Flota  »  Paliwa  »  Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów

Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów

2013-09-16 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Kia, Eksploatacja, LPG, Paliwa, Kia Picanto
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję „dwupaliwową” najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie Samochodowym IAA 2013 Kia Picanto LPG bi-fuel to idealna propozycja na tanie w eksploatacji narzędzie pracy przedstawiciela handlowego.
Według koreańskiego producenta, w trybie zasilania LPG Picanto bi-fuel imponować może rekordowo niskim zużyciem paliwa - zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km.
Do napędu Picanto LPG zastosowano odmianę trzycylindrowego 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Aby pracować na LPG silnik korzysta z dodatkowego układu zasilania, składającego się z zaworu elektromagnetycznego, odparowywacza (gdzie płynny LPG przechodzi w stan gazowy po spadku ciśnienia o 0,7 bara), filtr gazu oraz moduł wtryskiwaczy.
Nowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa - ‘normalny’ zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów w standardowej lokalizacji przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik ciśnieniowy LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Pojemność ładunkowa bagażnika z siedzeniami tylnymi w pozycji normalnej wynosi 152 litry, a zamiast koła zapasowego Picanto wyposażona jest w zestaw naprawczy ogumienia.
Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy specjalny przycisk na desce rozdzielczej. Oprócz tego jedyną różnicą we wnętrzu Picanto LPG jest zmodyfikowany panel ‘zegarów’ z dwoma wskaźnikami poziomu paliwa (benzyny i LPG) oraz dwoma kontrolkami ostrzegawczymi ‘rezerwy’.
Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez model benzynowy 1.0 prędkości maksymalnej 150 km/h.

"Dwu-paliwowa" Kia Picanto będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim - ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent.



źródło: Kia

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kia Picanto LPG bi-fuel - także dla dusigroszów