Flota » Aktualności » Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku

Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku
W listopadzie Nissan sprzedał w Europie 44 726 pojazdów, czyli o 10 547 więcej (wzrost o 31%) niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrost wolumenu sprzedaży w całej branży (TIV - total industry volume) wyniósł 10% w porównaniu z listopadem 2008 roku.
Nissan zarejestrował znaczny wzrost udziału w rynku (z 2,5% do 3,0%), któremu towarzyszą dobre wyniki osiągane przez ostatnie 4 miesiące. Wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku to zasługa takich modeli jak Qashqai, Pixo, Micra i Note, na które istnieje duży popyt wśród klientów na wszystkich rynkach gdzie są oferowane.
Bernard Loire, wiceprezes ds. operacyjno-handlowych w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Nasz listopadowy udział w rynku był jednocześnie naszym najlepszym miesięcznym udziałem w rynku w bieżącym roku i znacznie przewyższył ubiegłoroczną wartość, co potwierdza konsekwentną poprawę wyników z każdym miesiącem i wzrost udziału w większości największych rynków.
W dalszym ciągu odnotowujemy bardzo duże zapotrzebowanie na nasze produkty masowe, czyli modele Qashqai, Micra, Pixo i Note. Wciąż umiarkowany optymizm co do najbliższych miesięcy wynika z niepewności związanej z zakończeniem lub modyfikacją programu premii za złomowanie w Europie Zachodniej, a także z utrzymującej się niepewności w Rosji”.
Natomiast Nissan w Polsce osiągnął wynik znacznie przewyższający średnią europejską, mając we wrześniu udział w polskim rynku na poziomie 4,4%, a w październiku 4,2%. Na koniec października udział rynkowy liczony od stycznia b.r. wyniósł 3,5%. Celem strategicznym polskiego oddziału jest osiągnięcie poziomu 4.0%
Najważniejsze informacje o rynku europejskim:
Nissan zarejestrował znaczny wzrost udziału w rynku (z 2,5% do 3,0%), któremu towarzyszą dobre wyniki osiągane przez ostatnie 4 miesiące. Wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku to zasługa takich modeli jak Qashqai, Pixo, Micra i Note, na które istnieje duży popyt wśród klientów na wszystkich rynkach gdzie są oferowane.
Bernard Loire, wiceprezes ds. operacyjno-handlowych w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Nasz listopadowy udział w rynku był jednocześnie naszym najlepszym miesięcznym udziałem w rynku w bieżącym roku i znacznie przewyższył ubiegłoroczną wartość, co potwierdza konsekwentną poprawę wyników z każdym miesiącem i wzrost udziału w większości największych rynków.
W dalszym ciągu odnotowujemy bardzo duże zapotrzebowanie na nasze produkty masowe, czyli modele Qashqai, Micra, Pixo i Note. Wciąż umiarkowany optymizm co do najbliższych miesięcy wynika z niepewności związanej z zakończeniem lub modyfikacją programu premii za złomowanie w Europie Zachodniej, a także z utrzymującej się niepewności w Rosji”.
Natomiast Nissan w Polsce osiągnął wynik znacznie przewyższający średnią europejską, mając we wrześniu udział w polskim rynku na poziomie 4,4%, a w październiku 4,2%. Na koniec października udział rynkowy liczony od stycznia b.r. wyniósł 3,5%. Celem strategicznym polskiego oddziału jest osiągnięcie poziomu 4.0%
Najważniejsze informacje o rynku europejskim:
- Porównanie udziału w największych rynkach zachodnioeuropejskich (listopad 2009 do listopada 2008): Niemcy (3,0% i 1,4%), Wielka Brytania (4,2% i 2,5%), Francja (2,0% i 1,8%), Hiszpania (4,1% i 3,5%), Włochy (2,7% i 2,7%),
- Rosja, Ukraina i Kazachstan wciąż odnotowują spadek TIV (-44% w stosunku do 2008 r.); spadek udziału w rynku rosyjskim (3,0% wobec 3,9% przed rokiem).
Listopad 2009 | Różnica względem 11.2008 | |
Niemcy | 7830 | +122% |
Wielka Brytania | 7297 | +150% |
Włochy | 5373 | +28% |
Francja | 4962 | +64% |
Hiszpania | 4252 | +42% |
Rosja | 3569 | -55% |
Belgia/Luksemburg | 1822 | +91% |
Polska | 1183 | +55% |
Holandia | 910 | -20% |
Grecja | 892 | +11% |
Najważniejsze informacje o produktach
- Dalszy wzrost popytu na model Qashqai w porównaniu z poprzednimi miesiącami
- Dwukrotny wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy modelu Micra dzięki wysokiemu popytowi i rosnącej popularności mniejszych i bardziej ekonomicznych samochodów
- Stabilna sprzedaż modelu Navara - wyniki porównywalne z ubiegłorocznymi
O firmie Nissan w Europie
Nissan zatrudnia około 12 500 osób w europejskich strukturach działów projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu.
W roku kalendarzowym 2008 firma sprzedała 601 647 pojazdów na 40 rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej, w tym w Rosji. W tym samym czasie firma wyprodukowała łącznie 539 580 pojazdów w zakładach w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Więcej informacji znajdą Państwo pod adresem www.nissaneurope-newsbureau.com
W roku kalendarzowym 2008 firma sprzedała 601 647 pojazdów na 40 rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej, w tym w Rosji. W tym samym czasie firma wyprodukowała łącznie 539 580 pojazdów w zakładach w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Więcej informacji znajdą Państwo pod adresem www.nissaneurope-newsbureau.com
źródło: Nissan
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku
Podobne: Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku




Podobne galerie: Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Nissan
Newsletter
Galerie zdjęć