Flota » Aktualności » Nowe centrum testowania silników DAF
Nowe centrum testowania silników DAF
2008-02-01 - P. Łukasiewicz Tagi:
23 stycznia 2008 r. premier Holandii, Jan Peter Balkenende dokonał oficjalnego otwarcia najnowocześniejszego Centrum Testowania Silników DAF w Eindhoven. Nowy obiekt testowania silników posiada 20 najnowocześniejszych komór testowych i jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie ośrodków tego typu na świecie. „Nowe centrum testowe jest ważne nie tylko dla firmy DAF Trucks, ale również dla całego regionu technologicznego południowo-wschodniej Brabancji oraz całej Holandii” - stwierdził prezes DAF Trucks N.V. Aad Goudriaan, który dodał, że dzięki powstaniu nowego Centrum Testowania Silników DAF stworzono około 80 dodatkowych, wysokiej jakości miejsc pracy.
Wytwarzając ponad 50 000 silników rocznie, firma DAF Trucks N.V. należy do grona największych producentów silników diesla dla samochodów ciężarowych w Europie. „Centrum Testowania Silników odegra bardzo ważną rolę w przyszłym procesie rozwoju wydajniejszych i bardziej ekologicznych silników oraz umocni wiodącą pozycję firmy DAF w dziedzinie rozwoju silników” - powiedział prezes firmy DAF Trucks N.V Aad Goudriaan. „Zainwestowanie sumy ponad 50 milionów euro w supernowoczesne centrum testowania świadczy również o tym, że nasza firma partnerska PACCAR przyłącza się do wiedzy i doświadczenia, jakie firma DAF zdobyła w trakcie pięćdziesięciu lat procesu rozwoju i produkcji silników”. Poza silnikami dla DAF, firma opracowuje również silniki dla samochodów Peterbilt i Kenworth - innych marek samochodów ciężarowych PACCAR.
Przyszłość silnika diesla
„Coraz surowsze zaostrzanie prawa w tej kwestii doprowadziło do powstawania coraz bardziej ekologicznych silników” - stwierdził Aad Goudrian. “Nowoczesny samochód ciężarowy lub autobus z silnikiem Euro 5 produkuje o 75% mniej NOx (tlenku azotu) i o 94 % mniej cząstek stałych niż silnik Euro 1 sprzed 10 czy 15 lat. Przyszłe silniki Euro 6 będą czystsze od Euro 1 odpowiednio o 95% i 97%. Współczesny motor diesla osiągnął obecnie taki poziom wartości emisyjnej, który jeszcze kilka lat temu wyobrażalny był jedynie w stosunku do silników gazowych. Tymczasem diesel wygrywa na wielu frontach. Niezrozumiałe jest dla nas zatem to, że lokalne i regionalne rządy żądają, by transport publiczny i służby oczyszczania miasta korzystały właśnie z silników gazowych. DAF jest przekonany, iż silnik diesla nadal będzie odgrywał bardzo ważną rolę w przyszłości, nie tylko w połączeniu z techniką hybrydową, która również rozwijana jest przez DAF”.
Siedem dni w tygodniu
Nowe Centrum Testowania Silników DAF posiada 20 komór testowych i powstało dzięki rozbudowie istniejących obiektów testowych (z 14 jednostkami testowymi). W nowym obiekcie wiele komór wyposażono w sprzęt do celów testowania wytrzymałościowego, dlatego silniki pracują tam przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, w temperaturze otoczenia do 50oC. W nowym centrum testowania za pomocą najnowocześniejszej technologii mogą być przeprowadzane także testy w niskich temperaturach do - 20°C i pełna gama pomiarów hałasu, mocy i emisji. Ponadto laboratorium wyposażone jest w sprzęt do przeprowadzania testów w zmieniających się warunkach atmosferycznych. Symulowane mogą być nawet wysokości aż do 4000 metrów.
Najwyższa dbałość o środowisko naturalne
Przy projektowaniu Centrum Testowania Silników DAF wiele uwagi poświęcono nie tylko samemu zastosowaniu najnowocześniejszej techniki, ale również środowisku. „Zamiast zwykłych norm wykorzystywanych w branży samochodów ciężarowych do używania hamulców wodnych, w komorach testowych zastosowano jednostki hamowania elektrycznego” - dodał dyrektor ds. rozwoju produktu Ron Borsboom. „Do silników zastosowano podczas testowania siły odpowiednio takie, jak normalnie oddziaływałaby na nie w praktyce, ale jednocześnie działające jak dynamo. Te jednostki hamowania zapewniają łączną wydajność aż do 8 megawatów lub 20% całego zapotrzebowania na elektryczność DAF w Eindhoven”.
36 000 m3 powietrza na godzinę na jedną komorę
Nowy budynek - o powierzchni ponad 60 x 130 m - poza swoimi podziemnymi instalacjami technicznymi składa się z dwóch pięter: Całość parteru zajmuje sprzęt do uzdatniania powietrza i wody. Może on zapewnić recyrkulację 36 000 m3 powietrza na godzinę na jedną komorę testową, ochłodzić silniki wodą, dostarczyć powietrze do spalania i wentylacji filtrów akustycznych przy wylotach gazów spalinowych.
Przyszłość silnika diesla
„Coraz surowsze zaostrzanie prawa w tej kwestii doprowadziło do powstawania coraz bardziej ekologicznych silników” - stwierdził Aad Goudrian. “Nowoczesny samochód ciężarowy lub autobus z silnikiem Euro 5 produkuje o 75% mniej NOx (tlenku azotu) i o 94 % mniej cząstek stałych niż silnik Euro 1 sprzed 10 czy 15 lat. Przyszłe silniki Euro 6 będą czystsze od Euro 1 odpowiednio o 95% i 97%. Współczesny motor diesla osiągnął obecnie taki poziom wartości emisyjnej, który jeszcze kilka lat temu wyobrażalny był jedynie w stosunku do silników gazowych. Tymczasem diesel wygrywa na wielu frontach. Niezrozumiałe jest dla nas zatem to, że lokalne i regionalne rządy żądają, by transport publiczny i służby oczyszczania miasta korzystały właśnie z silników gazowych. DAF jest przekonany, iż silnik diesla nadal będzie odgrywał bardzo ważną rolę w przyszłości, nie tylko w połączeniu z techniką hybrydową, która również rozwijana jest przez DAF”.
Nowe Centrum Testowania Silników DAF posiada 20 komór testowych i powstało dzięki rozbudowie istniejących obiektów testowych (z 14 jednostkami testowymi). W nowym obiekcie wiele komór wyposażono w sprzęt do celów testowania wytrzymałościowego, dlatego silniki pracują tam przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, w temperaturze otoczenia do 50oC. W nowym centrum testowania za pomocą najnowocześniejszej technologii mogą być przeprowadzane także testy w niskich temperaturach do - 20°C i pełna gama pomiarów hałasu, mocy i emisji. Ponadto laboratorium wyposażone jest w sprzęt do przeprowadzania testów w zmieniających się warunkach atmosferycznych. Symulowane mogą być nawet wysokości aż do 4000 metrów.
Najwyższa dbałość o środowisko naturalne
Przy projektowaniu Centrum Testowania Silników DAF wiele uwagi poświęcono nie tylko samemu zastosowaniu najnowocześniejszej techniki, ale również środowisku. „Zamiast zwykłych norm wykorzystywanych w branży samochodów ciężarowych do używania hamulców wodnych, w komorach testowych zastosowano jednostki hamowania elektrycznego” - dodał dyrektor ds. rozwoju produktu Ron Borsboom. „Do silników zastosowano podczas testowania siły odpowiednio takie, jak normalnie oddziaływałaby na nie w praktyce, ale jednocześnie działające jak dynamo. Te jednostki hamowania zapewniają łączną wydajność aż do 8 megawatów lub 20% całego zapotrzebowania na elektryczność DAF w Eindhoven”.
36 000 m3 powietrza na godzinę na jedną komorę
Nowy budynek - o powierzchni ponad 60 x 130 m - poza swoimi podziemnymi instalacjami technicznymi składa się z dwóch pięter: Całość parteru zajmuje sprzęt do uzdatniania powietrza i wody. Może on zapewnić recyrkulację 36 000 m3 powietrza na godzinę na jedną komorę testową, ochłodzić silniki wodą, dostarczyć powietrze do spalania i wentylacji filtrów akustycznych przy wylotach gazów spalinowych.
źródło: DAF Trucks Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe centrum testowania silników DAF
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter

