłego roku odliczysz tylko 60 proc. VAT-u »
Podobne galerie: Ford, a polityka dotycząca transportu
Ford Transit VIII generacji - długo wyczekiwana nowość »
Nowy Ford Transit na rynek amerykański - Englishman in New York »
Ford Transit Connect - zdobędzie popularność także w Polsce? »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć