Flota » Aktualności » Leasing aut osobowych po I półroczu 2010 r. - firmy nie mają łatwo
Leasing aut osobowych po I półroczu 2010 r. - firmy nie mają łatwo
2010-08-20 - P. Grzelak Tagi: Finansowanie, Leasing
W pierwszym półroczu 2010 r. rynek leasingu samochodów do 3,5 tony odnotował 24% wzrostu. Zadowolenie z tak dobrego wyniku przysłania jednak jego podłoże: obecny wysoki popyt w tej kategorii dotyczy jedynie aut z tzw. „kratką” i jest efektem zapowiadanej likwidacji odliczeń VAT od początku 2011 r.
Z danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że pomimo dodatniego wyniku w całym segmencie pojazdów o ładowności do 3,5 tony, dla samochodów osobowych wynik firm leasingowych okazał się bardzo słaby: wyniósł aż -13%. BZ WBK Leasing radził sobie lepiej niż cały rynek: w I półroczu 2010 r. firma sfinansowała auta osobowe o wartości 195 mln zł, czyli o 2,4% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Kompleksowa oferta finansowania pojazdów, uzupełniona dobrymi produktami ubezpieczeniowymi, wcale nie gwarantuje sukcesu rynkowego. Największym problemem jest to, że skala zakupów i leasingu pojazdów do 3,5 t jest w dużej mierze determinowana przez obowiązujące w danym momencie przepisy podatkowe w zakresie odliczenia VAT, a właściwie przez powtarzające się zapowiedzi zmian tych przepisów na mniej korzystne - mówi Mariusz Włodarczyk, członek zarządu BZ WBK Leasing.
Finansowanie lekkich samochodów, w tym samochodów osobowych, to największy i kluczowy dla leasingodawców segment rynku leasingowego. Dlaczego? Z samochodów osobowych korzystają właściwie wszystkie firmy, niezależnie od skali i rodzaju prowadzonej działalności. Są to więc środki trwałe najmniej ryzykowne dla firm finansujących - charakteryzują się dużą płynnością i w razie potrzeby firma leasingowa może je łatwo sprzedać.Eksperci BZ WBK Leasing od dawna są zdania, że gdyby w Polsce przedsiębiorcom zagwarantowano prawo do pełnego odliczania VAT od zakupu i leasingu pojazdów wykorzystywanych w działalności gospodarczej, a rozwiązania te byłyby dodatkowo stabilne, wówczas skokowe wzrosty i spadki w sprzedaży samochodów zastąpiłby stały, konsekwentny wzrost tego rynku.Takie rozwiązania podatkowe, połączone ze zmianami w zakresie podatku akcyzowego i zastąpienie tego podatku opłatami ekologicznymi, już po dwóch-trzech latach spowodowałyby wzrost dochodów budżetowych z tytułu sprzedaży i użytkowania aut. Jednocześnie, z uwagi na istotną zmianę wieku pojazdów jakie poruszają się po naszych drogach, silnie wspierałyby bezpieczeństwo i redukcję emisji spalin - wyjaśnia Mariusz Włodarczyk.Niestety, zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów od początku 2011 roku mają wejść w życie przepisy przywracające stare ograniczenia w odliczaniu VAT, czyli te obowiązujące przed wyrokiem ETS w sprawie Magoora.
W segmencie finansowania samochodów osobowych w ostatnim półroczu BZ WBK Leasing awansował z 6. na 3. Miejsce. Oprócz kompleksowych usług finansowania obejmujących leasing oraz pożyczkę dla firm i wysokiej jakości obsługi firma oferuję także szeroką gamę produktów ubezpieczeniowych.
W segmencie finansowania samochodów osobowych w ostatnim półroczu BZ WBK Leasing awansował z 6. na 3. Miejsce. Oprócz kompleksowych usług finansowania obejmujących leasing oraz pożyczkę dla firm i wysokiej jakości obsługi firma oferuję także szeroką gamę produktów ubezpieczeniowych.
źródło: BZ WBK
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Leasing aut osobowych po I półroczu 2010 r. - firmy nie mają łatwo
Podobne: Leasing aut osobowych po I półroczu 2010 r. - firmy nie mają łatwo




Podobne galerie: Leasing aut osobowych po I półroczu 2010 r. - firmy nie mają łatwo



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć