Flota  »  Aktualności  »  Goodyear TreadMax - nowe wzory i rozmiary opon bieżnikowanych
Goodyear TreadMax - nowe wzory i rozmiary opon bieżnikowanych

Goodyear TreadMax - nowe wzory i rozmiary opon bieżnikowanych

2011-04-28 - P. Grzelak     Tagi: Opony, Goodyear
Goodyear TreadMax, wysokiej jakości opona bieżnikowana do pojazdów ciężarowych, rozszerza swoją paletę rozmiarów tak, aby obejmować 10 wzorów w ramach 20 różnych rozmiarów. Sześć nowych wzorów to opony do zastosowania w przyczepach, do jazdy miejskiej oraz do zastosowań mieszanych. Wykorzystując jedynie najlepsze osnowy Goodyear oraz te same materiały, jakie stosowane są w produkcji nowych opon w Technologii Max, opony bieżnikowane TreadMax nie tylko przedłużają żywotność opon wytworzonych w najnowszej Technologii Max Goodyeara, ale także zapewniają wysokie przebiegi i korzyści związane z oszczędnością paliwa.

Opony Goodyear TreadMax dają te same osiągi co nowe opony i ograniczają ich wpływ na środowisko naturalne. Opony Goodyear TreadMax obniżają koszty operacyjne i są bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego.

“Bieżnikowanie stanowi bardzo ważny element zarządzania oponami, zwłaszcza jeśli operator pojazdu chce zminimalizować koszty i zmaksymalizować osiągi”
- powiedział Hubert Moquet, Dyrektor ds. opon bieżnikowanych Regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
“Dla maksymalnej efektywności ekonomicznej, nowe opony Goodyear Max Technology powinny być używane za pierwszym razem i w chwili gdy osiągną rekomendowany poziom zużycia winny być ponownie rowkowane.

Kiedy poziom zużycia zostanie osiągnięty po raz drugi, osnowy powinny być zwrócone do nas w celu bieżnikowania jak opony TreadMax. Bieżnikowana opona da przebieg porównywalny z nową oponą i tak jak ona może być ponownie rowkowana.

W ten sposób efektywnemu podwojeniu ulega żywotność nowej opony, a w wielu przypadkach możliwe jest dalsze rowkowanie i bieżnikowanie. Zyskujemy w ten sposób nie tylko poprawę osiągów zapewniających zwiększone przebiegi i obniżone zużycie paliwa, ale także redukcję wpływu na środowisko naturalne.

Nowe produkty, które prezentujemy oraz dodatkowa zdolność produkcyjna zapewniona przez naszą nową fabrykę w Wittlich oznaczają, że jesteśmy w stanie nie tylko produkować więcej opon, ale także objąć znacznie szerszy zakres zastosowań, takich jak zastosowania mieszane i do pojazdów miejskich” - dodał H.Moquet.

Wcześniejsze produkty TreadMax obejmowały zastosowania dla osi sterującej LHD II i RHD II dla transportu długodystansowego na osie wleczone oraz transportu regionalnego na osie wleczone, jak również wszystkie typy miejskich opon MCA i miejskie opony na osie napędowe MCD.

Nowy, rozszerzony zakres obejmuje opony LHT II do transportu długodystansowego do przyczep, opony do transportu regionalnego RHD II 17.5” i 19.5” oraz opony do zastosowań mieszanych na osie napędowe MSD II.

Opony TreadMax produkowane są przy wykorzystaniu procesu wulkanizacji w formie, który jest bardzo podobny do tego stosowanego w produkcji nowych opon. Jest to proces obejmujący zastąpienie bieżnika i ścianek bocznych od stopki do stopki nowymi materiałami i wulkanizację opony w formie. Technologia TreadMax zakłada wykorzystanie wyłącznie osnów Goodyear MaxTechnology.

Są one szczegółowo badane pod kątem wystąpienia uszkodzeń i testowane z wykorzystaniem technologii szerograficznej. Nowa mieszanka gumowa zostaje starannie nałożona na bieżnik i ścianki boczne, a następnie opona jest umieszczana w formie wulkanizacyjnej i proces odnawiania jest zakończony.

Stosowana przez Goodyear technologia dopasowania w formie doskonale przywraca geometrię i wzór nowej opony.

Nowe wzory bieżnika są takie same jak te stosowane na oponach odtwarzanych, dzięki czemu zapewniają one te same cechy i korzyści. Na zakończenie każda opona poddawana jest testowi ciśnieniowemu i dokładnym oględzinom.

Celem Goodyeara jest produkowanie opon bieżnikowanych równych nowym oponom pod względem parametrów, niezawodności i wyglądu.

Opony TreadMax produkowane są z wykorzystaniem Technologii Max firmy Goodyear, obejmującej innowacyjny skład mieszanki i kształt bieżnika, a także najnowszą konstrukcję karkasu. Zapewnia to parametry stanowiące wzorzec dla całej branży w dziedzinie znakomitej oszczędności paliwa oraz przebiegów, w połączeniu z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni.

Specjalny skład mieszanki - wraz z wykorzystaniem najnowszej technologii w odniesieniu do karkasu i konstrukcji - gwarantuje niski poziom oporów toczenia, wysokie przebiegi oraz znaczną trwałością, które przekładają się na niższy koszt przejechania kilometra i większą efektywność floty. Inaczej mówiąc, zapewnia poprawę w zakresie zużycia paliwa w porównaniu z innymi oponami bieżnikowanymi, a co za tym idzie - redukcję emisji spalin i niższe koszty operacyjne.

Bieżnikowanie postrzegane jest przez Goodyeara jako ważny element cyklu życia opony. Opony Goodyear mogą być rowkowane w okresie swojego pierwszego i drugiego życia, co daje łącznie czterokrotną żywotność. Osnowy wytwarzane w Technologii Max zostały specjalnie zaprojektowane z naciskiem na ich solidność i odporność na zniszczenia, aby zapewnić im w normalnych warunkach możliwość najwyższego poziomu bieżnikowania.

Opony TreadMax będą produkowane w nowej fabryce Goodyeara w Wittlich, w Niemczech, jak również w fabrykach opon bieżnikowanych w Riom, we Francji i w Wolverhampton, w Wielkiej Brytanii, w których ostatnio przeprowadzono znaczny program inwestycyjny, obejmujące najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie wyposażenie.



źródło: Goodyear

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Goodyear TreadMax - nowe wzory i rozmiary opon bieżnikowanych