Flota  »  Aktualności  »  Który ubezpieczyciel nie ma czasu dla klienta, a do którego łatwo się dodzwonić?

Który ubezpieczyciel nie ma czasu dla klienta, a do którego łatwo się dodzwonić?

2015-04-23 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Ubezpieczenia, OC
W najnowszym raporcie zespół porównywarki ubezpieczeń mfindsprawdził, jak działają infolinie towarzystw ubezpieczeniowych. Z badania można dowiedzieć się, ile czasu klient będzie oczekiwał na połączenie z konsultantem w 22 towarzystwach ubezpieczeniowych.

Szkodę najszybciej zgłosisz w Link4. Do TUW TUZ się nie dodzwonisz
Dla klientów towarzystw ubezpieczeniowych kluczowe jest sprawne połączenie z konsultantem podczas zgłaszania szkody komunikacyjnej, kiedy rozmowie często towarzyszą nerwy i presja czasu, a długie oczekiwanie w kolejce dodatkowo potęguje stres.
Pod względem długości oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii szkodowej najlepiej wypadły Link4 (35 sekund od momentu wybrania numeru do rozpoczęcia rozmowy z "żywym" konsultantem), TUW Pocztowe (40 s), Generali, PZU, Ergo Hestia i Compensa (po 45 s). W jednej minucie zmieściły się również Proama, Allianz oraz AVIVA.

Na pewno nad swoją infolinią musi popracować bardzo popularna wśród klientów Warta, która z czasem oczekiwania sięgającym niemal 2,5 minuty zajęła przedostatnie miejsce na liście 22 badanych towarzystw. Ranking zamknęło TUW TUZ, do którego twórcom raportu nie udało się dodzwonić.
Szybciej zgłosisz szkodę niż poznasz ofertę ubezpieczyciela
W badaniu nieco gorzej wypadły infolinie produktowe. Przede wszystkim nie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe umożliwiają połączenie z konsultantem, który udzieli klientowi informacji o ofercie. Infolinii produktowej nie posiadają TUW Pocztowe, Concordia, TUW TUW, Uniqa oraz InterRisk. Klientowi, który chce uzyskać informacje o ofercie, ci ubezpieczyciele proponują kontakt z agentem ubezpieczeniowym.

Najszybszą infolinią produktową mogą się pochwalić TUW TUZ (26 sekund), Generali i PZU (po 30 s), Benefia (35 s), Allianz i Compensa (po 45 s) oraz You Can Drive (54 s). Niestety aż sześć towarzystw zmusi swojego klienta do oczekiwania na połączenie z konsultantem przez ponad 2 minuty. Najsłabiej w zestawieniu wypadły HDI (4 min 50 s), Liberty Ubezpieczenia (3 min 50 s) oraz Warta (3 min 30 s).

Kiedy dzwonić do ubezpieczyciela?
Z raportu mfind wynika, że dla klientów problem może stanowić... znalezienie godzin pracy infolinii ubezpieczycieli. Na dodatek poszczególne działy w obrębie jednego towarzystwa czynne są w różnych godzinach.

W przypadku infolinii szkodowej niestety tylko trzy towarzystwa oferują pomoc całodobowo - są to MTU, PZU oraz Ergo Hestia. Przez siedem dni w tygodniu, ale nie 24 godziny na dobę, pracują Benefia, InterRisk i Compensa.

W raporcie zespół mfind prezentuje również porady dla klientów, którzy chcą mieć pewność, że szybko dodzwonią się do ubezpieczyciela. Okazuje się, że najdłużej czekać będziemy dzwoniąc w poniedziałek, kiedy konsultanci przyjmują zgłoszenia z całego weekendu, oraz w czasie porannego szczytu - miedzy godz. 8 a 10. Na infolinie całodobowe warto z kolei dzwonić w nocy, nawet około północy, ponieważ telefon odbierze prawdopodobnie bardziej doświadczony konsultant.

- Współcześni klienci coraz chętniej porównują i kupują ubezpieczenia w internecie. Jest to szybsze, wygodniejsze i bardziej opłacalne. Infolinia powoli staje się więc jedynym "miejscem", w którym klient ma bezpośredni kontakt z przedstawicielem towarzystwa ubezpieczeniowego. Dlatego jej jakość, szczególnie w przypadku zgłaszania szkody, w ogromnym stopniu wpływa na wizerunek firmy - przekonuje twórca porównywarki ubezpieczeń mfind Bartłomiej Roszkowski.

- Raport ukazuje, jak w praktyce działają infolinie ubezpieczycieli. Trafnie przedstawia problemy z jakimi możemy spotkać się, gdy chcemy zgłosić szkodę czy po prostu skontaktować się z ubezpieczycielem w celu zasięgnięcia informacji odnośnie naszej sprawy. Wyniki badań przedstawione w raporcie są analogiczne do problemów, z jakimi w swojej codziennej pracy spotyka się Rzecznik Ubezpieczonych - podsumowuje z kolei Urszula Borowiecka, starszy specjalista wydziału prawnego w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych.



źródło: infoWire.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Który ubezpieczyciel nie ma czasu dla klienta, a do którego łatwo się dodzwonić?

Który ubezpieczyciel nie ma czasu dla klienta, a do którego łatwo się dodzwonić?
klient 2015-06-09 10:56
Potwierdzam, TUZ to jakaś żenada - nie można się z nimi telefonicznie skontaktować aby zgłosić szkodę - zawsze przed tobą jest 7-9 klientów. Będę rezygnował bo to pieniądze wyrzucone w błoto.