Flota  »  Aktualności  »  Marek Szerenos zwycięzcą polskiego finału Scania Young European Truck Driver 2007
Scania Young European Truck Driver 2007

Marek Szerenos zwycięzcą polskiego finału Scania Young European Truck Driver 2007

2007-09-06 - P. Łukasiewicz     Tagi:
Podczas ogólnopolskiego finału trzeciej edycji konkursu Young European Truck Driver 2007 rozegranego 1 września 2007, tym razem w Gdańsku, zwyciężył po raz drugi w historii konkursu Marek Szerenos z Kleosina k. Białegostoku.

W finale konkursu uczestniczyło 11 zwycięzców eliminacji regionalnych zorganizowanych przez Scania Polska w maju i czerwcu br.: Sławomir Mazur (Białogard), Robert Karczyński (Chojnice), Kamil Walas (Połczyn Zdrój), Rafał Rogalski (Fabianki), Mateusz Kiełb (Wolbórz), Ireneusz Wydmuch (Trzebień), Jarosław Szczepański (Pogwizdów), Adam Chyżyński (Złoty Potok), Marek Szerenos (Kleosin), Kamil Kruk (Niemstów), Mariusz Goławski (Warszawa).

Zawodnicy mieli do wykonania cztery konkurencje: sprawdzenie pojazdu przed wyruszeniem w trasę, jazda oszczędnościowa (test drogowy), jazda obserwowana (ocena stylu jazdy), test sprawnościowy na placu manewrowym.

Marek ponownie okazał się najlepszy (wygrał polski finał YETD 2005) i będzie reprezentował młodych zawodowych kierowców z Polski w finale europejskim, który odbędzie się w Szwecji w dniach 21-22 września 2007, gdzie główną nagrodą jest najnowszy ciągnik siodłowy Scania R. Wraz z Markiem do Szwecji w charakterze kibiców wyjadą kierowcy, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce: Robert Karczyński z Chojnic i Rafał Rogalski z miejscowości Fabianki.

Wszyscy wykazali się wyjątkowymi umiejętnościami i sportowym duchem rywalizacji.

Do udziału w organizowanym po raz trzeci w Polsce i 26 państwach europejskich konkursu (podobne konkursy Scania zorganizowała również na kontynencie południowoamerykańskim oraz w Australii) zgłosiło się ponad 20 tysięcy młodych kierowców.

Podczas zawodów konkursowych, eliminacji i finałów krajowych, młodzi kierowcy, którzy nie przekroczyli 35 roku życia mieli okazję skonfrontować swoją wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne. Głównym celem Young European Truck Driver jest uświadomienie wszystkim użytkownikom dróg znaczenia, jakie dla bezpieczeństwa na drogach ma szkolenie kierowców oraz stałe podnoszenie ich umiejętności praktycznych.

Inicjatywa Scania stwarza młodym kierowcom - mężczyznom i kobietom w wieku do 35 lat - szansę do zaprezentowania swoich umiejętności w zakresie bezpieczeństwa drogowego, a także wygrania najlepszej z ciężarówek - Scania R.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, głównym akcentem Young European Truck Driver 2007 jest bezpieczeństwo drogowe. Scania pragnie szczególnie podkreślić jego znaczenie, aby młodzi kierowcy mieli świadomość wagi bezpieczeństwa drogowego oraz wysokich umiejętności w prowadzeniu pojazdów.

W Polsce eliminacjom regionalnym organizowanych w maju i czerwcu w 11 miastach przyglądało się kilka tysięcy widzów. Dla uczestników konkursu przygotowano szereg trudnych sprawdzianów - zarówno praktycznych (z precyzji manewrowania czy ekonomicznej jazdy), jak i teoretycznych (ze znajomości przepisów i zagadnień bezpieczeństwa).

Konkurs Young European Truck Driver 2007 to największe w Europie wydarzenie integrujące zawodowych kierowców, to dla młodych ludzi znakomita okazja do tego, by pokazać, co potrafią - podkreśla Paweł Paluch ze Scania Polska. - W organizacji transportu drogowego kierowca jest po prostu najważniejszym ogniwem całego łańcucha - zarówno z punktu widzenia bezpieczeństwa na drogach, zużycia paliwa, jak i kosztów serwisowo-naprawczych ponoszonych przez firmy transportowe. Dobry styl jazdy przyczynia się ponadto do płynności ruchu drogowego, a tym samym do mniejszego zużycia paliwa oraz redukcji emisji spalin w skali globalnej.

Konkurs Young European Truck Driver 2007 jest elementem prowadzonych przez Scania działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego i podniesienia statusu zawodowego kierowców. Jest on również jedną z form realizacji celu wyznaczonego przez Komisję Europejską, zakładającego redukcję liczby śmiertelnych wypadków drogowych co najmniej o połowę do roku 2010.

Bezpieczeństwo drogowe to dla Scania jedno z zagadnień otoczonych najwyższym priorytetem. Firma popiera cele zawarte w dokumencie ONZ "World Report on road traffic injury prevention" (Światowy raport o zapobieganiu uszkodzeniom ciała wskutek wypadków drogowych).

Po europejskich drogach jeździ ponad 300 tys. ciężarówek Scania, w związku, z czym bezpieczeństwo na drogach Europy jest jednym z głównych zagadnień, za które Scania czuje się odpowiedzialna. Szwedzki koncern wspiera dążenia Komisji Europejskiej, by do roku 2010 liczba śmiertelnych wypadków drogowych w Europie została zredukowania, co najmniej o połowę.

W tym celu Scania prowadzi działania na rzecz zwiększenia wśród polityków, klientów i kierowców świadomości wagi bezpieczeństwa drogowego. Ma to przyczynić się do zredukowania liczby śmiertelnych wypadków drogowych z udziałem dużych ciężarówek. W Europie odnotowuje się obecnie ok. 5 tys. takich wypadków rocznie. Bezpieczeństwo drogowe ma również wysoki priorytet w prowadzonych przez Scania pracach badawczo-rozwojowych. W centrum uwagi stawiane jest poszukiwanie rozwiązań, które pomagałyby kierowcy w podejmowaniu prawidłowych decyzji.
Scania Young European Truck Driver 2007



źródło: Scania

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Marek Szerenos zwycięzcą polskiego finału Scania Young European Truck Driver 2007

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit