Flota » Aktualności » Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
2009-12-17 - P. Grzelak Tagi: Honda, Ekologia, Honda FCX, Honda Civic Hybrid
Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury - nad którą jednak nasza firma również pracuje. Rozmowa przeprowadzona z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe ds. produktu.
- W Polsce samochody z napędami wysokoprężnymi uznawane są za szczytowe osiągnięcie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Jakie są zalety układu hybrydowego Hondy Insight w stosunku do tradycyjnego silnika Diesla?
- Napęd hybrydowy i silnik wysokoprężny to dwie zupełnie różne koncepcje. Hybrydy z reguły wypadają lepiej pod względem emisji CO2, zużycie paliwa w przypadku tych dwóch układów jest porównywalne. Zaletą nowej Hondy Insight jest komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Tak naprawdę, klient sam decyduje, które rozwiązanie jest dla niego bardziej satysfakcjonujące. Natomiast z punktu widzenia naszego koncernu, hybrydy są prekursorami nowych, niezwykle zaawansowanych technologii. Co prawda nowoczesne silniki Diesla są nie mniej wyrafinowane - na przykład silnik 2.2 i-DTEC Hondy to szczytowe osiągnięcie konstruktorskie i jedna z najlepszych jednostek na rynku - jednak technologia ta jest już udoskonalana od wielu lat.
Hybrydy to z kolei świeże spojrzenie na kwestię napędu; w tym przypadku mówimy o silniku elektrycznym, elektronicznych systemach sterujących i bateriach, które wymagają dalszych prac nad wydajnością, wpływem na środowisko i oszczędnością. Honda będzie więc nadal unowocześniała tę technologię, dzięki czemu różnice pomiędzy hybrydami a silnikami Diesla będą w przyszłości jeszcze bardziej widoczne.- W Hondzie Insight umieszczono silnik elektryczny, jednostkę benzynową, baterię, przekładnię CVT oraz cały osprzęt odpowiedzialny za nadzorowanie pracy systemu, jednak wewnątrz kabiny znalazło się sporo miejsca dla pięciorga pasażerów i sporego bagażu.
- Jedną z głównych zalet naszego systemu hybrydowego jest to, że wszystkie jego podzespoły są niezwykle kompaktowe i wydajne, więc ich efektywne rozmieszczenie nie stanowiło żadnego problemu. Podczas konstruowania modelu Insight wzięliśmy również pod uwagę, iż nabywcy nie są skłonni do kompromisów i niechętnie zrezygnują z przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Honda stworzyła więc model, który spełnia wymagania stawiane pojazdom rodzinnym, a dodatkowo przyczynia się do ochrony środowiska.- Nowoczesne konstrukcje muszą być także bezpieczne, co wymaga stosowania dodatkowych komponentów zwiększających masę pojazdu. Jak Honda rozwiązała tę kwestię?
- To jeden z największych problemów podczas opracowywania nowego modelu. Z jednej strony chcemy zapewnić pasażerom jak największy komfort i bezpieczeństwo, a z drugiej ograniczyć wagę konstrukcji do minimum. Podobnie dążymy do wykrzesania z układu napędowego jak najlepszych osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Najważniejsze w tym przypadku jest zrównoważenie masy dodatkowych elementów, takich jak poduszki powietrzne czy systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Dlatego właśnie inżynierowie Hondy stosują nowoczesne materiały, które są lżejsze i bardziej wytrzymałe od tradycyjnych odpowiedników.
- Czy Honda będzie rozwijać prace nad pojazdami zasilanymi ogniwami paliwowymi?
- Cały czas pracujemy nad zwiększaniem wydajności pojazdów napędzanych wodorem, a najnowszym efektem naszych badań jest Honda FCX Clarity, którą wprowadziliśmy do sprzedaży w Japonii i w Stanach Zjednoczonych.
Minie jednak wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury - nad którą jednak nasza firma również pracuje. Do tego czasu Honda będzie opracowywała nowe technologie „zielonych” pojazdów, a w tym między innymi samochody hybrydowe.
- Napęd hybrydowy i silnik wysokoprężny to dwie zupełnie różne koncepcje. Hybrydy z reguły wypadają lepiej pod względem emisji CO2, zużycie paliwa w przypadku tych dwóch układów jest porównywalne. Zaletą nowej Hondy Insight jest komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Tak naprawdę, klient sam decyduje, które rozwiązanie jest dla niego bardziej satysfakcjonujące. Natomiast z punktu widzenia naszego koncernu, hybrydy są prekursorami nowych, niezwykle zaawansowanych technologii. Co prawda nowoczesne silniki Diesla są nie mniej wyrafinowane - na przykład silnik 2.2 i-DTEC Hondy to szczytowe osiągnięcie konstruktorskie i jedna z najlepszych jednostek na rynku - jednak technologia ta jest już udoskonalana od wielu lat.
- Jedną z głównych zalet naszego systemu hybrydowego jest to, że wszystkie jego podzespoły są niezwykle kompaktowe i wydajne, więc ich efektywne rozmieszczenie nie stanowiło żadnego problemu. Podczas konstruowania modelu Insight wzięliśmy również pod uwagę, iż nabywcy nie są skłonni do kompromisów i niechętnie zrezygnują z przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Honda stworzyła więc model, który spełnia wymagania stawiane pojazdom rodzinnym, a dodatkowo przyczynia się do ochrony środowiska.- Nowoczesne konstrukcje muszą być także bezpieczne, co wymaga stosowania dodatkowych komponentów zwiększających masę pojazdu. Jak Honda rozwiązała tę kwestię?
- To jeden z największych problemów podczas opracowywania nowego modelu. Z jednej strony chcemy zapewnić pasażerom jak największy komfort i bezpieczeństwo, a z drugiej ograniczyć wagę konstrukcji do minimum. Podobnie dążymy do wykrzesania z układu napędowego jak najlepszych osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Najważniejsze w tym przypadku jest zrównoważenie masy dodatkowych elementów, takich jak poduszki powietrzne czy systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Dlatego właśnie inżynierowie Hondy stosują nowoczesne materiały, które są lżejsze i bardziej wytrzymałe od tradycyjnych odpowiedników.
- Czy Honda będzie rozwijać prace nad pojazdami zasilanymi ogniwami paliwowymi?
- Cały czas pracujemy nad zwiększaniem wydajności pojazdów napędzanych wodorem, a najnowszym efektem naszych badań jest Honda FCX Clarity, którą wprowadziliśmy do sprzedaży w Japonii i w Stanach Zjednoczonych.
Minie jednak wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury - nad którą jednak nasza firma również pracuje. Do tego czasu Honda będzie opracowywała nowe technologie „zielonych” pojazdów, a w tym między innymi samochody hybrydowe.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Podobne: Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Honda sponsorem konferencji COP15 w Kopenhadze »
Specjalna karta DKV dla samochodów elektrycznych - pionierska nowość »
Zakaz wjazdu do centrów miast dla starych samochodów jednak odwołany »
Audi produkuje własne paliwo, bez udziału ropy naftowej »
Podobne galerie: Honda i czyste technologie: rozmowa z Christophem Rust'em - Menadżerem PR Honda Motor Europe
Toyota Yaris Hybrid 100 - zwiastun rewolucji? »
Honda CR-V »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter