Flota » Aktualności » Ford: rozmowa z Davidem Biddlecombe - menagerem projektu ECOnetic

Ford: rozmowa z Davidem Biddlecombe - menagerem projektu ECOnetic
- Ekologiczne rozwiązania, bardzo często pociągają za sobą konieczność wprowadzenia zaawansowanej techniki, która czyni konstrukcję samochodu bardziej skomplikowaną. Jak wpłynie to na koszty eksploatacji, jest to bowiem dość ważny czynnik dla przyszłych nabywców?
- Oczywiście. Przy pracach projektowych znaczącym elementem jest zrozumienie potrzeb przyszłych klientów i określenie celów, na których należy się skupić. Staraliśmy się tutaj być bardzo uważni. Chcieliśmy zrozumieć w jaki sposób samochód jest użytkowany i zwrócić szczególną uwagę na elementy, który są narażone na nadmierną eksploatację. Np. akumulatory, których używamy, są znacznie bardziej trwałe. Ponadto zastosowany rozrusznik został obliczony na 150 000 rozruchów, tymczasem zwyczajny rozrusznik wytrzymuje około 30 000 rozruchów.
- Jednym z elementów pakietu ECOnetic w nowym Focusie, są opony Michelin Energy Saver. Czy opony te charakteryzują się takimi samymi parametrami jak zwyczajne opony? - Nie jestem w tym temacie specjalistą, więc trudno mi się wypowiadać na temat szczegółowych specyfikacji tych opon. Nie znam tych danych, ale jestem pewien, że opony te muszą spełniać wszystkie wymogi, charakterystyczne również dla zwykłych opon. Tym samym nie wpływają one na sposób prowadzenia, albo długość drogi hamowania. - Amerykański Ford wprowadził już w USA dwa swoje modele, napędzane zestawem hybrydowym. Czy tu w Europie, zamierzacie konkurować z japońskimi markami na tym polu?
- Cóż, nie jest moją rolą komentować kwestie związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, bo nie tym się zajmuję. Jednak historyczna rola napędów hybrydowych tu w Europie jest znacznie mniejsza niż w USA. Jest to związane m.in. z faktem, iż tu w Europie, w oparciu o silniki Diesla, jesteśmy w stanie budować niezwykle oszczędne jednostki. Proszę też spojrzeć na cenę samochodu z klinkiem Diesla, a z napędem hybrydowym …
- Czyli nie zobaczymy w następny dwóch trzech latach hybrydowego Forda w Europie?
- Nie mogę ani zaprzeczyć, ani potwierdzić tej informacji.
- Oczywiście. Przy pracach projektowych znaczącym elementem jest zrozumienie potrzeb przyszłych klientów i określenie celów, na których należy się skupić. Staraliśmy się tutaj być bardzo uważni. Chcieliśmy zrozumieć w jaki sposób samochód jest użytkowany i zwrócić szczególną uwagę na elementy, który są narażone na nadmierną eksploatację. Np. akumulatory, których używamy, są znacznie bardziej trwałe. Ponadto zastosowany rozrusznik został obliczony na 150 000 rozruchów, tymczasem zwyczajny rozrusznik wytrzymuje około 30 000 rozruchów.
- Jednym z elementów pakietu ECOnetic w nowym Focusie, są opony Michelin Energy Saver. Czy opony te charakteryzują się takimi samymi parametrami jak zwyczajne opony? - Nie jestem w tym temacie specjalistą, więc trudno mi się wypowiadać na temat szczegółowych specyfikacji tych opon. Nie znam tych danych, ale jestem pewien, że opony te muszą spełniać wszystkie wymogi, charakterystyczne również dla zwykłych opon. Tym samym nie wpływają one na sposób prowadzenia, albo długość drogi hamowania. - Amerykański Ford wprowadził już w USA dwa swoje modele, napędzane zestawem hybrydowym. Czy tu w Europie, zamierzacie konkurować z japońskimi markami na tym polu?
- Cóż, nie jest moją rolą komentować kwestie związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, bo nie tym się zajmuję. Jednak historyczna rola napędów hybrydowych tu w Europie jest znacznie mniejsza niż w USA. Jest to związane m.in. z faktem, iż tu w Europie, w oparciu o silniki Diesla, jesteśmy w stanie budować niezwykle oszczędne jednostki. Proszę też spojrzeć na cenę samochodu z klinkiem Diesla, a z napędem hybrydowym …
- Nie mogę ani zaprzeczyć, ani potwierdzić tej informacji.
źródło: Ford, fot. Cartype, Ford
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ford: rozmowa z Davidem Biddlecombe - menagerem projektu ECOnetic
Podobne: Ford: rozmowa z Davidem Biddlecombe - menagerem projektu ECOnetic




Podobne galerie: Ford: rozmowa z Davidem Biddlecombe - menagerem projektu ECOnetic



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć