Flota  »  Aktualności  »  Goodyear przedstawia nową generację opon do przewozów długodystansowych

Goodyear przedstawia nową generację opon do przewozów długodystansowych

2007-07-07 - P. Łukasiewicz     Tagi:
Zdecydowanie mniejsze zużycie paliwa, większy przebieg oraz krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni - to główne korzyści, jakie daje nowa opona Goodyeara do samochodów ciężarowych Marathon LHSII (opona na oś sterującą do transportu długodystansowego) oraz LHD II (opona na oś napędową do transportu długodystansowego).

Te należące do nowej generacji opony są prezentowane przez Goodyeara jako wyznaczniki nowych standardów w ekonomii branży transportowej i bezpieczeństwie. Mają wszelkie dane, by stać się bardzo atrakcyjną alternatywą dla branży długodystansowego transportu samochodowego. Spełniają one również nowe wymagania nakładane na opony przez super mocne silniki oraz zaawansowane systemy spowalniające i hamujące.

Nowe opony wykorzystują opracowaną przez Goodyear technologię FuelMax. Kluczem do niej jest zastosowanie innowacyjnego, wysokosilikonowego składnika połączonego ze specjalnym wzorem bieżnika. Pomaga to obniżyć opór toczenia, co z kolei przenosi się na mniejsze zużycie paliwa.Dzięki zastosowaniu nowych opon Marathon LHS II i Maraton LHD II typowa 40-tonowa ciężarówka pokonująca rocznie 150.000 km, spalająca 30 l/100 km paliwa w cenie 1 euro za litr może przynieść oszczędności sięgające 5265 zł rocznie. Oprócz tego mniejsze zużycie paliwa oznacza mniejszą emisję dwutlenku węgla.

Parametry opon do transportu długodystansowego mają wpływ na 30% łącznych kosztów operacyjnych. Opony wpływają także na cztery z dziewięciu priorytetów klientów, zidentyfikowanych ostatnio w badaniu przeprowadzonym w Niemczech przez firmę Mercer. Zużycie paliwa, dostępność części, czas trwania napraw oraz koszt za kilometr to cztery kryteria brane pod uwagę przez operatorów przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Na wszystkie te czynniki ma wpływ wybór opon.

Transport długodystansowy odpowiada za coraz większy odsetek łącznego tonażu towarów europejskich przewożonych każdego roku. Obecnie jest to 70%, przy czym zwiększa się także łączna masa przewożonych towarów. Pod względem segmentacji europejskiego rynku samochodów ciężarowych, te do przewozów długodystansowych reprezentują 41% całego rynku. Fakt ten pokazuje znaczenie nowych opon Goodyear Marathon LHS II i LHD II.

Cechy bieżnika

Nowy wzór bieżnika oznacza nie tylko mniejszy opór toczenia, mniejsze i bardziej równomierne ścieranie oraz lepszą sterowność, ale także doskonałe parametry hamowania na mokrej nawierzchni. W przypadku opon LHS II jest to szeroki, 5-żebrowy bieżnik (z sześcioma żebrami w oponach ze współczynnikiem kształtu 65 i więcej). To zwiększa żywotność opon i gwarantuje równomierne ścieranie. Technologia FuelMax oferuje też specjalnie opracowaną mieszankę kauczuku, która pozwala zmniejszyć opór toczenia, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję spalin. LHS II ma lamelki brzegowe oraz lamelki typu Flexomatic, które pomagają skrócić drogę hamowania. Wysoki współczynnik netto/brutto, w połączeniu z nową kompozycją, również wpływa na wydłużenie żywotności. Osnowa nowej generacji czyni z tej opony produkt bardzo wytrzymały i nadający się doskonale do bieżnikowania. Aby chronić oponę przed uszkodzeniem, zamontowano na niej ochronę przeciw klinowaniu się kamieni.
Wraz z oponą Marathon LHS II zaprojektowano również oponę Marathon LHD II na oś napędową. Silniki samochodów ciężarowych o mocy przekraczającej 500 KM i wyposażone w nowoczesne systemy hamulcowe wytwarzają siły, z którymi opony starszych generacji nie potrafią sobie poradzić. Dlatego Goodyear stworzył nową oponę kierunkową na oś napędową LHD II. Rezultatem zastosowania nowej konstrukcji, a także technologii FuelMax, jest polepszona trakcja, skrócona droga hamowania oraz równomierne ścieranie. Szeroki bieżnik, wysoki współczynnik netto/brutto, nowa kompozycja kauczuku oraz innowacyjna konstrukcja przynoszą efekt w postaci zmniejszenia oporu toczenia oraz dłuższej żywotności. Bieżnik wyposażono także w lamelki Goodyear Flexomatic z technologią 3D-BIS Waffle Blade. Dzięki zwiększeniu liczby krawędzi na obszarze styku opony z nawierzchnią skrócono drogę hamowania. W momencie zetknięcia się z nawierzchnią lamelki Waffle Blades zamykają się wzajemnie, tworząc sztywny rząd bloków gwarantujący dobrą sterowność i stabilność.
Nowa jest również konstrukcja osnowy. Geometria opony została zoptymalizowana z wykorzystaniem zaawansowanej osnowy i materiałów wzmacniających. Zastosowano m.in. super-rozciągliwe pasy stalowe. Poprawia to odporność na pęknięcia oraz zapobiega korozji, w ten sposób zwiększając wytrzymałość i odporność na uszkodzenia. W porównaniu z plecionką wysoko-rozciągliwą, super-rozciągliwe pasy stalowe zmniejszają wagę opony, dają lepszą penetrację kauczuku oraz redukują naprężenia.

Innym zaawansowanym elementem jest technologia Multi Radius (MRT). Poprzez odpowiednie ukształtowanie bieżnika zwiększa się obszar styku opony z nawierzchnią oraz bardziej równomiernie rozkłada się ciśnienie powietrza na całym obszarze.

Opony LHS II i LHD II stworzono dla samochodów ciężarowych wykorzystywanych obecnie w przewozach długodystansowych. Wśród dostępnych rozmiarów znaleźć można takie, które odpowiadać będą zarówno oponom niskoprofilowym, jak i tym o standardowych wymiarach. Wszystkie mogą być ponownie pogłębiane i bieżnikowane.
„Chcemy przekonać - w szczególności operatorów flot - aby patrzyli na całkowity koszt użytkowania naszych opon w całym cyklu życia produktu. Pod wieloma względami koszt zakupu opony to jedynie szczyt góry lodowej. Najważniejszą kwestią jest, ile kilometrów można na niej przejechać oraz ile paliwa można zaoszczędzić. Nowe opony Goodyear Marathon LHS II i LHD II pozwolą operatorom nie tylko zaoszczędzić pieniądze, ale także przyczyniać się do ochrony środowiska" - powiedział Janusz Krupa, menedżer opon ciężarowych Grupy Goodyear Polska. „Jestem przekonany, że nowa generacja opon Goodyear do przewozów długodystansowych stanie się wyznacznikiem nowych standardów" - dodał Janusz Krupa.

Dostępne rozmiary:

Marathon LHS II

315/80R22.5
295/80R22.5
315/70R22.5
305/70R22.5
275/70R22.5
315/60R22.5
295/60R22.5
385/65R22.5
385/55R22.5

Marathon LHD II

315/80R22.5
295/80R22.5
315/70R22.5
305/70R22.5
275/70R22.5
315/60R22.5
295/60R22.5



źródło: Goodyear Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Goodyear przedstawia nową generację opon do przewozów długodystansowych

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit