Flota » Aktualności » Mercedesy Zetros oraz Unimog triumfowały w rajdzie Breslau Poland

Mercedesy Zetros oraz Unimog triumfowały w rajdzie Breslau Poland
2015-08-11 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Ciężarówki, Sportowe samochody, 4x4, Mercedes Unimog, Mercedes Zetros
Rajd Breslau Poland, zwany też "Dakarem Północy", to międzynarodowy, transgraniczny rajd długodystansowy, w którym mogą brać udział kierowcy bez licencji rajdowych. Uczestnicy startują pojazdami różnego typu, w tym użytkowymi, SSV, motocyklami i quadami. Przez 8 dni zmagają się z najprawdziwszymi wyścigowymi wyzwaniami, często osiągając granice swoich możliwości. Terenowy rajd po raz pierwszy odbył się w 1995 r., ściągając "jedynie" 60 pojazdów - 35 samochodów, 20 motocykli i 5 ciężarówek. Dziś to międzynarodowa, uznana impreza, uchodząca za jedną z największych i najtrudniejszych rajdów terenowych w Europie dla kierowców pozbawionych bez licencji.
I właśnie w tej prestiżowej imprezie triumfowały w tym roku dwa modele marki Mercedes-Benz - Unimog oraz Zetros. Pojazd te triumfowały w trzech kategoriach tegorocznej edycji ekstremalnego rajdu, a wśród zwycięskich zespołów była jedna ekipa z Polski
Po 8 dniach wyczerpującej rywalizacji kierowca rajdowy Alfred Wemhogg z Niemiec i jego holenderski pilot Simon Meintema - swoim nowo zbudowanym Unimogiem, bazującym na serii 437 - zwyciężyli w kategorii niewielkich ciężarówek w klasie EXTREME. Obejmuje ona pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 t. Najszybsi wśród niewielkich ciężarówek klasy Cross Country byli Hanspeter Karches i jego pilot, Bernd Regensburger. W przeciwieństwie do innych klas, zespoły startujące pojazdami Cross Country nie muszą być wyposażone we wciągarkę ani pokonywać głębokich przepraw wodnych. W ich przypadku najważniejszą rolę odgrywa precyzyjna nawigacja, utrzymanie wysokiej prędkości na piaszczystych, ubitych trasach oraz sprawne pokonywanie kilkukilometrowych odcinków rajdowych - a ekipa Karches/Regensburger sprawdziła się w tym doskonale.
Sukces odnieśli również polscy rajdowcy. Jadąca Zetrosem ekipa w składzie: Krzysztof Ostaszewski, Łukasz Piasecki i Sławomir Papaj zajęła pierwsze miejsce w klasie EXTREME w kategorii dużych ciężarówek, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t.
Trasa rajdu
W tym roku uczestnicy terenowego maratonu Bresalu Poland pokonali trasę z Hohenmoelsen koło Lipska w Niemczech do Drawska Pomorskiego. 127 zespołów z 15 krajów musiało zmagać się z głębokimi bagnami, spektakularnymi, stromymi zboczami oraz piaszczystymi, pełnymi kurzu szlakami, przez 8 dni pokonując ponad 1500 km. Ci najlepiej musieli wykazać się również znakomitymi zdolnościami nawigacyjnymi i umiejętnością omijania przeszkód czyhających na terenie kopalni węgla brunatnego w Profe, przetrwać wymagający, nocny etap wiodący przez bagnisty poligon w Biedrusku i przejechać piaszczyste, leśne dukty w okolicach garnizonu wojskowego w Bornem Sulinowie.
Po 8 dniach wyczerpującej rywalizacji kierowca rajdowy Alfred Wemhogg z Niemiec i jego holenderski pilot Simon Meintema - swoim nowo zbudowanym Unimogiem, bazującym na serii 437 - zwyciężyli w kategorii niewielkich ciężarówek w klasie EXTREME. Obejmuje ona pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 t. Najszybsi wśród niewielkich ciężarówek klasy Cross Country byli Hanspeter Karches i jego pilot, Bernd Regensburger. W przeciwieństwie do innych klas, zespoły startujące pojazdami Cross Country nie muszą być wyposażone we wciągarkę ani pokonywać głębokich przepraw wodnych. W ich przypadku najważniejszą rolę odgrywa precyzyjna nawigacja, utrzymanie wysokiej prędkości na piaszczystych, ubitych trasach oraz sprawne pokonywanie kilkukilometrowych odcinków rajdowych - a ekipa Karches/Regensburger sprawdziła się w tym doskonale.
Trasa rajdu
W tym roku uczestnicy terenowego maratonu Bresalu Poland pokonali trasę z Hohenmoelsen koło Lipska w Niemczech do Drawska Pomorskiego. 127 zespołów z 15 krajów musiało zmagać się z głębokimi bagnami, spektakularnymi, stromymi zboczami oraz piaszczystymi, pełnymi kurzu szlakami, przez 8 dni pokonując ponad 1500 km. Ci najlepiej musieli wykazać się również znakomitymi zdolnościami nawigacyjnymi i umiejętnością omijania przeszkód czyhających na terenie kopalni węgla brunatnego w Profe, przetrwać wymagający, nocny etap wiodący przez bagnisty poligon w Biedrusku i przejechać piaszczyste, leśne dukty w okolicach garnizonu wojskowego w Bornem Sulinowie.
źródło: Mercedes-Benz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedesy Zetros oraz Unimog triumfowały w rajdzie Breslau Poland
Podobne: Mercedesy Zetros oraz Unimog triumfowały w rajdzie Breslau Poland



Podobne galerie: Mercedesy Zetros oraz Unimog triumfowały w rajdzie Breslau Poland



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Newsletter
Galerie zdjęć