Flota  »  Aktualności  »  Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Honda Insight

Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe

2009-12-17 - P. Grzelak     Tagi: Honda, Ekologia, Honda FCX, Honda Civic Hybrid
Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury - nad którą jednak nasza firma również pracuje. Rozmowa przeprowadzona z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe ds. produktu. - W Polsce samochody z napędami wysokoprężnymi uznawane są za szczytowe osiągnięcie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Jakie są zalety układu hybrydowego Hondy Insight w stosunku do tradycyjnego silnika Diesla?

- Napęd hybrydowy i silnik wysokoprężny to dwie zupełnie różne koncepcje. Hybrydy z reguły wypadają lepiej pod względem emisji CO2, zużycie paliwa w przypadku tych dwóch układów jest porównywalne. Zaletą nowej Hondy Insight jest komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Tak naprawdę, klient sam decyduje, które rozwiązanie jest dla niego bardziej satysfakcjonujące. Natomiast z punktu widzenia naszego koncernu, hybrydy są prekursorami nowych, niezwykle zaawansowanych technologii. Co prawda nowoczesne silniki Diesla są nie mniej wyrafinowane - na przykład silnik 2.2 i-DTEC Hondy to szczytowe osiągnięcie konstruktorskie i jedna z najlepszych jednostek na rynku - jednak technologia ta jest już udoskonalana od wielu lat.
Hybrydy to z kolei świeże spojrzenie na kwestię napędu; w tym przypadku mówimy o silniku elektrycznym, elektronicznych systemach sterujących i bateriach, które wymagają dalszych prac  nad wydajnością, wpływem na środowisko i oszczędnością. Honda będzie więc nadal unowocześniała tę technologię, dzięki czemu różnice pomiędzy hybrydami a silnikami Diesla będą w przyszłości jeszcze bardziej widoczne.
- W Hondzie Insight umieszczono silnik elektryczny, jednostkę benzynową, baterię, przekładnię CVT oraz cały osprzęt odpowiedzialny za nadzorowanie pracy systemu, jednak wewnątrz kabiny znalazło się sporo miejsca dla pięciorga pasażerów i sporego bagażu.

- Jedną z głównych zalet naszego systemu hybrydowego jest to, że wszystkie jego podzespoły są niezwykle kompaktowe i wydajne, więc ich efektywne rozmieszczenie nie stanowiło żadnego problemu. Podczas konstruowania modelu Insight wzięliśmy również pod uwagę, iż nabywcy nie są skłonni do kompromisów i niechętnie zrezygnują z przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Honda stworzyła więc model, który spełnia wymagania stawiane pojazdom rodzinnym, a dodatkowo przyczynia się do ochrony środowiska.- Nowoczesne konstrukcje muszą być także bezpieczne, co wymaga stosowania dodatkowych komponentów zwiększających masę pojazdu. Jak Honda rozwiązała tę kwestię?

- To jeden z największych problemów podczas opracowywania nowego modelu. Z jednej strony chcemy zapewnić pasażerom jak największy komfort i bezpieczeństwo, a z drugiej ograniczyć wagę konstrukcji do minimum. Podobnie dążymy do wykrzesania z układu napędowego jak najlepszych osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Najważniejsze w tym przypadku jest zrównoważenie masy dodatkowych elementów, takich jak poduszki powietrzne czy systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Dlatego właśnie inżynierowie Hondy stosują nowoczesne materiały, które są lżejsze i bardziej wytrzymałe od tradycyjnych odpowiedników.

- Czy Honda będzie rozwijać prace nad pojazdami zasilanymi ogniwami paliwowymi?

- Cały czas pracujemy nad zwiększaniem wydajności pojazdów napędzanych wodorem, a najnowszym efektem naszych badań jest Honda FCX Clarity, którą wprowadziliśmy do sprzedaży w Japonii i w Stanach Zjednoczonych. 

Minie jednak wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury - nad którą jednak nasza firma również pracuje. Do tego czasu Honda będzie opracowywała nowe technologie „zielonych” pojazdów, a w tym między innymi samochody hybrydowe.



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe

Podobne: Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Podobne galerie: Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Honda