Flota » Aktualności » Mercedes prezentuje nową serię ciężarówek SLT do ładunków o masie nawet 250 ton

Mercedes prezentuje nową serię ciężarówek SLT do ładunków o masie nawet 250 ton
2013-09-22 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Premiery, Ciężarówki, Mercedes Actros, Mercedes Arocs
Mercedes-Benz zaprezentował nową gamę pojazdów SLT, przeznaczoną do najcięższych zadań. Znalazły się w niej dwa nowe pojazdy: Actros-SLT z zawieszeniem pneumatycznym oraz Arocs-SLT z zawieszeniem stalowym. Ponadto Arocs oferowany jest także z napędem na wszystkie koła.
Za opracowanie oraz produkcję SLT odpowiada jednostka Custom Tailored Trucks (CTT) z Molsheim w Alzacji, współpracująca z fabryką ciężarówek w Wörth. Przeznaczony na rynki pozaeuropejskie Actros-SLT w wersjach Euro III i Euro V nadal będzie produkowany przez partnera CTT - firmę Titan. Wyróżnikiem serii SLT jest połączenie homologacji Euro VI z seryjnym turboretarderem zintegrowany ze sprzęgłem oraz 16-stopniową przekładnią Mercedes PowerShift 3 wyposażoną w specjalny program jazdy "Heavy". Ten ostatni stworzono z myślą o ładunkach o masie do 250 ton. Napęd stanowi natomiast 6-cylindrowa jednostka rzędowa OM 473 Euro VI. Najmocniejszy wariant generuje moc 460 kW (625 KM) oraz 3000 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1100 obr./min. Ważną zaletą nowego serii SLT ma być także turboretarder zintegrowany ze sprzęgłem, zapewniający ruszanie z miejsca bez zużycia ciernego oraz wykorzystujący retarder do hamowania. Jest on przy tym lżejszy, bardziej wydajny i ma bardziej kompaktowe wymiary niż sprzęgło hydrokinetyczne.
Dealerzy Mercedes-Benz rozpoczęli już zbieranie zamówień na nowe pojazdy do transportu ciężkiego SLT. Dostawy bazowych podwozi dla Actrosa-SLT z zawieszeniem pneumatycznym i Arocsa-SLT z zawieszeniem stalowym rozpoczną się w grudniu 2013 roku. Arocs-SLT z napędem na wszystkie koła będzie dostępny od kwietnia 2014 roku.
Za opracowanie oraz produkcję SLT odpowiada jednostka Custom Tailored Trucks (CTT) z Molsheim w Alzacji, współpracująca z fabryką ciężarówek w Wörth. Przeznaczony na rynki pozaeuropejskie Actros-SLT w wersjach Euro III i Euro V nadal będzie produkowany przez partnera CTT - firmę Titan. Wyróżnikiem serii SLT jest połączenie homologacji Euro VI z seryjnym turboretarderem zintegrowany ze sprzęgłem oraz 16-stopniową przekładnią Mercedes PowerShift 3 wyposażoną w specjalny program jazdy "Heavy". Ten ostatni stworzono z myślą o ładunkach o masie do 250 ton. Napęd stanowi natomiast 6-cylindrowa jednostka rzędowa OM 473 Euro VI. Najmocniejszy wariant generuje moc 460 kW (625 KM) oraz 3000 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1100 obr./min. Ważną zaletą nowego serii SLT ma być także turboretarder zintegrowany ze sprzęgłem, zapewniający ruszanie z miejsca bez zużycia ciernego oraz wykorzystujący retarder do hamowania. Jest on przy tym lżejszy, bardziej wydajny i ma bardziej kompaktowe wymiary niż sprzęgło hydrokinetyczne.
źródło: MB
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes prezentuje nową serię ciężarówek SLT do ładunków o masie nawet 250 ton
Podobne: Mercedes prezentuje nową serię ciężarówek SLT do ładunków o masie nawet 250 ton



Podobne galerie: Mercedes prezentuje nową serię ciężarówek SLT do ładunków o masie nawet 250 ton



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter