Flota » Zarządzanie » Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011

Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011
2011-12-05 - P. Grzelak Tagi: Ekologia, Zarządzanie, Rynek, Sprzedaż, Dostawcze, Fleet Market
Podczas III Ogólnopolskich Targów Branży Flotowej Fleet Market 2011 - 29 listopada br. w Warszawskim Centrum EXPO XXI - odbyły się nie tylko ogólnopolskie premiery samochodowe - a było ich w tym raku aż 12, ale miały miejsce także bardzo ciekawe wykłady merytoryczne.
Zobacz także: Nagrody Fleet Leader rozdane! Relacja z Fleet Market 2011 »Ich zwieńczeniem była wyjątkowa debata poświęcona przyszłości motoryzacji.
Zaproszeni prelegenci poruszyli tematy, które związane są z przyszłością całej branży motoryzacyjnej i dotyczą nie tylko fleet managerów, ale wszystkich kierowców.
Pierwszy wykład zgromadził pokaźną liczbę słuchaczy. Nic dziwnego - prowadził go mł. insp. Wojciech Pasieczny z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Zgromadzeni goście mogli dowiedzieć się kto, w jaki sposób i w jakich okolicznościach może zatrzymywać kierujących pojazdami w Polsce i jakie uprawnienia do kontrolowania i zatrzymywania pojazdów mają poszczególne służby mundurowe.
Sporo bardzo konkretnej i przydatnej wiedzy zwłaszcza, że przepisy się zmieniają i mało osób jest z nimi na bieżąco. Po inspektorze Pasiecznym mikrofon i słuchaczy przejęła Pani Dorota Walerjan doradca podatkowy z kancelarii Hogan Lovells.
Jej wykład był skierowany do węższego grona słuchaczy i dotyczył prawnych i podatkowych konsekwencji oddania samochodu służbowego pracownikowi do używania prywatnego.
Kolejna prezentacja przypadła Jurandowi Filipczykowi, dyrektorowi zarządzającemu Centrum Technicznym Grupy Masterlease, który z kolei poruszył temat sprzedaży samochodów pokontraktowych - najkorzystniejsze form i rozwiązania w takiej sprzedaży. Skupił się również na aspektach prawnych. Kolejny wykład również odnosił się do sfery prawnej. Prowadził go Jakub Faryś - Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, a jego temat brzmiał:"Możliwe zmiany aktów prawnych i ich potencjalny wpływ na rynek flotowy w 2012 roku, z uwzględnieniem ustawy o podatku VAT." Nic dziwnego, że ta tematyka również spotkała się z bardzo żywym zainteresowaniem ze strony słuchaczy - wszak te kwestie dotyczą wszystkich z nas, a każda informacja którą możemy uzyskać - zwłaszcza z tak wiarygodnego źródła - jest na wagę złota. Jako ostatni w tym bloku swoją prezentację przedstawił Piotr Pecko - kierownik ds. kluczowych klientów PC NET SERVICE Stocerz Sp.J.
Wykład dotyczył nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych w służbie fleet managera. Była to prezentacja oparta na konkretnych przykładach i pokazała jak bardzo najnowsze technologie mogą ułatwić zarządzanie flotą, a przede wszystkim przyczynić się do oszczędności.
Po wykładzie Piotra Pecko przeszliśmy do drugiego bloku - niejako przygotowującego nas do nadchodzącej debaty, która była punktem kulminacyjnym.
Weszliśmy więc w tematykę ekologii (ale także i powiązanej z nią ekonomii) we flotach - ze szczególnym uwzględnieniem tematu samochodów elektrycznych. Jako pierwszy temat wyjaśnił Piotr Włodarczyk - dyrektor handlowy w firmie Eurotax Glass's Polska Sp. z o.o.
Poruszył kwestie całkowitych kosztów użytkowania samochodu elektrycznego, oraz jego wartości rezydualnej.
W temacie samochodów elektrycznych pozostał, chociaż o nieco innych aspektach opowiadał następny prelegent - Jan Żylewicz (Country Training Manager Raytheon Professional Services; trener techniki samochodowej, inż. ds. mechaniki precyzyjnej), który przedstawił pokrótce skąd wzięła się, jak ewoluowała i do czego doszła finalnie koncepcja samochodów elektrycznych.
Do jakich klientów skierowane są i jak sprawdzają się wszelkie połączenia silników spalinowych z elektrycznymi.
Tak rozgrzani słuchacze byli już gotowi do świadomego uczestnictwa w punkcie kulminacyjnym części merytorycznej, czyli debatę której temat brzmiał: "Ekologiczne napędy, a Polska rzeczywistość podatkowa.
Do jakich napędów będzie należała przyszłość motoryzacji: silniki spalinowe i downsizing, hybrydy, ogniwa paliwowe, auta elektryczne, gaz CNG? Jaki napęd jest opłacalny w polskiej rzeczywistości, na czym zaoszczędzimy, a co na pewno się nie opłaca?
Czy polskim firmom opłaca się być eco? Podejmowanie działań ekologicznych bez dostępu do dostatecznych rozwiązań w warunkach polskiej legislacji.”
W debacie, która poprowadził Wojciech Drzewiecki z SAMAR'u wzięło udział 12 ekspertów posiadających bardzo szeroką wiedzę w temacie: Jan Żylewicz (trener techniki samochodowej, inż. ds. mechaniki precyzyjnej; Country Training Manager Raytheon Professional Services), Piotr Włodarczyk (dyrektor handlowy w firmie EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o.), Jakub Faryś (prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego),
... Jacek Częścik (prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych), Paul Gogoliński (dyrektor Zarządzający Business Lease Poland Sp. z o.o.), Paweł Wideł (dyrektor ds. kontaktu z rządem, General Motors Poland Sp. z o.o.), Grzegorz Czarnecki (dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej, Masterlease, Futura Leasing i Prime Car Management), Hubert Stańczyk (kierownik sprzedaży korporacyjnej w Toyota Motor Poland),
...Radosław Kraciuk (kierownik ds. Floty w Grupie Eurocash), Roman Kantorski (prezes Polskiej Izby Motoryzacji), Andrzej Sugajski (dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu) i Wojciech Przybylski. (zastępca dyrektora ds. techniki i współpracy międzynarodowej Instytutu Transportu Samochodowego).
Zobacz także: Nagrody Fleet Leader rozdane! Relacja z Fleet Market 2011 »
Pierwszy wykład zgromadził pokaźną liczbę słuchaczy. Nic dziwnego - prowadził go mł. insp. Wojciech Pasieczny z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Zgromadzeni goście mogli dowiedzieć się kto, w jaki sposób i w jakich okolicznościach może zatrzymywać kierujących pojazdami w Polsce i jakie uprawnienia do kontrolowania i zatrzymywania pojazdów mają poszczególne służby mundurowe.
Sporo bardzo konkretnej i przydatnej wiedzy zwłaszcza, że przepisy się zmieniają i mało osób jest z nimi na bieżąco. Po inspektorze Pasiecznym mikrofon i słuchaczy przejęła Pani Dorota Walerjan doradca podatkowy z kancelarii Hogan Lovells.
Kolejna prezentacja przypadła Jurandowi Filipczykowi, dyrektorowi zarządzającemu Centrum Technicznym Grupy Masterlease, który z kolei poruszył temat sprzedaży samochodów pokontraktowych - najkorzystniejsze form i rozwiązania w takiej sprzedaży. Skupił się również na aspektach prawnych. Kolejny wykład również odnosił się do sfery prawnej. Prowadził go Jakub Faryś - Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, a jego temat brzmiał:"Możliwe zmiany aktów prawnych i ich potencjalny wpływ na rynek flotowy w 2012 roku, z uwzględnieniem ustawy o podatku VAT." Nic dziwnego, że ta tematyka również spotkała się z bardzo żywym zainteresowaniem ze strony słuchaczy - wszak te kwestie dotyczą wszystkich z nas, a każda informacja którą możemy uzyskać - zwłaszcza z tak wiarygodnego źródła - jest na wagę złota. Jako ostatni w tym bloku swoją prezentację przedstawił Piotr Pecko - kierownik ds. kluczowych klientów PC NET SERVICE Stocerz Sp.J.
Wykład dotyczył nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych w służbie fleet managera. Była to prezentacja oparta na konkretnych przykładach i pokazała jak bardzo najnowsze technologie mogą ułatwić zarządzanie flotą, a przede wszystkim przyczynić się do oszczędności.
Po wykładzie Piotra Pecko przeszliśmy do drugiego bloku - niejako przygotowującego nas do nadchodzącej debaty, która była punktem kulminacyjnym.
Weszliśmy więc w tematykę ekologii (ale także i powiązanej z nią ekonomii) we flotach - ze szczególnym uwzględnieniem tematu samochodów elektrycznych. Jako pierwszy temat wyjaśnił Piotr Włodarczyk - dyrektor handlowy w firmie Eurotax Glass's Polska Sp. z o.o.
Poruszył kwestie całkowitych kosztów użytkowania samochodu elektrycznego, oraz jego wartości rezydualnej.
W temacie samochodów elektrycznych pozostał, chociaż o nieco innych aspektach opowiadał następny prelegent - Jan Żylewicz (Country Training Manager Raytheon Professional Services; trener techniki samochodowej, inż. ds. mechaniki precyzyjnej), który przedstawił pokrótce skąd wzięła się, jak ewoluowała i do czego doszła finalnie koncepcja samochodów elektrycznych.
Do jakich klientów skierowane są i jak sprawdzają się wszelkie połączenia silników spalinowych z elektrycznymi.
Tak rozgrzani słuchacze byli już gotowi do świadomego uczestnictwa w punkcie kulminacyjnym części merytorycznej, czyli debatę której temat brzmiał: "Ekologiczne napędy, a Polska rzeczywistość podatkowa.
Do jakich napędów będzie należała przyszłość motoryzacji: silniki spalinowe i downsizing, hybrydy, ogniwa paliwowe, auta elektryczne, gaz CNG? Jaki napęd jest opłacalny w polskiej rzeczywistości, na czym zaoszczędzimy, a co na pewno się nie opłaca?
Czy polskim firmom opłaca się być eco? Podejmowanie działań ekologicznych bez dostępu do dostatecznych rozwiązań w warunkach polskiej legislacji.”
W debacie, która poprowadził Wojciech Drzewiecki z SAMAR'u wzięło udział 12 ekspertów posiadających bardzo szeroką wiedzę w temacie: Jan Żylewicz (trener techniki samochodowej, inż. ds. mechaniki precyzyjnej; Country Training Manager Raytheon Professional Services), Piotr Włodarczyk (dyrektor handlowy w firmie EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o.), Jakub Faryś (prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego),
... Jacek Częścik (prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych), Paul Gogoliński (dyrektor Zarządzający Business Lease Poland Sp. z o.o.), Paweł Wideł (dyrektor ds. kontaktu z rządem, General Motors Poland Sp. z o.o.), Grzegorz Czarnecki (dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej, Masterlease, Futura Leasing i Prime Car Management), Hubert Stańczyk (kierownik sprzedaży korporacyjnej w Toyota Motor Poland),
...Radosław Kraciuk (kierownik ds. Floty w Grupie Eurocash), Roman Kantorski (prezes Polskiej Izby Motoryzacji), Andrzej Sugajski (dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu) i Wojciech Przybylski. (zastępca dyrektora ds. techniki i współpracy międzynarodowej Instytutu Transportu Samochodowego).
źródło: Fleet Market
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011
Podobne: Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011



Podobne galerie: Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć