
Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów
2013-09-16 - F. Bednarkiewicz Tagi: Kia, Eksploatacja, LPG, Paliwa, Kia Picanto
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję „dwupaliwową” najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie Samochodowym IAA 2013 Kia Picanto LPG bi-fuel to idealna propozycja na tanie w eksploatacji narzędzie pracy przedstawiciela handlowego.
Według koreańskiego producenta, w trybie zasilania LPG Picanto bi-fuel imponować może rekordowo niskim zużyciem paliwa - zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km.
Do napędu Picanto LPG zastosowano odmianę trzycylindrowego 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Aby pracować na LPG silnik korzysta z dodatkowego układu zasilania, składającego się z zaworu elektromagnetycznego, odparowywacza (gdzie płynny LPG przechodzi w stan gazowy po spadku ciśnienia o 0,7 bara), filtr gazu oraz moduł wtryskiwaczy.
Nowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa - ‘normalny’ zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów w standardowej lokalizacji przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik ciśnieniowy LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Pojemność ładunkowa bagażnika z siedzeniami tylnymi w pozycji normalnej wynosi 152 litry, a zamiast koła zapasowego Picanto wyposażona jest w zestaw naprawczy ogumienia.Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy specjalny przycisk na desce rozdzielczej. Oprócz tego jedyną różnicą we wnętrzu Picanto LPG jest zmodyfikowany panel ‘zegarów’ z dwoma wskaźnikami poziomu paliwa (benzyny i LPG) oraz dwoma kontrolkami ostrzegawczymi ‘rezerwy’.Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez model benzynowy 1.0 prędkości maksymalnej 150 km/h.
"Dwu-paliwowa" Kia Picanto będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim - ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent.
"Dwu-paliwowa" Kia Picanto będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim - ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent.
źródło: Kia
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów
Podobne: Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów




Podobne galerie: Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Kia