Flota  »  Aktualności  »  Nissan ogłasza biznes plan "Nissan Power 88" na kolejne pięć lat
Nissan Leaf

Nissan ogłasza biznes plan "Nissan Power 88" na kolejne pięć lat

2011-06-30 - P. Grzelak     Tagi: Nissan, Rynek
Nissan Motor Co., Ltd., ogłosił kompleksowy sześcioletni biznes plan przyspieszenia wzrostu firmy na nowych rynkach i w nowych segmentach. Plan „Nissan Power 88" na lata obrachunkowe 2011-2016 wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia.

Nazwa planu odzwierciedla główne cele firmy: Nissan ponownie skoncentruje się na budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów poprzez działania służące wzmocnieniu marki i siły sprzedażowej. Do końca roku obrachunkowego 2016 firma zamierza osiągnąć globalny udział w rynku na poziomie 8% oraz trwale zwiększyć rentowność działalności operacyjnej do 8%. Najważniejsze elementy planu Nissan Power 88 odzwierciedlają globalną wizję i strategiczny kierunek, w którym firma będzie się rozwijać do roku obrachunkowego 2016:
  • Zgodnie z rozszerzonym planem wprowadzania nowych produktów, przez najbliższe sześć lat firma będzie wprowadzać na rynek nowy model średnio co sześć tygodni. Globalne portfolio produktów firmy będzie liczyło 66 pojazdów, obejmując 92% rynków i segmentów.
  • Koncepcja mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju będzie nadal realizowana poprzez rozwój pojazdów zeroemisyjnych i technologii obniżających emisję w ramach programu PURE DRIVE. Łączna sprzedaż pojazdów elektrycznych Sojuszu Renault-Nissan osiągnie poziom 1,5 miliona egzemplarzy.
  • W ramach programu „Mobilność dla wszystkich" firma zaoferuje nowe modele samochodów osobowych i dostawczych opracowane specjalnie dla najniższych segmentów cenowych i na rynki wschodzące.
  • Nissan wprowadzi ponad 90 nowych, zaawansowanych rozwiązań technicznych, czyli średnio 15 rocznie.
„Nissan Power 88 to harmonogram rentownego wzrostu naszej firmy" - powiedział wiceprezes i dyrektor naczelny Nissana Carlos Ghosn. „Przyspieszymy tempo wzrostu, wprowadzając więcej innowacyjnych i atrakcyjnych rozwiązań w naszych produktach i usługach, a także bardziej ekologiczne samochody w przystępnych cenach dla każdego kierowcy na świecie, odpowiadając w ten sposób na energetyczne i ekologiczne wyzwania 21. wieku". Nissan zwiększy inwestycje w swoje marki i sieć detaliczną w celu poprawy całościowego doświadczenia klientów związanego z posiadaniem pojazdów produkowanych przez tę firmę. W okresie objętym średnioterminowym planem Nissan zamierza zwiększyć liczbę placówek sieci detalicznej z obecnych 6000 do 7500.
Ekspansja będzie skoncentrowana na rynkach o dużym potencjale wzrostu oraz na dalszym rozwijaniu marki Infiniti i działu pojazdów dostawczych.
  • W 2012 roku moce produkcyjne Nissana w Chinach wyniosą 1,2 miliona egzemplarzy. Chiny stały się - i pozostaną - największym pojedynczym rynkiem Nissana. Firma chce opanować 10% chińskiego rynku. Nissan zwiększy także obecność w Brazylii, Rosji i Indiach, a także w krajach  kolejnej fali rynków wschodzących.
  • W Brazylii Nissan wybuduje nową fabrykę, której początkowe moce produkcyjne wyniosą 200 000 egzemplarzy.
  • Tytuł „Taksówki jutra" przyznany przez miasto Nowy Jork modelowi NV200 potwierdza siłę i dynamikę marki Nissan w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Do 2016 roku Nissan będzie czołowym światowym producentem pojazdów z tego segmentu.
  • Sprzedaż pojazdów prestiżowej marki Infiniti zwiększy się ze 150 000 egzemplarzy w 2010 roku do 10% udziału w globalnym rynku w segmentach luksusowych, co dziś oznaczałoby sprzedaż na poziomie 500 000 egzemplarzy*. Marka Infiniti będzie liczyła co najmniej 10 modeli sprzedawanych na ponad 70 rynkach.
„Nissan Power 88 to ambitny biznes plan, ale nasza firma znana jest ze skutecznej realizacji ambitnych celów" - powiedział Ghosn.*Przyjęto definicję rynków premium stosowaną przez Nissana i obejmującą 13 marek (w tym główną konkurencję firmy i marki z bardziej popularnych segmentów)



źródło: Nissan

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nissan ogłasza biznes plan "Nissan Power 88" na kolejne pięć lat