Flota » Aktualności » Mercedes Atego dostępny w wersji Bluetec
Mercedes Atego dostępny w wersji Bluetec
2007-10-09 - P. Łukasiewicz Tagi:
Mercedes-Benz Atego - wysoce wszechstronny samochód do transportu dystrybucyjnego - dostarcza przesyłki towarowe i często musi poruszać się po ciasnych uliczkach i niewielkich placach w centrach wielkich miast. Z tego powodu wyposażenie Atego w technologię BlueTec 5, wzorem jego „większych braci” Axora i Actrosa, jest niezwykle ważnym wydarzeniem. Spełnianie europejskiej normy emisji spalin Euro 5 oznacza zredukowanie emisji tlenków azotu (NOx) o 43%, w porównaniu z poprzednimi wymogami Euro 4, oraz znaczną redukcję emisji cząstek stałych.
Przyjazna dla środowiska technologia BlueTec jest skutecznym sposobem na równoważenie rosnących cen paliwa. Oferuje niepokonane jak dotąd połączenie korzyści ekologicznych i ekonomicznych. Oprócz dbałości o środowisko do zalet technologii SCR (Selective Catalytic Reduction - selektywnej redukcji katalitycznej), którą Mercedes-Benz nazywa właśnie BlueTec, zaliczyć można niższe zużycie paliwa oraz mniejszy spadek wartości pojazdu używanego. Dzięki BlueTec 5 zużycie paliwa jest o 5-7% mniejsze niż przy zastosowaniu innych technologii spełniających normę Euro 4. Co więcej, w niektórych krajach, w tym w Niemczech, spełnianie tej normy pozwala na korzystanie z obniżonych opłat drogowych. Ponadto od września tego roku rząd niemiecki dotuje dopłatę do BlueTec 5 w wysokości do 4250 Euro.
Odniesiony sukces udowodnił, że podejście Mercedes-Benz jest właściwe. Od 2004 r. już około 100.000 samochodów użytkowych Mercedes-Benz wyposażonych w technologię BlueTec w niezawodny i ekonomiczny sposób przyczynia się do ograniczenia poziomu emisji gazów spalinowych. I tak też będzie w latach przyszłych.
Mercedes-Benz Atego: niezawodny samochód ciężarowy do transportu dystrybucyjnego
Oferta modeli Mercedes-Benz Atego obejmuje dwuosiowe pojazdy ciężarowe i ciągniki siodłowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 t do 15 t, a nawet pojazdy 16-tonowe, odpowiednio homologowane. Od wejścia Atego do produkcji w roku 1998, sprzedano już ponad 200.000 sztuk tego modelu. Głównie dzięki wysokiej niezawodności Mercedes-Benz Atego szczególnie dobrze sprawdza się w transporcie dystrybucyjnym, mimo że wymagania w tej branży są bardzo wysokie. Transport mrożonej żywności, przeprowadzki, obsługa firmy rzemieślniczej czy handlowej - Atego sprosta każdemu wyzwaniu. Klienci doceniają nie tylko jego optymalne koszty utrzymania - możliwe dzięki niskiemu spalaniu czy szybkiemu i elastycznemu serwisowi - ale i wyjątkowo długą żywotność oraz dobrą cenę odsprzedaży auta używanego.
Szeroka paleta silników spełniających unijne normy Euro 4 i Euro 5
Głównym celem konstruktorów Mercedes-Benz Atego było stworzenie ekonomicznego, wydajnego i niezawodnego układu napędowego. Paleta oferowanych 4- i 6-cylindrowych jednostek napędowych o siedmiu zakresach mocy od 115 kW (156 KM) aż do 210 kW (286 KM), zawiera również szczególnie wydajny silnik 4-cylindrowy o mocy 160 kW (218 KM). Taki poziom mocy dostępny jest zwykle w silnikach 6-cylindorwych. Mniejsze zużycie paliwa możliwe jest dzięki systemowi przełączania biegów Telligent (na życzenie automatycznemu) oraz technologii BlueTec. Od dwóch lat jest ona sukcesywnie wprowadzana do ciężkich i średnich modeli samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Podstawowa zasada systemu SCR w technologii BlueTec polega na zamianie tlenków azotu w nietoksyczne substancje - azot i parę wodną. Proces ten zachodzi w katalizatorze, a jako czynnik redukcyjny stosowany jest amoniak, który dostarczany jest w nietoksycznej formie, jako bezwonny roztwór wodny znany pod nazwą „AdBlue”. Skutek to zarówno znacząca redukcja emisji zanieczyszczeń spalinowych, w tym cząstek stałych, jak i niższe zapotrzebowanie silnika na paliwo wysokoprężne.
Przyjazna dla środowiska technologia BlueTec jest skutecznym sposobem na równoważenie rosnących cen paliwa. Oferuje niepokonane jak dotąd połączenie korzyści ekologicznych i ekonomicznych. Oprócz dbałości o środowisko do zalet technologii SCR (Selective Catalytic Reduction - selektywnej redukcji katalitycznej), którą Mercedes-Benz nazywa właśnie BlueTec, zaliczyć można niższe zużycie paliwa oraz mniejszy spadek wartości pojazdu używanego. Dzięki BlueTec 5 zużycie paliwa jest o 5-7% mniejsze niż przy zastosowaniu innych technologii spełniających normę Euro 4. Co więcej, w niektórych krajach, w tym w Niemczech, spełnianie tej normy pozwala na korzystanie z obniżonych opłat drogowych. Ponadto od września tego roku rząd niemiecki dotuje dopłatę do BlueTec 5 w wysokości do 4250 Euro.
Odniesiony sukces udowodnił, że podejście Mercedes-Benz jest właściwe. Od 2004 r. już około 100.000 samochodów użytkowych Mercedes-Benz wyposażonych w technologię BlueTec w niezawodny i ekonomiczny sposób przyczynia się do ograniczenia poziomu emisji gazów spalinowych. I tak też będzie w latach przyszłych.
Mercedes-Benz Atego: niezawodny samochód ciężarowy do transportu dystrybucyjnego
Oferta modeli Mercedes-Benz Atego obejmuje dwuosiowe pojazdy ciężarowe i ciągniki siodłowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 t do 15 t, a nawet pojazdy 16-tonowe, odpowiednio homologowane. Od wejścia Atego do produkcji w roku 1998, sprzedano już ponad 200.000 sztuk tego modelu. Głównie dzięki wysokiej niezawodności Mercedes-Benz Atego szczególnie dobrze sprawdza się w transporcie dystrybucyjnym, mimo że wymagania w tej branży są bardzo wysokie. Transport mrożonej żywności, przeprowadzki, obsługa firmy rzemieślniczej czy handlowej - Atego sprosta każdemu wyzwaniu. Klienci doceniają nie tylko jego optymalne koszty utrzymania - możliwe dzięki niskiemu spalaniu czy szybkiemu i elastycznemu serwisowi - ale i wyjątkowo długą żywotność oraz dobrą cenę odsprzedaży auta używanego.
Szeroka paleta silników spełniających unijne normy Euro 4 i Euro 5
Głównym celem konstruktorów Mercedes-Benz Atego było stworzenie ekonomicznego, wydajnego i niezawodnego układu napędowego. Paleta oferowanych 4- i 6-cylindrowych jednostek napędowych o siedmiu zakresach mocy od 115 kW (156 KM) aż do 210 kW (286 KM), zawiera również szczególnie wydajny silnik 4-cylindrowy o mocy 160 kW (218 KM). Taki poziom mocy dostępny jest zwykle w silnikach 6-cylindorwych. Mniejsze zużycie paliwa możliwe jest dzięki systemowi przełączania biegów Telligent (na życzenie automatycznemu) oraz technologii BlueTec. Od dwóch lat jest ona sukcesywnie wprowadzana do ciężkich i średnich modeli samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Podstawowa zasada systemu SCR w technologii BlueTec polega na zamianie tlenków azotu w nietoksyczne substancje - azot i parę wodną. Proces ten zachodzi w katalizatorze, a jako czynnik redukcyjny stosowany jest amoniak, który dostarczany jest w nietoksycznej formie, jako bezwonny roztwór wodny znany pod nazwą „AdBlue”. Skutek to zarówno znacząca redukcja emisji zanieczyszczeń spalinowych, w tym cząstek stałych, jak i niższe zapotrzebowanie silnika na paliwo wysokoprężne.
źródło: Mercedes Benz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes Atego dostępny w wersji Bluetec
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

