Flota » Aktualności » Niemiecki BAG: wschodnioeuropejskie ciężarówki są zagrożeniem na drodze

Niemiecki BAG: wschodnioeuropejskie ciężarówki są zagrożeniem na drodze
2012-12-03 - F. Bednarkiewicz Tagi: Eksploatacja, Bezpieczeństwo, Ciężarówki
Wystarczy krótki rzut oka na zachodnioeuropejskie autostrady, aby zdać sobie sprawę z dominacji krajów byłego bloku wschodniego na rynku transportowym naszego kontynentu. Stan samochodów na wschodnioeuropejskich rejestracjach pozostawia jednak wiele do życzenia, a przynajmniej tak twierdzi BAG, niemiecki odpowiednik naszego ITD.
Ze kontroli przeprowadzonych przez BAG wynika bowiem, że ciężarówki z Europy Wschodniej wykazują dwa razy tyle usterek, co maszyny z krajów „starej” Unii Europejskiej. Co gorsza, stan aut ze wschodu wydaje się ulegać ciągłemu pogorszeniu, zamiast przybierać bardziej pozytywny trend.
W roku 2011 BAG skontrolował łącznie 258 521 ciężarówek i około połowę z nich, 128 897 stanowiły pojazdy zarejestrowane w Niemczech. Braki w mocowaniu ładunku wykazywało w ich przypadku zaledwie 0,8 procent maszyn, natomiast problemy techniczne dotyczyły 2,3 procent. Niemalże identycznie statystki wyglądały w przypadku aut z innych krajów „starej” Unii Europejskiej, których naliczono 44 979.
W tym samym czasie skontrolowano też 84 645 ciężarówek pochodzących z krajów byłego bloku wschodniego, które dostarczyły do statystyk nieco mniej optymistycznych dane - 1,8 procent z nich wykazywało błędy w mocowaniu ładunku, natomiast w aż 6,9 procent z nich wykryto mankamenty techniczne.
Jako główny powód takiej sytuacji Niemcy podają wschodnioeuropejskie podejście do eksploatacji pojazdów, które ma się zasadniczo różnić od tego znanego na zachodzie, bardziej krytycznego i nastawionego na profesjonalizm. Dowodem na to ma być fakt, że nawet w nowoczesnych, kilkuletnich pojazdach z „nowej” UE nie brakuje śladów prowizorycznych napraw i oczędzenia na eksploatacji.
W roku 2011 BAG skontrolował łącznie 258 521 ciężarówek i około połowę z nich, 128 897 stanowiły pojazdy zarejestrowane w Niemczech. Braki w mocowaniu ładunku wykazywało w ich przypadku zaledwie 0,8 procent maszyn, natomiast problemy techniczne dotyczyły 2,3 procent. Niemalże identycznie statystki wyglądały w przypadku aut z innych krajów „starej” Unii Europejskiej, których naliczono 44 979.
Jako główny powód takiej sytuacji Niemcy podają wschodnioeuropejskie podejście do eksploatacji pojazdów, które ma się zasadniczo różnić od tego znanego na zachodzie, bardziej krytycznego i nastawionego na profesjonalizm. Dowodem na to ma być fakt, że nawet w nowoczesnych, kilkuletnich pojazdach z „nowej” UE nie brakuje śladów prowizorycznych napraw i oczędzenia na eksploatacji.
źródło: Truckstar
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Niemiecki BAG: wschodnioeuropejskie ciężarówki są zagrożeniem na drodze
Podobne: Niemiecki BAG: wschodnioeuropejskie ciężarówki są zagrożeniem na drodze




Podobne galerie: Niemiecki BAG: wschodnioeuropejskie ciężarówki są zagrożeniem na drodze



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter