Flota  »  Aktualności  »  Mitsubishi Outlander - Wszystkie zalety SUV-a
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander - Wszystkie zalety SUV-a

2008-11-22 - Flota Auto Biznes     Tagi: Mitsubishi, SUV, Mitsubishi Outlander

W ostatnim czasie SUV-y stają się coraz bardziej popularne, także w firmach. Nic dziwnego - łączą w sobie zalety auta terenowego z miejskim samochodem i to nie tylko dla rodziny. Reprezentatywnym przedstawicielem tej grupy jest Mitsubishi Outlander.

Ocenę samochodu zwykle nie zaczyna się od tyłu, ale… Bagażnik Outlandera to jedna z jego największych zalet. Jest bowiem duży, głęboki i zapewnia przewiezienie wielu bardziej lub mniej potrzebnych rzeczy. Wpływ na tak dużą przestrzeń ma ewentualna perspektywa rozłożenia trzeciego rzędu siedzeń, by zwiększyć liczbę miejsc dla pasażerów. Ci ostatni mają w środku samochodu wiele przestrzeni i perspektywa dalszej podróży tym modelem Mitsubishi rysuje się niezwykle optymistycznie.

Zwraca uwagę również design Outlandera. Nieco agresywny, z dużymi lusterkami, sprawia, że pojazd pozytywnie wyróżnia się na drodze i w tej grupie pojazdów może z nim rywalizować w moim subiektywnym rankingu tylko Volkswagen Tiguan. Kierownica jest stabilna, także dzięki świetnie działającemu wspomaganiu. Prędkościomierz i licznik obrotów są czytelne i przejrzyste. Ciekawym pomysłem było przeniesienie sterowania komputerem pokładowym na lewą stronę kierowcy - na deskę rozdzielczą. Tempomat umieszczono na panelu kierownicy, dzięki temu możemy z niego bardzo łatwo korzystać podczas jazdy na autostradzie i nie tylko. Grzechem byłoby również narzekanie na jakość dźwięku odtwarzacza CD/MP3. Niestety, wyświetlacz w słoneczny dzień jest niemal niewidoczny. Trochę rażą również przyrządy do sterowania klimatyzacją, ale to wada prawie wszystkich Mitsubishi.

Na drodze auto spisuje się wyśmienicie. Posiada dynamikę charakterystyczną bardziej dla limuzyn, a napęd na dwie osie bardzo pomaga przy jeździe po mokrej nawierzchni i pokonywaniu zakrętów. Samochód można prowadzić z napędem na dwa lub właśnie cztery koła, wspomagając się również opcją lock. Ta ostatnia polega na tym, że około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD Auto jest przekazywane do tylnych kół. Wszystko po to, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie.

Testowaliśmy auto z silnikiem Diesla o pojemności skokowej 2,2 litra i mocy 156 KM. Pokonując odcinki miejskie, w sumie 76 kilometrów samochód spalał 10,1 litra/100 km. Na trasie wynik spadł o około litr. Dostępne są jednak również wersje z silnikiem Diesla o poj. skokowej 2,0 litra (140 KM) i jednostką benzynową o poj. skokowej 2,4 litra (170 KM).

Zmiany tendencji na rynku flot powodują, że auta z napędem na cztery koła coraz częściej kupowane są do firm, nie tylko tych z sektora MSP. Outlander to dobra propozycja zarówno dla właściciela niewielkiego przedsiębiorstwa, jak i menedżera w dużej, międzynarodowej korporacji.




źródło: Flota Auto Biznes

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mitsubishi Outlander - Wszystkie zalety SUV-a