Flota  »  Aktualności  »  Mercedes wprowadza ekologicznego Sprintera NGT
Mercedes Sprinter NGT

Mercedes wprowadza ekologicznego Sprintera NGT

2008-04-03 - P. Łukasiewicz     Tagi: Mercedes, Premiery, Ciężarówki, Ekologia
Mercedes ogłosił wprowadzenie do sprzedaży Sprintera o nazwie NGT, zasilanego tradycyjnym paliwem i gazem ziemnym.

Specjaliści z Mercedesa wyliczyli, ze koszty eksploatacji takiego pojazdu są do 30% niższe niż w przypadku silników wysokoprężnych. Pojazdy zasilane gazem ziemnym są przeznaczone dla osób przywiązujących znaczenie do wydatków. Jego zalety powinny procentować długoterminowo. Do 2018 w wielu krajach zachodnich będzie obowiązywała dla gazu ziemnego niższa stawka podatkowa. Gaz ziemny jest o ok. 50% tańszy niż benzyna, jeżeli brać pod uwagę wydajność. W wybranych krajach, dystrybutorzy paliw gazowych premiują zakup samochodów na gaz ziemny bezpośrednimi subwencjami lub bonami na paliwo. Są też instytucje kredytowe takie jak KfW, które udzielają kredytów na zakup pojazdu. Oprócz tego niektórzy ubezpieczyciele przyznają rabaty "ekologiczne". Samochody na gaz ziemny zarejestrowane jako samochody osobowe, jak Sprinter Kombi, są klasyfikowane pod względem podatku drogowego tak samo korzystnie jak samochody benzynowe z katalizatorem. Sprinter NGT jest zaklasyfikowany jako zgodny z normą Euro 4, zarówno gdy spala benzynę, jak i gaz.

Silniki te nie emitują cząstek stałych. Również emisja tlenków azotu, węglowodorów i tlenku węgla jest wyraźnie zmniejszona w porównaniu z silnikiem Diesla. W porównaniu z silnikiem benzynowym, oprócz zmniejszenia emisji tlenku węgla i węglowodorów, główna zaleta polega na zmniejszeniu o 20% emisji CO2 w spalinach. W przypadku zasilania biogazem, Sprinter NGT prawie nie emituje CO2. Podstawowy silnik czterocylindrowy 1.8 może być również zasilany benzyną. Dzięki temu zyskuje zasięg do 1200 km.

Dzięki mechanicznemu doładowaniu za pośrednictwem kompresora zespół napędowy daje moc 156 KM i maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Obydwie wartości odnoszą się zarówno do zasilania gazem, jak i benzyną. Dwupaliwowy silnik Sprintera NGT sprawdził się już w osobowych mercedesach Klasy E. Sprinter tego typu wyposażony jest seryjnie w sześciobiegową skrzynię biegów, alternatywnie w przekładnię automatyczną. Zbiorniki gazu są montowane pod podłogą i nie ograniczają przestrzeni ładunkowej. W 3,5-tonowym modelu przewidziano do 6 zbiorników o pojemności maksymalnie 46 kg lub 294 l. W modelu o dopuszczalnej masie całkowitej 5 ton znajdują się 3 zbiorniki, które mieszczą 39 kg lub 246 l gazu.
NGT spełnia specjalne normy bezpieczeństwa dla pojazdów na gaz ziemny, zgodnie z normą ECE R110. Różnica w ciężarze Sprintera na gaz ziemny wobec Sprintera z czterocylindrowym silnikiem Diesla waha się w wykonaniu seryjnym w poszczególnych modelach od ok. 170 do 300 kg. Wartość ta zmienia się w zależności od wyposażenia w większą lub mniejszą liczbę zbiorników gazu.



źródło: Daimler Chysler Truck Group

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mercedes wprowadza ekologicznego Sprintera NGT