Flota  »  Aktualności  »  Nowe opony zimowe Grupy Michelin - bezpieczeństwo i trwałość
BFGoodrich Winter Slalom KSI

Nowe opony zimowe Grupy Michelin - bezpieczeństwo i trwałość

2009-08-24 - P. Grzelak     Tagi: Opony
Potrzebom bezpieczeństwa i trwałości odpowiadają nowości Grupy Michelin na sezon zimowy 2009/2010 - opona Michelin Agilis Alpin do samochodów dostawczych oraz opona BFGoodrich Winter Slalom KSI przeznaczona do użytkowania głównie na śniegu i lodzie.

Wprowadzając na rynek tę pierwszą oponę, Michelin rozszerza gamę produktów zimowych Alpin, w skład której wchodzą opony Michelin Pilot Alpin, Michelin Primacy Alpin oraz Michelin Alpin A3 przeznaczone do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Opona Michelin Agilis Alpin jest nowością w segmencie opon do samochodów dostawczych. Zastępuje ona gamę opon Michelin Agilis Snow Ice 61/81/101. Nowa opona zaspokaja najważniejsze potrzeby użytkowników samochodów dostawczych, takie jak: bezpieczeństwo, trwałość oraz oszczędność w użytkowaniu. Drugą nowością jest opona BFGoodrich Winter Slalom KSI przeznaczona do samochodów z napędem na cztery koła, która zapewnia optymalny stosunek przyczepności do zużycia oraz trwałe osiągi. Na rynku będzie dostępna w 20 rozmiarach o średnicy od 15 do 17 cali.

Grupa Michelin wprowadziła też do sprzedaży nowe rozmiary opon Michelin Primacy Alpin z homologacją BMW i Mini oraz Michelin Pilot Alpin z homologacją Mercedesa i Porsche.
Opony Michelin Primacy Alpin z homologacją BMW i Mini są przeznaczone do modelów Mini, Mini R56, BMW 3 i BMW X1. Są dostępne w sześciu rozmiarach, o średnicy 16 i 17 cali i posiadają dodatkowe oznaczenie w postaci gwiazdki (*). Tak jak wszystkie opony z gamy Primacy Alpin, charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością na śniegu i lodzie. Doskonale sprawdzają się również na suchych i mokrych nawierzchniach.

Opony Michelin Pilot Alpin z homologacją Mercedesa, przeznaczone są do modeli Klasy E, S oraz CLS. Posiadają dodatkowe oznaczenie „MO” i są dostępne również w wersji „zero pressure”- „ZP” - pozwalającej na kontynuowanie jazdy po przebiciu opony. Z kolei do nowego modelu Porsche Panamera przeznaczone są opony Michelin Pilot Alpin z homologacją „N0”. Podobnie jak pozostałe opony gamy Michelin Pilot Alpin zapewniają one lepszą przyczepność, zarówno podczas szybkiej jazdy na zakrętach, jak i ruszania, czy silnego hamowania.

NOWOŚCI ZIMOWE 2009: INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Michelin Agilis Alpin - nowa opona w gamie
Nowe opony zimowe do samochodów dostawczych Michelin Agilis Alpin zapewniają użytkownikom dróg bardzo dobrą trwałość oraz zwiększone bezpieczeństwo. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez renomowany francuski ośrodek badawczy GMV Conseil, firmy transportowe oczekują, aby opony do samochodów dostawczych zmniejszały koszty eksploatacyjne oraz skracały drogę hamowania.

„Michelin stworzył nową oponę zimową do samochodów dostawczych, która zaspokaja najważniejsze potrzeby: większego bezpieczeństwa, wytrzymałości i oszczędności w użytkowaniu. Michelin Agilis Alpin zastępuje cenioną na rynku oponę Michelin Agilis Snow Ice 61/81/101.” - powiedział Tomasz Młodawski, Menedżer Produktu w Michelin Polska S.A.

Dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej od opon ciężarowych, Michelin Agilis Alpin zyskuje bardziej prostokątną i większą o 27 proc. powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Pozwala to uzyskać równomierny rozkład nacisków, zmniejszyć odkształcanie gumy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa. Ta technologia, w połączeniu z mieszanką gumy bardziej odporną na ścieranie zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. W trakcie całego cyklu eksploatacji przynosi wymierne oszczędności z tytułu wydatków na paliwo i dłuższych przebiegów oddalają zakup kolejnego kompletu opon(1).

Michelin Agilis Alpin ma o 2 metry krótszą drogę hamowania(2). Nowy składnik mieszanki gumy bieżnika - Durable Security Compound, zapożyczony z opon do samochodów osobowych, zapewnia niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania opony. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również nowa, stabilna rzeźba bieżnika.

Poprawę motoryki na śniegu (do 25 proc.) umożliwia unikalny wzór bieżnika z szeroko rozsuniętymi klockami barkowymi, które są odsunięte od krawędzi barku opony. Otwarta rzeźba bieżnika pozwala na lepsze odprowadzanie śniegu (efekt zębatki). Klocki bieżnika ponacinane w technologii Stabiligrip pozwalają zwiększyć ilość samoblokujących lameli o 16 proc, które działając jak pazury zapewniają lepszą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.

Michelin zwiększył wytrzymałość opony Michelin Agilis Alpin. Na jej bokach umieszczonych zostało osiem specjalnych tarcz, które chronią oponę przed otarciami o krawężniki. Maksymalną trwałość gwarantuje konstrukcja opony opierająca się na podwójnym karkasie. Masywna konstrukcja wewnętrzna pozwala na całkowite wykorzystanie ogromnego potencjału opony pod względem przebiegów jak i ilości przetransportowanego ładunku.

Michelin Agilis Alpin jest dostępny w 14 rozmiarach, o średnicy osadzenia 15 i 16 cali, szerokości bieżnika od 185 do 235 mm i profilu od 65 do 75. Te rozmiary odpowiadają 90 proc. zapotrzebowania rynku do średnich i dużych samochodów dostawczych, takich jak: Fiat Ducato, Ford Transit FT330, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Nissan Atleon, Nissan Cabstar, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Mascott, Renault Master czy Volkswagen LT46.

Według badań francuskiego instytutu GMV Conseil 74 proc. ankietowanych firm w Europie oczekuje, że opony do samochodów dostawczych będą pozwalały zaoszczędzić paliwo. Na drugim miejscu wymieniana jest krótsza droga hamowania (69 proc.). Badane firmy wskazują również na technologię zapobiegającą uszkodzeniom na boku opony (52 proc.), systemy inteligentnego zarządzania ciśnieniem w oponie (51 proc.) oraz barwne oznaczenia pokazujące stopień zużycia bieżnika (49 proc.).

Letnia opona Michelin Agilis otrzymała w styczniu 2009 r. prestiżowe wyróżnienie brytyjskiego magazynu „What Van” za unikalne parametry techniczne oraz oszczędności, jakie mogą dzięki niej uzyskać użytkownicy. W uzasadnieniu napisano, że opona Michelin Agilis, jak żadna inna, sprawdza się w czasie kryzysu, który dotyka branżę motoryzacyjną.

BFGoodrich Winter Slalom KSI
BFGoodrich wprowadza na rynek nową oponę zimową BFGoodrich Winter Slalom KSI z indeksem prędkości S i oznaczeniem M+S, przeznaczoną do użytkowania głównie na śniegu i lodzie.

Europejski rynek opon zimowych 4x4 charakteryzuje się stałą dynamiką wzrostu. W 2013 roku, sprzedaż opon zimowych 4x4 osiągnie 10 milionów sztuk rocznie w porównaniu do obecnych 6 milionów sztuk. Średni roczny wzrost rynku oscyluje wokół 10 proc.

„Opona BFGoodrich Winter Slalom KSI jest stworzona zarówno do jazdy po śniegu, lodzie jak i każdej innej nawierzchni. Zapewnia ona optymalny stosunek przyczepności do zużycia opony oraz trwałe osiągi.” - powiedział Tomasz Młodawski, Menedżer Produktu w Michelin Polska S.A.

Kontrola pojazdu na śniegu
Niemal podwójna ilość dwukierunkowych lameli(3) opony BFGoodrich Winter Slalom KSI, która daje większą ilością atakujących krawędzi poprawia trakcję podczas ruszania, a kierowca zachowuje optymalną kontrolę nad pojazdem podczas hamowania i wchodzenia w zakręty. Z kolei głębokie rowki w strefie barku skutecznie odprowadzają błoto pośniegowe i wodę poprawiają także trakcję w głębokim śniegu.

Bezpieczeństwo na lodzie
Aby zapewnić maksymalną przyczepność na zaśnieżonej i zmrożonej nawierzchni, BFGoodrich opracował nową mieszankę gumy bieżnika. Dzięki niej, bieżnik opony zyskał charakterystyczną rzeźbę. Optymalny współczynnik kanałów i rowków zwiększa obszar kontaktu opony z podłożem, co gwarantuje lepszą przyczepność przez cały okres użytkowania opony. W efekcie, BFGoodrich Winter Slalom KSI optymalizuje stosunek przyczepności do zużycia.

Przyjemność jazdy na suchych i mokrych trasach
Dwukierunkowe lamele nowej opony BFGoodrich Winter Slalom KSI zwiększają stabilność klocków bieżnika zapewniając optymalną kontrolę toru jazdy. Fazowanie klocków bieżnika poprawia ich stabilność oraz prowadzenie pojazdu i żywotność opony. Ponadto, bieżnik opony zyskał profil, który optymalizuje nacisk jednostkowy opony i gwarantuje właściwe formy zużycia.

20 rozmiarów na rynku
Opona BFGoodrich Winter Slalom KSI dostępna jest w 20 rozmiarach o szerokości od 205 do 265 mm. Średnica osadzenia opony to 15’’ do 17’’, a profil od 80 do 60. Indeks prędkości: S (dostępne są także wyższe wersje nośności XL). Oznaczenie M+S pozwala na montaż opon również w pojazdach o maksymalnej prędkości powyżej od 190 km/h.

Zalecenia BFGoodrich
BFGoodrich stanowczo zaleca montaż opon tego samego rozmiaru, modelu, z tym samym indeksem nośności i prędkości na osi przedniej i tylnej pojazdu z napędem na cztery koła, chyba że producent pojazdu przewidział inaczej. W przeciwnym razie, z powodu różnych obwodów toczenia miedzy oponami na przedniej i tylnej osi mogą zostać uszkodzone pewne elementy przeniesienia napędu: wał napędowy (w części pojazdów 4x4) lub centralny mechanizm różnicowy (we wszystkich pojazdach 4x4).

Przed zmianą opon, profesjonalny serwis powinien zapewnić zgodność z:
- Aktualnymi przepisami i instrukcją obsługi auta (rozmiar, indeks prędkości(4), indeks nośności, ciśnienie, etc.),
- Procedurami montażu, demontażu, wyważenia i pompowania,
- Zaleceniami producenta opon (kierunek obrotu, kierunek montażu, etc.).

(1) - Oparte na wynikach testów wewnętrznych, w porównaniu do MICHELIN Agilis 61/81/101
(2) - W porównaniu do opony Michelin Agilis poprzedniej generacji. Testy przeprowadzono na oponach z przebiegiem 14 500 km
(3) - O 90 proc. więcej niż BFGoodrich Winter Slalom
(4) - Opona z mniejszym indeksem prędkości może być użyta, jeśli posiada oznaczenie M+S



źródło: Michelin, fot. Michelin

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowe opony zimowe Grupy Michelin - bezpieczeństwo i trwałość