Flota » Aktualności » Mistrz Polski konkursu Optifuel Challenge 2014

Mistrz Polski konkursu Optifuel Challenge 2014
2014-09-22 - F. Bednarkiewicz Tagi: Ciężarówki, Nagrody
W czwartek 11 września w polskim finale konkursu Optifuel Challenge 10 zwycięzców lokalnych eliminacji walczyło o najwyższe laury w Polsce i udział w europejskim finale w Nicei w październiku.
Finał tegorocznej edycji konkursu odbył się w Młochowie, siedzibie Volvo Group Trucks Poland. Dwuetapowy finał odbył się przy użyciu zestawów składających się z ciągnika siodłowego Renault Trucks T o mocy 460 KM i naczepy Wielton, o wadze 37 ton. W pierwszej części finałowej rozgrywki, po wylosowaniu jednego z 2 zestawów finałowych i kolejności jazdy, każdy z finalistów przejechał ok. 40-kilometrowy odcinek z Młochowa do Radziejowic i z powrotem. W czasie jazdy obowiązywało restrykcyjne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznej jazdy i właściwej eksploatacji, m.in. zakaz pokonywania zakrętów z nadmierną prędkością, jazdy na biegu jałowym, doprowadzanie do poślizgu kół napędowych. Do drugiego, ostatniego etapu zakwalifikowali się dwaj kierowcy, którzy osiągnęli najlepsze wyniki na zestawie A i B. Wyniki były mierzone na podstawie średniego zużycia paliwa i średniej prędkości. Zwycięzcą został ten, kto wykazał się najniższym zużyciem paliwa, przy jednoczesnej najwyższej prędkości z uwzględnieniem prawa o ruchu drogowym. Walka była niezwykle wyrównana. Rewelacyjny wynik w spalaniu osiągnął Pan Mateusz Skrzypek z firmy Sped Partner Sp. z o.o. z wynikiem spalania 21,4l/100 km. To nie wystarczyło jednak do wygrania wielkiego finału, ponieważ liczyła się też średnia prędkość przejazdu. I tu najlepszą wartość 65,9 km/h oraz zyżycie paliwa na poziomie 23,6l/100 km osiągnął Paweł Bucior z firmy „Styropianex - produkcja i sprzedaż styropianu Eugeniusz Bucior”, który ostatecznie zajął I miejsce i przeszedł do europejskiego finału. 28 października, wraz z innymi 5. finalistami Rynku Europy Centralno-Wschodniej, Paweł Bucior pojedzie do Nicei powalczyć o tytuł International Optifuel Champion 2014. Firma Styropianex startowała w konkursie Optifuel Challenge po raz pierwszy, ale zna rozwiązania Renault Trucks z zakresu ekonomicznej jazdy już od 2004, kiedy to Paweł Bucior zdecydował się na zakup Optifuel Infomax. Obecnie w taborze firmy znajduje się 55 pojazdów, z czego większą część stanowią pojazdy z Volvo Group Trucks. Firma zatrudnia 60 kierowców.
6 finalistów z krajów Europy Środkowo - Wschodniej, w tym reprezentant Polski, Paweł Bucior, weźmie udział w Finale EMEA Optifuel Challenge 2014, który odbędzie się w październiku w Nicei we Francji, aby powalczyć o nagrodę główną, którą jest m.in. voucher na kwotę 8000 Euro, a dla firmy, którą reprezentuje zwycięzca pojazd Renault Trucks T 460 na rok użytkowania. Dodatkowo najlepszy kierowca z rynku Europy Centralno-Wschodniej (tu dodatkowa szansa dla zwycięzcy polskiej edycji) wygra voucher na kwotę 4000 Euro, a dla firmy pojazd Renault Trucks T 460 na pół roku użytkowania. Nagroda główna i nagroda dla najlepszego kierowcy z rynku Europy Centralno-Wschodniej sumują się. Gratulujemy i trzymamy kciuki za naszego finalistę!
Tegoroczną edycję wsparli partnerzy konkursu: Renault Trucks Financial Services (atrakcyjna oferta finansowania fabrycznego), Michelin Polska (zestawy konkursowe wyposażone są w opony Michelin), Total Polska (silniki fabrycznie są napełnione energooszczędnym olejem Renault Trucks Oils), Wielton (w skład zestawów konkursowych wchodzą naczepy kurtynowe NS3K M2 - jeden z flagowych produktów tej marki). Patronami konkursu po raz pierwszy są w tym roku: PZU („PZU z myślą o bezpieczeństwie”) i VOITH (producent retardera, w który mogą być wyposażone pojazdy Renault Trucks).
Finał tegorocznej edycji konkursu odbył się w Młochowie, siedzibie Volvo Group Trucks Poland. Dwuetapowy finał odbył się przy użyciu zestawów składających się z ciągnika siodłowego Renault Trucks T o mocy 460 KM i naczepy Wielton, o wadze 37 ton. W pierwszej części finałowej rozgrywki, po wylosowaniu jednego z 2 zestawów finałowych i kolejności jazdy, każdy z finalistów przejechał ok. 40-kilometrowy odcinek z Młochowa do Radziejowic i z powrotem. W czasie jazdy obowiązywało restrykcyjne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznej jazdy i właściwej eksploatacji, m.in. zakaz pokonywania zakrętów z nadmierną prędkością, jazdy na biegu jałowym, doprowadzanie do poślizgu kół napędowych. Do drugiego, ostatniego etapu zakwalifikowali się dwaj kierowcy, którzy osiągnęli najlepsze wyniki na zestawie A i B. Wyniki były mierzone na podstawie średniego zużycia paliwa i średniej prędkości. Zwycięzcą został ten, kto wykazał się najniższym zużyciem paliwa, przy jednoczesnej najwyższej prędkości z uwzględnieniem prawa o ruchu drogowym. Walka była niezwykle wyrównana. Rewelacyjny wynik w spalaniu osiągnął Pan Mateusz Skrzypek z firmy Sped Partner Sp. z o.o. z wynikiem spalania 21,4l/100 km. To nie wystarczyło jednak do wygrania wielkiego finału, ponieważ liczyła się też średnia prędkość przejazdu. I tu najlepszą wartość 65,9 km/h oraz zyżycie paliwa na poziomie 23,6l/100 km osiągnął Paweł Bucior z firmy „Styropianex - produkcja i sprzedaż styropianu Eugeniusz Bucior”, który ostatecznie zajął I miejsce i przeszedł do europejskiego finału. 28 października, wraz z innymi 5. finalistami Rynku Europy Centralno-Wschodniej, Paweł Bucior pojedzie do Nicei powalczyć o tytuł International Optifuel Champion 2014. Firma Styropianex startowała w konkursie Optifuel Challenge po raz pierwszy, ale zna rozwiązania Renault Trucks z zakresu ekonomicznej jazdy już od 2004, kiedy to Paweł Bucior zdecydował się na zakup Optifuel Infomax. Obecnie w taborze firmy znajduje się 55 pojazdów, z czego większą część stanowią pojazdy z Volvo Group Trucks. Firma zatrudnia 60 kierowców.
6 finalistów z krajów Europy Środkowo - Wschodniej, w tym reprezentant Polski, Paweł Bucior, weźmie udział w Finale EMEA Optifuel Challenge 2014, który odbędzie się w październiku w Nicei we Francji, aby powalczyć o nagrodę główną, którą jest m.in. voucher na kwotę 8000 Euro, a dla firmy, którą reprezentuje zwycięzca pojazd Renault Trucks T 460 na rok użytkowania. Dodatkowo najlepszy kierowca z rynku Europy Centralno-Wschodniej (tu dodatkowa szansa dla zwycięzcy polskiej edycji) wygra voucher na kwotę 4000 Euro, a dla firmy pojazd Renault Trucks T 460 na pół roku użytkowania. Nagroda główna i nagroda dla najlepszego kierowcy z rynku Europy Centralno-Wschodniej sumują się. Gratulujemy i trzymamy kciuki za naszego finalistę!
źródło: Renault Trucks
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mistrz Polski konkursu Optifuel Challenge 2014
Podobne: Mistrz Polski konkursu Optifuel Challenge 2014



Podobne galerie: Mistrz Polski konkursu Optifuel Challenge 2014



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć