Flota » Aktualności » "Nie wszystko da się naprawić później" - ABS 2008

"Nie wszystko da się naprawić później" - ABS 2008
2008-04-02 - P. Łukasiewicz Tagi: Bezpieczeństwo, Serwisowanie
Czekanie na awarię pojazdu jest nieracjonalne i nieopłacalne. Zdarza się, że efektów wywołanych przez niesprawne części samochodowe nie da się już zmienić. 9 kwietnia 2008 roku rusza trzecia edycja kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych i czołowi producenci części zamiennych.
Jednym z trzech zasadniczych elementów wpływających na bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest właśnie stan techniczny pojazdu, obok zachowań kierowcy oraz stanu infrastruktury drogowej. Zły stan techniczny samochodów jest w Polsce nadal niedocenianą przyczyną wielu wypadków na drogach. Zgodnie z tegorocznym hasłem: „Nie wszystko da się naprawić później. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd samochodu” organizatorzy kampanii chcą nadal podnosić świadomość i wiedzę polskich kierowców związaną z tym aspektem.
Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych podkreśla: „Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu prowadzona w 2007 roku przyniosła poprawę profilaktycznego sprawdzania przez kierowców stanu technicznego ich pojazdów. 31% badanych zadeklarowało, że odwiedza warsztat w celu profilaktycznej oceny ogólnego stanu podzespołów samochodowych. Taki wynik cieszy, ale wiele należy jeszcze zdziałać w kwestii poprawy świadomości polskich kierowców, gdyż 24% kierowców w ogóle nie odwiedziło warsztatu samochodowego w zeszłym roku .”
Trzecią edycję kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu rozpocznie 9 kwietnia 2008 roku śniadanie prasowe dla dziennikarzy oraz kongres dla przedstawicieli Urzędów Marszałkowskich. W czasie kongresu organizatorzy kampanii, poprzez zaprezentowanie efektów działań Akademii Bezpiecznego Samochodu, chcą jednocześnie zaprosić przedstawicieli władz lokalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach, do wprowadzania w poszczególnych województwach rozwiązań wypracowanych podczas kampanii. Celem tych spotkań, jak i wszystkich pozostałych aktywności zaplanowanych w ramach kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu, jest podnoszenie świadomości zagrożeń związanych z niesprawnymi lub zużytymi częściami w pojazdach.
Organizatorzy zaplanowali na 2008 rok także promocję idei kampanii w 7 miastach - w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Lublinie, Białymstoku oraz Bydgoszczy. Ponadto w ramach Akademii Bezpiecznego Samochodu odbędą się konkursy i kampanie spotowe w radio, kampania outdoorowa, kampania oraz konkursy w Internecie (www.abs.org.pl), akcje plakatowe i ulotkowe oraz dwa ogólnopolskie Tygodnie Przeglądów (14-18 kwietnia oraz 27-31 października 2008).
Patronat honorowy nad kampanią Akademia Bezpiecznego Samochodu objęła Federacja Konsumentów. Partnerem kampanii jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a Patronem Medialnym Interia.pl.
Jednym z trzech zasadniczych elementów wpływających na bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest właśnie stan techniczny pojazdu, obok zachowań kierowcy oraz stanu infrastruktury drogowej. Zły stan techniczny samochodów jest w Polsce nadal niedocenianą przyczyną wielu wypadków na drogach. Zgodnie z tegorocznym hasłem: „Nie wszystko da się naprawić później. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd samochodu” organizatorzy kampanii chcą nadal podnosić świadomość i wiedzę polskich kierowców związaną z tym aspektem.
Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych podkreśla: „Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu prowadzona w 2007 roku przyniosła poprawę profilaktycznego sprawdzania przez kierowców stanu technicznego ich pojazdów. 31% badanych zadeklarowało, że odwiedza warsztat w celu profilaktycznej oceny ogólnego stanu podzespołów samochodowych. Taki wynik cieszy, ale wiele należy jeszcze zdziałać w kwestii poprawy świadomości polskich kierowców, gdyż 24% kierowców w ogóle nie odwiedziło warsztatu samochodowego w zeszłym roku .”
Organizatorzy zaplanowali na 2008 rok także promocję idei kampanii w 7 miastach - w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Lublinie, Białymstoku oraz Bydgoszczy. Ponadto w ramach Akademii Bezpiecznego Samochodu odbędą się konkursy i kampanie spotowe w radio, kampania outdoorowa, kampania oraz konkursy w Internecie (www.abs.org.pl), akcje plakatowe i ulotkowe oraz dwa ogólnopolskie Tygodnie Przeglądów (14-18 kwietnia oraz 27-31 października 2008).
Patronat honorowy nad kampanią Akademia Bezpiecznego Samochodu objęła Federacja Konsumentów. Partnerem kampanii jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a Patronem Medialnym Interia.pl.
źródło: Akademia Bezpiecznego Samochodu
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
"Nie wszystko da się naprawić później" - ABS 2008
Podobne: "Nie wszystko da się naprawić później" - ABS 2008



Podobne galerie: "Nie wszystko da się naprawić później" - ABS 2008



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter