Flota » Zarządzanie » Michelin promuje bieżnikowanie opon

Michelin promuje bieżnikowanie opon
2007-07-10 - P. Łukasiewicz Tagi:
Od momentu rozpoczęcia akcji koncernu Michelin o nazwie "Four Lives", promującej używanie opon typu "regroovable" (przystosowaych do bieżnikowania), proces regeneracji przeszło dodatkowe 15 tys. opon, dając użytkownikom wymierne korzyści finansowe i proekologiczne.
Bieżnikowanie opony w specjalistycznej firmie to wydatek rzędu 25 GBP, cały proces zajmuje około 20 minut i pozwala wydłuzyć "życie" opony o 25%. Firmy, które chcą to robić we własnym zakresie, muszą liczyć się z wydatkiem ok. 100 GBP za odpowiednie urządzenie i przeszkolenie personelu.
Jak twierdzą badania firmy Michelin, użytkownicy opon, którzy decydują się na bieżnikowanie, mogą dłużej korzystać z najbardziej optymalnej fazy eksploatacji opony - fazy, gdzie zużycie paliwa i poziom hałasu są najniższe. Przeprowadzone na testowej trasie o długości 62 km testy dwóch identycznych ciężarówek Scania, z których jedna wyposażona była w nowe, a druga w bieżnikowane opony Energy wykazały oszczędność paliwa rzędu 1,94 l / 100km, czyli około 8%, na korzyść opon bieżnikowanych. Jeśli brać pod uwagę cały okres użytkowania opony, oszczędności są - jak widać - całkiem wymierne.
Program "Four-Lives" promuje korzystanie z opon według schematu zakup -> zużycie -> bieżnikowanie -> zużycie -> bieżnikowanie -> zużycie -> recycling. Dwukrotne przedłużenie "życia" opony pozwala zarówno na redukcję ilości spalanego paliwa, jak i zmniejszenie produkcji nowych opon.
Bieżnikowanie opony w specjalistycznej firmie to wydatek rzędu 25 GBP, cały proces zajmuje około 20 minut i pozwala wydłuzyć "życie" opony o 25%. Firmy, które chcą to robić we własnym zakresie, muszą liczyć się z wydatkiem ok. 100 GBP za odpowiednie urządzenie i przeszkolenie personelu.
Jak twierdzą badania firmy Michelin, użytkownicy opon, którzy decydują się na bieżnikowanie, mogą dłużej korzystać z najbardziej optymalnej fazy eksploatacji opony - fazy, gdzie zużycie paliwa i poziom hałasu są najniższe. Przeprowadzone na testowej trasie o długości 62 km testy dwóch identycznych ciężarówek Scania, z których jedna wyposażona była w nowe, a druga w bieżnikowane opony Energy wykazały oszczędność paliwa rzędu 1,94 l / 100km, czyli około 8%, na korzyść opon bieżnikowanych. Jeśli brać pod uwagę cały okres użytkowania opony, oszczędności są - jak widać - całkiem wymierne.
Program "Four-Lives" promuje korzystanie z opon według schematu zakup -> zużycie -> bieżnikowanie -> zużycie -> bieżnikowanie -> zużycie -> recycling. Dwukrotne przedłużenie "życia" opony pozwala zarówno na redukcję ilości spalanego paliwa, jak i zmniejszenie produkcji nowych opon.
źródło: www.roadtransport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Michelin promuje bieżnikowanie opon
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter