Flota  »  Aktualności  »  Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku
Nissan Leaf

Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku

2009-12-08 - P. Grzelak     Tagi: Nissan, Raporty, Rynek
W listopadzie Nissan sprzedał w Europie 44 726 pojazdów, czyli o 10 547 więcej (wzrost o 31%) niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrost wolumenu sprzedaży w całej branży (TIV - total industry volume) wyniósł 10% w porównaniu z listopadem 2008 roku.

Nissan zarejestrował znaczny wzrost udziału w rynku (z 2,5% do 3,0%), któremu towarzyszą dobre wyniki osiągane przez ostatnie 4 miesiące. Wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku to zasługa takich modeli jak Qashqai, Pixo, Micra i Note, na które istnieje duży popyt wśród klientów na wszystkich rynkach gdzie są oferowane. 

Bernard Loire, wiceprezes ds. operacyjno-handlowych w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Nasz listopadowy udział w rynku był jednocześnie naszym najlepszym miesięcznym udziałem w rynku w bieżącym roku i znacznie przewyższył ubiegłoroczną wartość, co potwierdza konsekwentną poprawę wyników z każdym miesiącem i wzrost udziału w większości największych rynków.

W dalszym ciągu odnotowujemy bardzo duże zapotrzebowanie na nasze produkty masowe, czyli modele Qashqai, Micra, Pixo i Note. Wciąż umiarkowany optymizm co do najbliższych miesięcy wynika z niepewności związanej z zakończeniem lub modyfikacją programu premii za złomowanie w Europie Zachodniej, a także z utrzymującej się niepewności w Rosji”.

Natomiast Nissan w Polsce osiągnął wynik znacznie przewyższający średnią europejską, mając we wrześniu udział w polskim rynku na poziomie 4,4%, a w październiku 4,2%. Na koniec października udział rynkowy liczony od stycznia b.r. wyniósł 3,5%. Celem strategicznym polskiego oddziału jest osiągnięcie poziomu 4.0% 

Najważniejsze informacje o rynku europejskim:
  • Porównanie udziału w największych rynkach zachodnioeuropejskich (listopad 2009 do listopada 2008): Niemcy (3,0% i 1,4%), Wielka Brytania (4,2% i 2,5%), Francja (2,0% i 1,8%), Hiszpania (4,1% i 3,5%), Włochy (2,7% i 2,7%),
  • Rosja, Ukraina i Kazachstan wciąż odnotowują spadek TIV (-44% w stosunku do 2008 r.); spadek udziału w rynku rosyjskim (3,0% wobec 3,9% przed rokiem). 

 Listopad 2009 Różnica względem 11.2008 
Niemcy  7830 +122%
 Wielka Brytania 7297 +150%
 Włochy 5373 +28%
 Francja 4962 +64%
 Hiszpania 4252 +42%
 Rosja 3569 -55%
 Belgia/Luksemburg 1822 +91%
 Polska 1183 +55%
 Holandia 910 -20%
 Grecja 892 +11%
Najważniejsze informacje o produktach 
  • Dalszy wzrost popytu na model Qashqai w porównaniu z poprzednimi miesiącami
  • Dwukrotny wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy modelu Micra dzięki wysokiemu popytowi i rosnącej popularności mniejszych i bardziej ekonomicznych samochodów
  • Stabilna sprzedaż modelu Navara - wyniki porównywalne z ubiegłorocznymi
O firmie Nissan w Europie
Nissan zatrudnia około 12 500 osób w europejskich strukturach działów projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu.

W roku kalendarzowym 2008 firma sprzedała 601 647 pojazdów na 40 rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej, w tym w Rosji. W tym samym czasie firma wyprodukowała łącznie 539 580 pojazdów w zakładach w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 

Więcej informacji znajdą Państwo pod adresem www.nissaneurope-newsbureau.com



źródło: Nissan

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nissan: wzrost sprzedaży o 31 proc. względem listopada 2008 roku