Flota  »  Zarządzanie  »  Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011
FLEET MARKET 2011

Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011

2011-12-05 - P. Grzelak     Tagi: Ekologia, Zarządzanie, Rynek, Sprzedaż, Dostawcze, Fleet Market
Podczas III Ogólnopolskich Targów Branży Flotowej Fleet Market 2011 - 29 listopada br. w Warszawskim Centrum EXPO XXI - odbyły się nie tylko ogólnopolskie premiery samochodowe - a było ich w tym raku aż 12, ale miały miejsce także bardzo ciekawe wykłady merytoryczne.Ich zwieńczeniem była wyjątkowa debata poświęcona przyszłości motoryzacji. Zaproszeni prelegenci poruszyli tematy, które związane są z przyszłością całej branży motoryzacyjnej i dotyczą nie tylko fleet managerów, ale wszystkich kierowców.

Pierwszy wykład zgromadził pokaźną liczbę słuchaczy. Nic dziwnego - prowadził go mł. insp. Wojciech Pasieczny z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Zgromadzeni goście mogli dowiedzieć się kto, w jaki sposób i w jakich okolicznościach może zatrzymywać kierujących pojazdami w Polsce i jakie uprawnienia do kontrolowania i zatrzymywania pojazdów mają poszczególne służby mundurowe.

Sporo bardzo konkretnej i przydatnej wiedzy zwłaszcza, że przepisy się zmieniają i mało osób jest z nimi na bieżąco. Po inspektorze Pasiecznym mikrofon i słuchaczy przejęła Pani Dorota Walerjan doradca podatkowy z kancelarii Hogan Lovells.
Jej wykład był skierowany do węższego grona słuchaczy i dotyczył prawnych i podatkowych konsekwencji oddania samochodu służbowego pracownikowi do używania prywatnego.

Kolejna prezentacja przypadła Jurandowi Filipczykowi, dyrektorowi zarządzającemu Centrum Technicznym Grupy Masterlease, który z kolei poruszył temat sprzedaży samochodów pokontraktowych - najkorzystniejsze form i rozwiązania w takiej sprzedaży. Skupił się również na aspektach prawnych. Kolejny wykład również odnosił się do sfery prawnej. Prowadził go Jakub Faryś - Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, a jego temat brzmiał:"Możliwe zmiany aktów prawnych i ich potencjalny wpływ na rynek flotowy w 2012 roku, z uwzględnieniem ustawy o podatku VAT." Nic dziwnego, że ta tematyka również spotkała się z bardzo żywym zainteresowaniem ze strony słuchaczy - wszak te kwestie dotyczą wszystkich z nas, a każda informacja którą możemy uzyskać - zwłaszcza z tak wiarygodnego źródła - jest na wagę złota. Jako ostatni w tym bloku swoją prezentację przedstawił Piotr Pecko - kierownik ds. kluczowych klientów PC NET SERVICE Stocerz Sp.J.

Wykład dotyczył nowoczesnych rozwiązań teleinformatycznych w służbie fleet managera. Była to prezentacja oparta na konkretnych przykładach i pokazała jak bardzo najnowsze technologie mogą ułatwić zarządzanie flotą, a przede wszystkim przyczynić się do oszczędności.

Po wykładzie Piotra Pecko przeszliśmy do drugiego bloku - niejako przygotowującego nas do nadchodzącej debaty, która była punktem kulminacyjnym.

Weszliśmy więc w tematykę ekologii (ale także i powiązanej z nią ekonomii) we flotach - ze szczególnym uwzględnieniem tematu samochodów elektrycznych. Jako pierwszy temat wyjaśnił Piotr Włodarczyk - dyrektor handlowy w firmie Eurotax Glass's Polska Sp. z o.o.

Poruszył kwestie całkowitych kosztów użytkowania samochodu elektrycznego, oraz jego wartości rezydualnej.

W temacie samochodów elektrycznych pozostał, chociaż o nieco innych aspektach opowiadał następny prelegent - Jan Żylewicz (Country Training Manager Raytheon Professional Services; trener techniki samochodowej, inż. ds. mechaniki precyzyjnej), który przedstawił pokrótce skąd wzięła się, jak ewoluowała i do czego doszła finalnie koncepcja samochodów elektrycznych.

Do jakich klientów skierowane są i jak sprawdzają się wszelkie połączenia silników spalinowych z elektrycznymi.

Tak rozgrzani słuchacze byli już gotowi do świadomego uczestnictwa w punkcie kulminacyjnym części merytorycznej, czyli debatę której temat brzmiał: "Ekologiczne napędy, a Polska rzeczywistość podatkowa.

Do jakich napędów będzie należała przyszłość motoryzacji: silniki spalinowe i downsizing, hybrydy, ogniwa paliwowe, auta elektryczne, gaz CNG? Jaki napęd jest opłacalny w polskiej rzeczywistości, na czym zaoszczędzimy, a co na pewno się nie opłaca?

Czy polskim firmom opłaca się być eco? Podejmowanie działań ekologicznych bez dostępu do dostatecznych rozwiązań w warunkach polskiej legislacji.”

W debacie, która poprowadził Wojciech Drzewiecki z SAMAR'u wzięło udział 12 ekspertów posiadających bardzo szeroką wiedzę w temacie: Jan Żylewicz (trener techniki samochodowej, inż. ds. mechaniki precyzyjnej; Country Training Manager Raytheon Professional Services), Piotr Włodarczyk (dyrektor handlowy w firmie EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o.), Jakub Faryś (prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego),

... Jacek Częścik (prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych), Paul Gogoliński (dyrektor Zarządzający Business Lease Poland Sp. z o.o.), Paweł Wideł (dyrektor ds. kontaktu z rządem, General Motors Poland Sp. z o.o.), Grzegorz Czarnecki (dyrektor ds. sprzedaży korporacyjnej, Masterlease, Futura Leasing i Prime Car Management), Hubert Stańczyk (kierownik sprzedaży korporacyjnej w Toyota Motor Poland),

...Radosław Kraciuk (kierownik ds. Floty w Grupie Eurocash), Roman Kantorski (prezes Polskiej Izby Motoryzacji), Andrzej Sugajski (dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu) i Wojciech Przybylski. (zastępca dyrektora ds. techniki i współpracy międzynarodowej Instytutu Transportu Samochodowego).



źródło: Fleet Market

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011