Flota » Aktualności » Mitsubishi Canter Eco Hybrid bezszelestnie wyjeżdża na europejskie drogi

Mitsubishi Canter Eco Hybrid bezszelestnie wyjeżdża na europejskie drogi
2012-07-09 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mitsubishi, Ciężarówki, Dostawcze, Mitsubishi Canter
Nowe podwozie uniwersalnego Unimoga to nie jedyna nowość zaprezentowana w ostatnim czasie przez użytkowy dział Daimlera. Światło dzienne ujrzał także nowy Canter Eco Hybrid, który już za kilka miesięcy zacznie masowo zjeżdżać z taśmy portugalskiej fabryki w Tramagal. Tym samym Canter stanie się pierwszym seryjnie produkowanym w Europie pojazdem hybrydowym w swojej klasie.
Oczywiście Eco Hybrid ma także odciążyć środowisko naturalne o kilka ton CO2 i zagwarantować wszystkim zwierzątkom życie w mniejszym hałasie. Jakie wymierne korzyści elektryczno-spalinowy pojazd może jednak zaoferować potencjalnym użytkownikom? Mitsubishi obiecuje, że samochód zużyje nawet 23 procent mniej paliwa niż jego konwencjonalny odpowiednik. Ponadto producent zapowiada cenę pojazdu niewiele wyższą niż w przypadku maszyn całkowicie spalinowych, dzięki czemu hybrydowa maszyna może się opłacać.
Z modelu Canter o konwencjonalnym napędzie dieslowskim pochodzi nowoczesny czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów, mocy 110 kW (150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym równym 370 Nm przy 1320-2840 obrotach na minutę. Silnik ten jest wyposażony w samooczyszczający się filtr cząstek stałych.
W przypadku silnika elektrycznego nowego Canter Eco Hybrid mamy do czynienia z nieprzerwanie pracującym silnikiem synchronicznym o mocy 40 kW. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm. Pracuje on — co typowe dla silnika elektrycznego — od samego rozruch w pełnym zakresie. Zakres obrotów użytecznych silnika chłodzonego cieczą jest znacznie większy niż wcześniej. Nowy "E-silnik" jest nieznacznie szerszy, jego wymiary wzrosły jedynie o 110 mm.
Silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. Składają się one z dziewięciu modułów. Akumulatory chłodzone są powietrzem i znajdują się w stabilnej obudowie po lewej stronie pomiędzy osiami. Ich pojemność wynosi 7,5 Ah, a ważą tylko 63,5 kg. Stosowane akumulatory litowo-jonowe są nie tylko lekkie i wydajne, ale również trwałe. Firma Fuso udziela na wszystkie istotne elementy akumulatorów pięcioletniej gwarancji. Może ona zostać opcjonalnie wydłużona do nawet dziesięciu lat.
Akumulatory podczas każdego hamowania są ładowane w procesie rekuperacji, czyli przekształcenia energii hamowania w prąd elektryczny. W takiej samej obudowie, co akumulatory zamontowany jest również nowy, kompaktowy i chłodzony płynem inwertor, czyli falownik. Zintegrowana z nim jest przetwornica DC-DC, czyli prądu stałego.
Oprócz ekonomiczności i przyjazności dla środowiska Canter Eco Hybrid punktuje także dzięki swojej nośności. Dodatkowa masa napędu hybrydowego wynosi zaledwie około 150 kg. Ładowność Cantera - uważanego za olbrzyma - jest zaskakująco duża także wtedy, gdy wyposażony jest on w napęd hybrydowy.
Podstawą strategii jazdy nowego Canter Eco Hybrid jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym i tym samym bezhałasowe ruszanie. Przy prędkości 10 km/h dołączany jest silnik dieslowski. Poniżej tej prędkości pracuje on na biegu jałowym i zasila agregaty dodatkowe. W zależności od zapotrzebowania na moc silnik elektryczny wspiera dieslowski w trakcie przyspieszania również w przypadku większych prędkości.
Regulacja start-stop odłącza silnik diesla, gdy pojazd stoi - to kolejna funkcja mająca na celu obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji spalin.Kierowca pojazdu Canter Eco Hybrid cały czas otrzymuje informacje o trybie jazdy oraz o stopniu naładowania akumulatorów - pojawiają się one na wielofunkcyjnym wyświetlaczu w kabinie.
W Europie sprzedawany jest wyłącznie model o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 t, a nośność jego podwozia wynosi 4,845 kg. Tym samym Canter Eco Hybrid zostawia w tyle nawet większość samochodów ciężarowych z napędem konwencjonalnym z tej samej klasy. Dzięki swojej wytrzymałej ramie z ogólnym schematem rozmieszczenia otworów, różnymi napędami dodatkowymi i interfejsami nadaje się on tak samo jak konwencjonalny Canter do zabudowy wszelkiego rodzaju.
Z modelu Canter o konwencjonalnym napędzie dieslowskim pochodzi nowoczesny czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów, mocy 110 kW (150 KM) i maksymalnym momencie obrotowym równym 370 Nm przy 1320-2840 obrotach na minutę. Silnik ten jest wyposażony w samooczyszczający się filtr cząstek stałych.
Silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. Składają się one z dziewięciu modułów. Akumulatory chłodzone są powietrzem i znajdują się w stabilnej obudowie po lewej stronie pomiędzy osiami. Ich pojemność wynosi 7,5 Ah, a ważą tylko 63,5 kg. Stosowane akumulatory litowo-jonowe są nie tylko lekkie i wydajne, ale również trwałe. Firma Fuso udziela na wszystkie istotne elementy akumulatorów pięcioletniej gwarancji. Może ona zostać opcjonalnie wydłużona do nawet dziesięciu lat.
Akumulatory podczas każdego hamowania są ładowane w procesie rekuperacji, czyli przekształcenia energii hamowania w prąd elektryczny. W takiej samej obudowie, co akumulatory zamontowany jest również nowy, kompaktowy i chłodzony płynem inwertor, czyli falownik. Zintegrowana z nim jest przetwornica DC-DC, czyli prądu stałego.
Oprócz ekonomiczności i przyjazności dla środowiska Canter Eco Hybrid punktuje także dzięki swojej nośności. Dodatkowa masa napędu hybrydowego wynosi zaledwie około 150 kg. Ładowność Cantera - uważanego za olbrzyma - jest zaskakująco duża także wtedy, gdy wyposażony jest on w napęd hybrydowy.
Podstawą strategii jazdy nowego Canter Eco Hybrid jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym i tym samym bezhałasowe ruszanie. Przy prędkości 10 km/h dołączany jest silnik dieslowski. Poniżej tej prędkości pracuje on na biegu jałowym i zasila agregaty dodatkowe. W zależności od zapotrzebowania na moc silnik elektryczny wspiera dieslowski w trakcie przyspieszania również w przypadku większych prędkości.
Regulacja start-stop odłącza silnik diesla, gdy pojazd stoi - to kolejna funkcja mająca na celu obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji spalin.Kierowca pojazdu Canter Eco Hybrid cały czas otrzymuje informacje o trybie jazdy oraz o stopniu naładowania akumulatorów - pojawiają się one na wielofunkcyjnym wyświetlaczu w kabinie.
W Europie sprzedawany jest wyłącznie model o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 t, a nośność jego podwozia wynosi 4,845 kg. Tym samym Canter Eco Hybrid zostawia w tyle nawet większość samochodów ciężarowych z napędem konwencjonalnym z tej samej klasy. Dzięki swojej wytrzymałej ramie z ogólnym schematem rozmieszczenia otworów, różnymi napędami dodatkowymi i interfejsami nadaje się on tak samo jak konwencjonalny Canter do zabudowy wszelkiego rodzaju.
źródło: Daimler Trucks
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mitsubishi Canter Eco Hybrid bezszelestnie wyjeżdża na europejskie drogi
Podobne: Mitsubishi Canter Eco Hybrid bezszelestnie wyjeżdża na europejskie drogi




Podobne galerie: Mitsubishi Canter Eco Hybrid bezszelestnie wyjeżdża na europejskie drogi



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mitsubishi
Newsletter
Galerie zdjęć