Flota » Aktualności » Mercedes-Benz prezentuje nową generację ciężarowego silnika OM 471

Mercedes-Benz prezentuje nową generację ciężarowego silnika OM 471
2015-07-13 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Ciężarówki, Autobusy, Setra
Oszczędność 1100 litrów paliwa rocznie, emisja CO2 niższa o prawie 3 tony — takie korzyści Mercedes-Benz obiecuje wraz z premierą najnowszej generacji silnika OM 471. Inżynierowie z firmy Mercedes-Benz rozwiązali problem kwadratury koła: zużycie paliwa staje się mniejsze o dodatkowe 3%, a wraz z większym momentem obrotowym zwiększa się dynamika jazdy. Nowa maksymalna moc rzędu 390 kW (530 KM) i moment obrotowy o wysokości 2600 Nm stanowią ukoronowanie pojazdów z tej serii.
Istotnym elementem nowej generacji silników jest najnowsza generacja układu wtryskowego X-Pulse, specjalnego rodzaju układu wtrysku common rail wyposażonego w układ zwiększający ciśnienie wtrysku i funkcję łatwej modyfikacji wtrysku. Maksymalne ciśnienie w szynie paliwowej zostało zwiększone z 900 do 1160 barów, co sprawia, że maksymalne ciśnienia wtrysku wynosi 2700 barów.
Zastosowane zostały ośmiootworowe dysze wtryskowe (dotychczas siedmiootworowe), dzięki czemu maksymalny przepływ zwiększył się o około 10%. Ponadto nowością są: geometria niecek w tłokach, stopień sprężania podniesiony wyraźnie z 17,3:1 na 18,3:1 oraz obniżony stopień recyrkulacji spalin (EGR). Wszystkie nowości przyczyniają się do dalszej poprawy współczynnika sprawności w całej gamie silników. Skutkiem tego jest wyraźnie zmniejszone zużycie paliwa. Zgodnie z nową krzywą momentu obrotowego najlepsze wartości przesuwają się w kierunku niższych wartości obrotów silnika.
Nowe silniki OM 471 trafią między innymi do ciężarówek Mercedes-Benz Actros oraz autobusów Setra ComfortClass.
Zastosowane zostały ośmiootworowe dysze wtryskowe (dotychczas siedmiootworowe), dzięki czemu maksymalny przepływ zwiększył się o około 10%. Ponadto nowością są: geometria niecek w tłokach, stopień sprężania podniesiony wyraźnie z 17,3:1 na 18,3:1 oraz obniżony stopień recyrkulacji spalin (EGR). Wszystkie nowości przyczyniają się do dalszej poprawy współczynnika sprawności w całej gamie silników. Skutkiem tego jest wyraźnie zmniejszone zużycie paliwa. Zgodnie z nową krzywą momentu obrotowego najlepsze wartości przesuwają się w kierunku niższych wartości obrotów silnika.
źródło: MB
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes-Benz prezentuje nową generację ciężarowego silnika OM 471
Podobne: Mercedes-Benz prezentuje nową generację ciężarowego silnika OM 471



Podobne galerie: Mercedes-Benz prezentuje nową generację ciężarowego silnika OM 471



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter