Flota » Aktualności » Mercedes-Benz z największym wzrostem sprzedaży wśród marek premium
Mercedes-Benz z największym wzrostem sprzedaży wśród marek premium
Stuttgart - Mercedes-Benz odnotował znaczny wzrost sprzedaży w listopadzie zyskując status najbardziej dynamicznie sprzedającej się marki premium na całym świecie. W ubiegłym miesiącu do klientów trafiło 88 600 osobowych Mercedesów, co stanowi 19-procentowy wzrost sprzedaży (w listopadzie 2008 r. wyniosła ona 74 400 sztuk).
W listopadzie tego roku cały oddział Mercedes-Benz Cars może poszczycić się sprzedażą większą o 16 procent - t.j. 98 400 pojazdów (w tym samym miesiącu ubiegłego roku wyniosła ona 84 500 aut), co wynika z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży Klas E i S nowej generacji, a także silnym wzrostem w takich rejonach świata jak Europa Zachodnia, Ameryka Północna, rejon Azji i Pacyfiku oraz państwa z klubu krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny).
Także w Polsce Mercedes-Benz był w listopadzie liderem sprzedaży w segmencie premium. Marka ze Stuttgartu zajmuje również pozycję lidera w całym 2009 r.
“Zgodnie z planami w listopadzie kontynuowaliśmy październikową strategię rozwoju, dzięki czemu ponownie znacznie podnieśliśmy sprzedaż na całym świecie,” mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.
“Na wielu rynkach umocniliśmy naszą pozycję zyskując większe udziały.” Firma spodziewa się, że wzrost w całym czwartym kwartale będzie znacznie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, głównie dzięki ofercie modeli Klasy E oraz nowej generacji Klasy S. “Dodatkowym elementem napędzającym sprzedaż w ciągu nadchodzących kilku tygodni będą modele kombi Klasy E, które dotarły do dealerów 21. listopada i okazały się przebojem.” dodaje Schmidt. Jeśli chodzi o poszczególne rynki Mercedes-Benz ponownie odnotował rekordową sprzedaż w Chinach plasujących sie na czwartym miejscu pod względem zbytu samochodów tej marki: dostarczono tam w zeszłym miesiącu 8 700 samochodów osobowych, co stanowi liczbę trzykrotnie wyższą niż niż w listopadzie 2008 r. Mercedes-Benz poszerza swój rynek odbiorców szybciej, niż jakakolwiek inna czołowa marka w Chinach.Ponadto, Mercedes-Benz dostarczył w zeszłym miesiącu więcej pojazdów w całym rejonie Azji i Pacyfiku, niż kiedykolwiek przedtem. Firma niemal podwoiła swoje wyniki w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 r. sprzedając 17 300 sztuk. Rekordowa liczba sprzedaży została odnotowana także w Australii, gdzie wyniosła ona 1 700 pojazdów, co stanowi wzrost o 66 procent (listopad 2008 r.: 1 000 sztuk). Sprzedaż samochodów marki Mercedes-Benz na rozwijającym się rynku brazylijskim wzrosła o 81 procent, a w Indiach - o 25 procent. Miniony miesiąc w Rosji zapisał się sprzedażą wyższą o 3 procent, głównie dzięki nowej Klasie E, którą wybrało dwa razy więcej klientów, a także dzięki Klasie S, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży.W Stanach Zjednoczonych, wbrew ogólnym tendencjom rynkowym, dostawy pojazdów znacznie wzrosły - o 19 procent, t.j. do 16 800 sztuk (listopad 2008 r.: 14 100). W ten sposób Mercedes-Benz utrzymał swoją wiodącą pozycję wśród marek niemieckich na rynku amerykańskim.
Wzrost sprzedaży na terenie USA spowodowany był głównie popularnością Klasy E, których sprzedaż podwoiła sie do poziomu 4 800 sztuk, oraz Klasy S nowej generacji, która cieszyła się znacznym wzrostem sprzedaży (o 12 procent). GLK utrzymuje pozycję najlepszego pojazdu w swojej klasie wyprzedzając konkurencyjne auta przy sprzedaży 1 700 samochodów w listopadzie tego roku.Jednocześnie w ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz odnotował kolejny rekord w Kanadzie, zwiększając dostawy o 26 procent do 2 100 samochodów osobowych (listopad 2008 r.: 1 600).
Sprzedaż Mercedesów na rodzimym dla tej marki rynku niemieckim osiągnęła w listopadzie 2009 r. 22 800 sztuk, co stanowi 3-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku (listopad 2008 r.: 22 100). Wzrost sprzedaży w Niemczech został osiągnięty dzięki limuzynie Klasy E, której dostawy podwoiły się w porównianiu z poprzednim rokiem, a także modelowi sedan Klasy C (wzrost o 20 procent) i Klasie A (wzrost o 19 procent).Mercedes-Benz na terenie Europy Zachodniej (z wyłączeniem NIemiec) sprzedał o 12 procent więcej samochodów i zdołał powiększyć swoje udziały na tym rynku. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii podwoiła się do poziomu 6 200 samochodów osobowych, podczas gdy we Francji wzrost sprzedaży wyniósł 2 procent, w Belgii 18 procent, a w Szwecji 20 procent. Nowa Klasa E w listopadzie nadal spisywała się znakomicie. Model sedan utrzymał swoją wiodącą pozycję dzięki podwojeniu sprzedaży na całym świecie do 15 700 sztuk. W jego przypadku dwucyfrowy wzrost odnotowano na niemal wszystkich rynkach. W tym samym miesiącu zaobserwowano także znaczący wzrost sprzedaży Klasy S nowej generacji przy wzroście globalnym o 35 procent - w ilości 5 500 sztuk.W swoim segmencie nowe modele Klasy S stanowiły najlepiej sprzedające się limuzyny. Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży tych samochodów w ubiegłym miesiącu odnotowano w Chinach, gdzie potroiła ona swój poziom do liczby 2 000, a także w Europie Zachodniej (wzrost o 22 procent) i Rosji (wzrost o 16 procent). Sprzedaż limuzyn Klasy C wzrosła w ubiegłym miesiącu do 18 200 sztuk (listopad 2008 r.: 17 300), dzięki czemu model ten utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie, którą zajmował od początku roku. Światowa sprzedaż modeli SUV wzrosła w listopadzie tego roku o 12 procent do poziomu 15 700 sztuk (listopad 2008 r.: 14 000).Dużą popularnością wśród klientów cieszył się model GLK, którego dwucyfrowy wzrost sprzedaży w listopadzie zaobserwowano na rynkach Europy Zachodniej. Natomiast sprzedaż Klas A i B wzrosła o 7 procent, do 18 500 sztuk (listopad 2008 r.: 17 300), głównie dzięki dużemu wzrostowi na wielu rynkach zachodnioeuropejskich oraz udanej premierze Klasy B w Chinach w styczniu 2009 r. Marka smart osiągnęła sprzedaż na poziomie 9 800 pojazdów na całym świecie w ubiegłym miesiącu i sukcesem w jej przypadku jest utrzymanie poziomu sprzedaży (listopad 2008 r.: 10 100 pojazdów, spadek o 4 procent). Na wyniki sprzedaży smarta wpłynął jej wzrost w Niemczech (o 20 procent), w Wielkiej Brytanii (o 30 procent), we Włoszech (o 17 procent), oraz w Chinach i Brazylii.W Polsce Mercedes-Benz sprzedał w listopadzie 466 samochodów, co dało mu pozycję lidera segmentu premium. Mercedes zajmuje także pierwsze miejsce w tym rankingu w całkowitej liczbie sprzedanych samochodów (4 459) od początku roku.
“Zgodnie z planami w listopadzie kontynuowaliśmy październikową strategię rozwoju, dzięki czemu ponownie znacznie podnieśliśmy sprzedaż na całym świecie,” mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.
Wzrost sprzedaży na terenie USA spowodowany był głównie popularnością Klasy E, których sprzedaż podwoiła sie do poziomu 4 800 sztuk, oraz Klasy S nowej generacji, która cieszyła się znacznym wzrostem sprzedaży (o 12 procent). GLK utrzymuje pozycję najlepszego pojazdu w swojej klasie wyprzedzając konkurencyjne auta przy sprzedaży 1 700 samochodów w listopadzie tego roku.Jednocześnie w ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz odnotował kolejny rekord w Kanadzie, zwiększając dostawy o 26 procent do 2 100 samochodów osobowych (listopad 2008 r.: 1 600).
Sprzedaż Mercedesów na rodzimym dla tej marki rynku niemieckim osiągnęła w listopadzie 2009 r. 22 800 sztuk, co stanowi 3-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku (listopad 2008 r.: 22 100). Wzrost sprzedaży w Niemczech został osiągnięty dzięki limuzynie Klasy E, której dostawy podwoiły się w porównianiu z poprzednim rokiem, a także modelowi sedan Klasy C (wzrost o 20 procent) i Klasie A (wzrost o 19 procent).Mercedes-Benz na terenie Europy Zachodniej (z wyłączeniem NIemiec) sprzedał o 12 procent więcej samochodów i zdołał powiększyć swoje udziały na tym rynku. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii podwoiła się do poziomu 6 200 samochodów osobowych, podczas gdy we Francji wzrost sprzedaży wyniósł 2 procent, w Belgii 18 procent, a w Szwecji 20 procent. Nowa Klasa E w listopadzie nadal spisywała się znakomicie. Model sedan utrzymał swoją wiodącą pozycję dzięki podwojeniu sprzedaży na całym świecie do 15 700 sztuk. W jego przypadku dwucyfrowy wzrost odnotowano na niemal wszystkich rynkach. W tym samym miesiącu zaobserwowano także znaczący wzrost sprzedaży Klasy S nowej generacji przy wzroście globalnym o 35 procent - w ilości 5 500 sztuk.W swoim segmencie nowe modele Klasy S stanowiły najlepiej sprzedające się limuzyny. Szczególnie wysoki wzrost sprzedaży tych samochodów w ubiegłym miesiącu odnotowano w Chinach, gdzie potroiła ona swój poziom do liczby 2 000, a także w Europie Zachodniej (wzrost o 22 procent) i Rosji (wzrost o 16 procent). Sprzedaż limuzyn Klasy C wzrosła w ubiegłym miesiącu do 18 200 sztuk (listopad 2008 r.: 17 300), dzięki czemu model ten utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie, którą zajmował od początku roku. Światowa sprzedaż modeli SUV wzrosła w listopadzie tego roku o 12 procent do poziomu 15 700 sztuk (listopad 2008 r.: 14 000).Dużą popularnością wśród klientów cieszył się model GLK, którego dwucyfrowy wzrost sprzedaży w listopadzie zaobserwowano na rynkach Europy Zachodniej. Natomiast sprzedaż Klas A i B wzrosła o 7 procent, do 18 500 sztuk (listopad 2008 r.: 17 300), głównie dzięki dużemu wzrostowi na wielu rynkach zachodnioeuropejskich oraz udanej premierze Klasy B w Chinach w styczniu 2009 r. Marka smart osiągnęła sprzedaż na poziomie 9 800 pojazdów na całym świecie w ubiegłym miesiącu i sukcesem w jej przypadku jest utrzymanie poziomu sprzedaży (listopad 2008 r.: 10 100 pojazdów, spadek o 4 procent). Na wyniki sprzedaży smarta wpłynął jej wzrost w Niemczech (o 20 procent), w Wielkiej Brytanii (o 30 procent), we Włoszech (o 17 procent), oraz w Chinach i Brazylii.W Polsce Mercedes-Benz sprzedał w listopadzie 466 samochodów, co dało mu pozycję lidera segmentu premium. Mercedes zajmuje także pierwsze miejsce w tym rankingu w całkowitej liczbie sprzedanych samochodów (4 459) od początku roku.
źródło: Daimler
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes-Benz z największym wzrostem sprzedaży wśród marek premium
Podobne: Mercedes-Benz z największym wzrostem sprzedaży wśród marek premium
Ponad 10-procentowy wzrost branży CFM - wyniki PZWLP po III kwartale 2013 »
Sprzedaż paliw drastycznie spadła, czyli o efektach spowolnienia gospodarczego »
Polacy odwracają się od silników wysokoprężnych - niewielkie benzyniaki wracają do łask »
Rynek kredytów samochodych odżył i ma się dobrze »
Podobne galerie: Mercedes-Benz z największym wzrostem sprzedaży wśród marek premium
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
Nowy Mercedes-Benz GLC we flocie GOPR »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter