Ta strona wykorzystuje "pliki cookie" zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatnościNie pokazuj
Flota  »  Paliwa  »  LOTOS przechodzi na system ajencyjny

LOTOS przechodzi na system ajencyjny

2007-06-25 - P. Łukasiewicz     Tagi:
Już 8 stacji własnych LOTOSU przeszło w system ajencyjny. Zgodnie z planami LOTOS Paliw, spółki odpowiedzialnej za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią koncernu w ajencję mają przechodzić 2 stacje własne tygodniowo. Zakończenie tego procesu przewidziano najpóźniej w I kwartale 2008 roku.

Przejście w system ajencyjny pomoże Grupie LOTOS w uzyskaniu do 2010 r. 10% udziału w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw. Obecnie udział koncernu w tym rynku szacuje się na ok. 7%.

W sieci LOTOS, na terenie całego kraju, funkcjonuje łącznie 370 stacji paliw z czego 132. to obiekty własne koncernu, w tym 59 to placówki funkcjonujące w oparciu o system ajencyjny (głównie byłe stacje Esso i Slovnaft, kupione przez LOTOS w 2005 i 2006 r.), 59 stacji partnerskich oraz 179 patronackich (stan na 25.06.2007).

- Realizując strategię rozwoju konkurencyjnej sieci stacji paliw LOTOS postanowiliśmy zoptymalizować jej strukturę organizacyjną - komentuje Hanka Krzyżańska, prezes LOTOS Paliw. - Po przeprowadzeniu dokładnej analizy rynku detalicznego zdecydowaliśmy się przyjąć za wzór funkcjonowania najbardziej efektywny model - system ajencyjny.

Warto podkreślić, iż na polskim rynku, w systemie ajencyjnym, z powodzeniem operuje m.in. sieć stacji BP, Shell, czy PKN Orlen.

- Stacje operujące w systemie ajencyjnym, przynoszą większe zyski swoim właścicielom. System ten minimalizuje ponadto koszty funkcjonowania całej sieci poprzez zmniejszenie związanej z nią biurokracji - mówi Tadeusz Jabłoński, ajent stacji LOTOS w Miszewku k/Gdyni, która jako pierwsza przeszła na nowy system zarządzania.

System ajencyjny polega na wydzierżawieniu stacji ajentowi (najczęściej jest nim dotychczasowy kierownik stacji), który jako jednoosobowa firma jest odpowiedzialny za prowadzenie obiektu, w tym również za zatrudnianie pracowników. Przejście pracowników do nowego systemu następuje na zasadach zgodnych z obowiązującym kodeksem pracy. Pracownicy którzy wejdą w system ajencyjny będą mieli przez cały rok gwarancję zachowania swoich dotychczasowych miejsc pracy ale i po jego upływie nie powinni mieć powodów do zmartwień.

- Przy obecnej strukturze krajowego rynku pracy, gdzie z uwagi na emigrację zarobkową do krajów Unii Europejskiej brakuje doświadczonego personelu stacji paliw, czy nawet nowych ludzi chcących pracować na stacjach, placówki LOTOSU wchodzące w system ajencyjny będą starały się zatrzymać swoich doświadczonych pracowników - podkreśla prezes Krzyżańska.

Przedstawiciele zarządu i kierownictwa LOTOS Paliw od kwietnia br. spotykają się z pracownikami stacji własnych, które mają przejść w ajencję. W ten sposób odwiedzono już ponad 30 obiektów, przedstawiając ich pracownikom koncepcję zmian w sposobie zarządzania siecią stacji. Do końca sierpnia br. planuje się wizyty na pozostałych stacjach, które przejdą w ajencję. Dla usprawnienia komunikacji z pracownikami LOTOS Paliwa uruchomiło specjalną infolinię dającą możliwość zadawania wszelkich pytań związanych z przejściem części stacji koncernu w system ajencyjny.



źródło: Grupa Lotos

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

LOTOS przechodzi na system ajencyjny