Flota  »  Aktualności  »  Nowy Peugeot Partner - Profesjonalna skuteczność
Nowy Peugeot Partner

Nowy Peugeot Partner - Profesjonalna skuteczność

2008-01-18 - P. Łukasiewicz     Tagi:
Profesjonalna skuteczność doprowadzona do perfekcji.
Minął już wiek, odkąd pojazdy użytkowe i osobowe Peugeot zaistniały na rynku. Wprowadzając do sprzedaży nowego Partnera, firma kończy program rozszerzenia i odnowienia gamy pojazdów, przeznaczonych dla klientów potrzebujących samochodów do celów zarobkowych. Ta gama jest w chwili obecnej najmłodszą i najbardziej kompletną na całym rynku, oferując pojazdy o przestrzeni ładunkowej od 2,5 do 17 m3.
Struktura gamy wygląda z grubsza tak:
a/ Bipper - mała, zwinna, miejska furgonetka
b/ Partner - furgonetka
c/ Expert - zwarty furgon
c/ Boxer - duży furgon
Jest w czym wybierać, każdy klient znajdzie pojazd najlepiej dostosowany do prowadzonej przez siebie działalności. Kolejnym etapem w procesie odnawiania gamy jest nowy Partner.
Lekka dostawcza wersja Partnera weszła na rynek w 1995 r. Do tej pory wyprodukowano ponad 761 000 egzemplarzy. Jeżeli doliczymy do tego przeszklone mikrovany klasy "ludospaces", to otrzymamy cyfrę 1 332 000 pojazdów. Co roku rosła sprzedaż (dostawczych + osobowych), w 1997 roku sprzedano 60 000 pojazdów a w roku 2007 już ponad 150 000. Jego niepowtarzalne zalety oraz liczne modyfikacje i ulepszenia (drzwi boczne przesuwne, restylizowanie oraz przede wszystkim nowe silniki HDi), mialy swój niewątpliwy udział w wypracowaniu prawdziwego sukcesu handlowego tej furgonetki. Pod koniec 2006 roku, park zarejestrowanych pojazdów użytkowych w 18 krajach Zjednoczonej Europy, liczył 1 826 000 sztuk a w roku 2007 odnotowano 6% wzrostu. Jest to rynek niezwykle dynamiczny, zwłaszcza we Francji, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Na dobre wyniki zasłużyliśmy sobie ciężkim wysiłkiem, włożonym w odnawianie produktów oraz ofercie, zawsze doskonale dostosowanej do potrzeb i rodzaju działalności prowadzonej przez klientów. Na rynku samochodów użytkowych, 22,6 % udziału ma najliczniejszy segment furgonetek (412 000 zarejestrowanych pojazdów w roku 2006). Jest to jednocześnie segment, najintensywniej rozwijający się w ciągu ostatnich 10 lat. Przy sprzedaży 351 000 pojazdów w 1997 roku i 412 000 w 2006, uzyskano wzrost o 17,5 %.
Nowy Partner, tak jak jego poprzednik, jest produkowany w hiszpańskich zakładach w Vigo. Zróżnicowanie i dostosowanie do wymagań jakości, to dwie podstawowe cechy pojazdu. Lista zalet nowego Partnera Peugeot jest bardzo. Dwie z nich, solidność i skuteczność w dostosowywaniu się do profesjonalnych potrzeb klientów, czynią z niego nie tylko wielofunkcyjne narzędzie pracy, ale stanowią cenny element waloryzacji szeroko rozumianego warsztatu pracy użytkownika. Nowy Partner zostanie w pierwszej kolejności wprowadzony na rynki głównych krajów europejskich. Wersja długa oraz podłoga z kabiną pojawią się jesienią 2008 r.

Dwa typy pojazdu i przestrzenie ładunkowe stanowiące o ich wyjątkowości

Nowy Partner, dostępny w dwóch długościach (4,38 m lub 4,63 m), oferuje optymalne możliwości załadunku, będące wzorcowym rozwiązaniem w segmencie furgonetek. Płynne linie podkreślają dynamikę i solidność. Kształt tylnej części perfekcyjnie dostosowany do funkcji użytkowej, zapewnia optymalną pojemność i ładowność przestrzeni towarowej. W wersji krótkiej nowy Partner oferuje 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej i do 850 kg ładowności użytkowej. W wersji długiej przestrzeń ładunkowa dochodzi do 3,7 m3 a długość użytkowa do 3,25 m. Dzięki szerokości 1,23 m na poziomie nadkoli obie wersje są w stanie pomieścić europalety (1,20 m x 0,80 m)!

Staranne i pomysłowe zagospodarowanie wnętrze z nowoczesną kanapą Multi-Flex.

Dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, przez profesjonalistów dla profesjonalistów, nowy Partner posiada liczne praktyczne rozwiązania ułatwiające życie użytkownikom. Innowacyjne rozwiązanie kanapy Multi-Flex, majstersztyk modułowości, urzeknie większość klientów swą funkcjonalnością. Dzięki niej, z przodu mogą siedzieć trzy osoby, co jest nowością w segmencie furgonetek. Częściowo składana, pozwala wykorzystać doskonałą długość użytkową 3 m, od tylnych drzwi do deski rozdzielczej. Nowy Partner, który może posiadać pełne (blacha) skrzydła tylnych drzwi lub też skrzydła drzwi przeszklone, może jednocześnie być wyposażony w drzwi boczne przesuwne po obu stronach lub tylne drzwi bagażnika z otwieraną szybą, ułatwiającą dostęp do bagażnika w każdym miejscu bez względu na panujące warunki. Dzięki sprytne wewnętrznej galeryjce, można można przewozić długie i lekkie przedmioty (o długości dachu). We wnętrzu pojazdu, pasażerowie siedzą bardzo komfortowo. Kabina gwarantuje im bezpieczeństwo i solidną ochronę, oddając do dyspozycji osób siedzących liczne i pomyslowe schowki.

Doskonały układ jezdny gwarantujący bezpieczeństwo i sprawność w każdych warunkach.

Bezpieczna i niezawodna konstrukcja nowego Partnera, z potrójnym ciągiem rozkładu naprężeń, została połączona z układem jezdnym gwarantującym optymalne parametry jezdne bez względu na wielkość przewożonego ładunku. Bogata i zróżnicowana gama nowoczesnych jednostek napędowych Partnera, umożliwi eksploatację wozu w każdych, najbardziej zróżnicowanych warunkach. Aby dostosować się do wymogów w zakresie ochrony środowiska, silnik 1,6 l HDi FAP 66 kW ~90 KM proponowany jest z filtrem cząstek (FAP) i dozowaniem dodatku do paliwa. O bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy dba między innymi 6 poduszek powietrznych i system ESP.

Perfekcyjna komunikacja dzięki innowacyjnemu systemowi zarządzania parkiem

Nowoczesny i komunikujący się z otoczeniem nowy Partner daje dostęp do nowych funkcji i usług, takich jak moduł telematyczny zarządzania parkiem. Moduł stanowiący integralną część architektury elektronicznej pojazdu wysyła informacje w trybie GPRS do platformy serwisowej PSA Peugeot Citroën. W ten sposób takie informacje, jak ilość przejechanych kilometrów, poziom oleju czy przebieg do przeglądu są okresowo, automatycznie przekazywane zarządzającym parkiem, umożliwiając ograniczenie kosztów eksploatacji flot samochodowych. Nowy Partner jest pierwszym pojazdem, który udostępnił klientom tę oryginalną funkcję, oferowaną w doposażeniu. Profesjonalni klienci z pewnością docenią koncepcję nowego Partnera, jego parametry i oferowane usługi, które czynią go wzorem w swoim segmencie, a także modułowość i wyjątkowe rozwiązania techniczne, ułatwiające im codzienne życie.

Dynamiczny styl podkreślający solidność i nowoczesność

Płynne i wyważone linie nowego Partnera nadają mu dynamiczny a zarazem solidny wygląd. Staranny design, w tym również tylnej komory, podkreśla praktyczny charakter i wyjątkową ładowność. Swoją osobowość zawdzięcza przede wszystkim głównej linii stylistycznej, która rozpoczyna się w przedniej części dachu i biegnie przez bardzo wysuniętą i przykuwającą wzrok przednią szybę aż do błotników. Żadne załamanie nie powinno zakłócić ciągłości, stanowiącej o nowoczesnym i dynamicznym wyglądzie pojazdu. Styliści Peugeot zaprojektowali pełen wyrazu przód, podkreślający solidność nowego Partnera. Otulający pas przedni potęguje to wrażenie, wzmocnione jeszcze przez ogromny wlot powietrza, tak charakterystyczny dla stylu Marki. Reflektory przeciwmgielne, znajdujące się po bokach w dolnej części pasa przedniego, zwiększają dynamikę, poszerzając sylwetkę pojazdu. O przynależności do gamy świadczy nachylona powierzchnia nad przednią osłoną, na której zamocowane jest logo Peugeot. Obszerne bloki optyczne zostały wykonane tradycyjnie już "kocim" stylu a poszczególne lampy umieszczone są w cylindrach, co stanowi wyróżnik estetyczny ostatnich modeli Marki. Harmonia stylu z atrapą, która dopasowuje się do obrysu, ma swój wkład w wizualne powiększenie wymiarów bloku optycznego. Znajdujące się po bokach nadkola o obfitych i zaokrąglonych kształtach podkreślają solidność pojazdu. Szerokie boczne listwy ochronne wzmacniają jeszcze to wrażenie solidności, emanujące i bez nich z ogólnej sylwetki auta.

Patrząc z boku widać charakterystyczne wycięcie płaszczyzny w dolnym kącie szyb, nadające specyficzną osobowość tej części pojazdu i współgrające ze stylem przodu pojazdu. Dopasowane szyby zachowują płynność i nowoczesność stylu nowego Partnera. Tył pojazdu ma lekko zaokrąglony kształt i może być wyposażony w klasyczne skrzydłowe drzwi rozwierne lub drzwi otwierane do góry; zarówno jedne jak i drugie dają pełny dostęp do przestrzeni bagażowej. Światła dostosowane do rodzaju drzwi umieszczone są w górnej części, aby zabezpieczyć je przed stłuczkami miejskimi. Ukryte zawiasy skrzydeł drzwi potwierdzają raz jeszcze, że zadbano w Peugeot o każdy szczegół Partnera.

Wzorowa przestrzeń ładunkowa

Nowy Partner dostępny jest w dwóch długościach 4,38 i de 4,63 m i z jednym rozstawem osi 2,73 m. Wysokość wynosi od 1,81 m do 1,83 m w zależności od wersji. Dzięki temu jest on w stanie zaoferować wyjątkową jak na ten segment ładowność i sprostać wszelkim oczekiwaniom klientów.

Pojemności krótkiej wersji nowego Partnera z miejsca plasują go na czele segmentu.
• Pojemność 3,3 m3
• Ładowność 625 lub 850 kg
• Długość użytkowa 1,80 m i może wzrosnąć do 3,0 m po złożeniu części kanapy Multi-Flex.
• Maksymalna szerokość użytkowa wynosi 1,62 m
• Szerokość użytkowa na poziomie kół 1,23 m, umożliwia przewożenie europalety
• Wysokość użytkowa 1,25 m
• Próg załadunkowy znajduje się na wysokości 0,584 m

Nowy Partner w wersji długiej może się pochwalić jeszcze bardziej imponującymi wymiarami:
• Pojemność 3,7 m3
• Ładowność 770 kg
• Długość użytkowa 2,05 m i może wzrosnąć do 3,25 m po złożeniu kanapy Multi-Flex.

Pomimo zwiększonej ładowności nowy Partner pozostaje zwarty, umożliwiając wszechstronne zastosowanie i ułatwiając poruszanie się tak po centrum miasta, jak i w strefie przemysłowej.

Niezwykle profesjonalna przestrzeń ładunkowa
Solidna przestrzeń towarowa opracowana bardzo starannie ułatwia załadunek a wnętrze zostało zabezpieczone przed ewentualnym uszkodzeniem przez przewożone ładunki. W tym celu ściany boczne zostały pokryte wykładziną pod linią skrzyni a podłoga została przykryta dywanikiem syntetycznym. Chroniąc wnętrze przedziału towarowego przed uderzeniami, możemy zachować nienaruszony wygląd zewnętrzny nadwozia, decydujący o wizerunku właściciela pojazdu.

Podłoga wyposażona jest w 6 solidnych i praktycznych zaczepów do mocowania przewożonych towarów. Dodatkowo oferowane są liczne elementy, których zadaniem jest unieruchomienie przewożonych ładunków. Jednym z nich jest drabinka ochronna z 5 szczeblami, mocowana za fotelem kierowcy.
Na żądanie klienta pojazd może być wyposażony w różnego rodzaju ścianki działowe, dostosowane do specyficznych potrzeb uzytkownika:
• ścianka do połowy wysokości
• ścianka do połowy wysokości z wysoką kratą
• ścianka do połowy wysokości z wysoką kratą i filcowym wygłuszeniem.
Ścianki do połowy wysokości wyposażone są seryjnie w zdejmowaną klapę, umieszczoną w dolnej części, zapewniającą - po złożeniu kanapy Multi-Flex - wydłużenie przestrzeni ładunkowej.

Praktyczny charakter pojazdu jest ściśle połączony z bezpieczeństwem dzięki selektywnemu ryglowaniu otworów. Przycisk z diodą, umieszczony na desce rozdzielczej, pozwala zaryglować lub odryglować przedział towarowy niezależnie od kabiny. Jest to dodatkowy przycisk, niezależny od przycisku centralnego ryglowania. Z myślą o profesjonalnych klientach, którzy chcą dodatkowo zabezpieczyć swój pojazd przed włamaniem, proponowany jest superzamek, blokujący wszystkie sterowania otwarciem od środka w razie włamania. Nowy Partner uzyskał zresztą doskonały wynik w angielskiej skali Thatcham: 5 gwiazdek dla zabezpieczenia antywłamaniowego z opcją alarmu (4 gwiazdki bez alarmu).

Niezwykła modułowość dzięki nowej kanapie "Multi-Flex"

Prawdziwa innowacja w segmencie - kanapa Multi-Flex gwarantuje wyjątkową modułowość. Dzięki wielu możliwościom konfiguracji zwiększa ładowność i praktyczność nowego Partnera. Jej funkcje są następujące:
• Złożenie kanapy dla uzyskania płaskiej podłogi, tworzącej całość z przestrzenią ładunkową - Dzięki inteligentnej i intuicyjnej kinematyce, złożenie części bocznej kanapy wydłuża przestrzeń ładunkową, pozwalając na przewożenie na płaskiej podłodze przedmiotów o długości do 3, a nawet 3,25 m w wersji długiej Partnera! Jest to możliwe (i jak dotąd niespotykane w tym segmencie) dzięki wykorzystaniu całej dostępnej przestrzeni od tylnych drzwi do przegrody czołowej deski rozdzielczej. W tylnej części oparcia bocznego fotela zamontowana została blacha ochronna dla zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażera podczas przewożenia ładunków w trudnych warunkach drogowych.
• Położenie podniesione fotela, umożliwiające przemieszczenie wysokich ładunku do przodu - Podobnie jak w przypadku przednich foteli siedzenie boczne można podnieść, aby uwolnić miejsce w przedniej części kabiny. Umożliwia to przewożenie wysokich przedmiotów na miejscu pasażera.
• Przenośne biuro - Oparcie środkowej części można złożyć, tworząc stolik, wyposażony w pasek podtrzymujący dokumenty. Siedzenie można dodatkowo podnieść, aby uzyskać dostęp do schowka, który można zaryglować głównie za pomocą kłódki.
• Dodatkowe trzecie miejsce - Kanapa Multi-Flex pozwala na przewożenie zgodnie z prawem trzeciej osoby, siedzącej pośrodku. Miejsce to wyposażone jest w trzypunktowy pas bezpieczeństwa i chronione jest podwójną poduszką powietrzną pasażera.
Kanapa Multi-Flex gwarantuje wyjątkową modułowość nowego Partnera i z pewnością przyciągnie dużą część profesjonalnych klientów, którzy szukają wielofunkcyjnego pojazdu.

Dwoje drzwi bocznych przesuwnych dla optymalnej dostępności

Nowy Partner został zaprojektowany bardzo starannie, a nawet najdrobniejsze szczegóły zostały starannie dopracowane, aby ułatwić codzienne użytkowanie pojazdu. Jest modułowy, a jednocześnie łatwo dostępny w każdych warunkach! Drzwi zostały tak zwymiarowane, aby ułatwić wsiadanie i zapewnić możliwie najlepszą ergonomię profesjonalnym klientom, którzy dokonują regularnych załadunków i rozładunków pojazdu. Nowy Partner może zostać wyposażony w jedne lub dwoje drzwi bocznych przesuwnych, które dzięki szerokości użytkowej 640 mm i wysokości użytkowej 1100 mm zapewniają łatwy dostęp do przedziału towarowego. Na żądanie klienta mogą być one pełne lub przeszklone, z możliwością uchylenia szyb.

Z tyłu dwoje niesymetrycznych drzwi uchylnych umożliwia załadunek na szerokości maksymalnej 1250 mm i wysokości 1200 mm. Przedział towarowy ma kwadratowy kształt, aby ułatwić załadunek i rozładunek. Rozwierne drzwi (blacha lub przeszklone) otwierają się pod kątem od 90 do 180°, ułatwiając załadunek i rozładunek towaru! Pojazd może być również wyposażony w przeszklone tylne drzwi bagażowe otwierane do góry, z otwieraną szybą oraz uchylną klapą sufitową, co umożliwia przewożenie długich przedmiotów bez otwierania drzwi. Oświetlenie 15 W tylnej części pojazdu może być w zależności od wersji uzupełnione o lampę przenośną o mocy 5 W, umieszczoną w przedziale towarowym.

Wreszcie dzięki starannemu wycięciu tyłu pojazdu i otworów, próg załadunkowy nowego Partnera znajduje się na wysokości zaledwie 584 mm. Profesjonalni klienci dostrzegą błyskawicznie jego praktyczny charakter i niezwykle łatwy dostęp do przedziału towarowego w każdym miejscu i w każdej sytuacji.

Funkcjonalne i wzbudzające zaufanie wnętrze pojazdu
Stylistyka wewnętrzna sugeruje - dzięki swym liniom - skuteczność, komfort i solidność właściwą pojazdom użytkowym. Wysoka i szeroka deska rozdzielcza daje poczucie bezpieczeństwa. Duża konsola środkowa, o rozbudowanym wyglądzie, potwierdza charakter stylu. Dwa nawiewy i dwa okrągłe otwory tworzą kontur konsoli i stanowią wyróżnik jakości wnętrza pojazdu. Dwa boczne nawiewy zwieńczają deskę rozdzielczą z obu stron, współgrając z częścią środkową. Duży zestaw wskaźników z czytelnymi zegarami potęgują uczucie bezpieczeństwa, odczuwane wewnątrz nowego Partnera.

Dzięki szerokiemu otwarciu drzwi i dopracowanej ergonomii elementów sterowania i wnętrza pojazdu, kierowca bez trudu znajdzie najwygodniejszą pozycję do jazdy. Pomogą mu w tym kierownica regulowana w pionie i w poziomie oraz fotel kierowcy z regulacją wysokości w zależności od poziomu wykończenia. Siedzenia o oryginalnym kształcie gwarantują wygodę i boczne podparcie.

"Nauczenie" się tego pojazdu przychodzi w sposób naturalny. Dźwignia zmiany biegów na desce rozdzielczej od razu wpada w rękę a poszczególne przyciski sterowania rozmieszczone są ergonomicznie na konsoli. Po zajęciu miejsc w pojeździe pasażerowie będą mogli delektować się doskonałą widocznością dzięki dużej powierzchni przeszklonej. Szeroka, nachylona przednia szyba potęguje to wrażenie, podobnie boczne szyby na przedłużeniu przednich. Drzwi boczne i tylne mogą być przeszklone na żądanie klienta.

Praktyczne, sprytnie urządzone schowki
Podczas projektowania pojazdu wykorzystano każdą dostępną przestrzeń. Dzięki temu nowy Partner wyposażony został w liczne schowki. Wewnątrz pojazdu, na poziomie deski rozdzielczej wygospodarowano następujące schowki:
• Schowek w górnej części za kierownicą,
• Otwarty lub zamknięty schowek, ewentualnie klimatyzowany, w zależności od wersji, po stronie pasażera,
• Schowek z boku w niskiej środkowej konsoli po stronie pasażera,
• Schowek w formacie ISO z dywanikiem w zależności od obecności zmieniarki CD,
• Dwa schowki pod nawiewami w części środkowej deski rozdzielczej,
• Wyciągana popielniczka.

Wnęka podsufitowa o pojemności do 12,5 l pozwala na przewożenie różnego rodzaju rzeczy. Posiada osłony przeciwsłoneczne i lampkę sufitową w środkowej części. Otwory kontrolne umieszczone w głębi wnęki pozwalają dojrzeć schowane rzeczy i ułatwiają ich wyciąganie. W dolnej części na poziomie hamulca ręcznego znajduje się szeroki schowek z dwoma uchwytami na kubki z tyłu. Istnieje możliwość umieszczenia w tym miejscu zamykanej i wyciąganej konsoli (dostępnej w opcji), o pojemności 13 l. Przednie drzwi posiadają dwa schowki o całkowitej pojemności 7,5 l, umożliwiające przewożenie butelki 1,5 l i oraz puszkę. Dwa schowki, każdy o pojemności 3,5 l, zostały wygospodarowane w podłodze, pod siedzeniami przednich foteli, dostępne od tyłu. W opcji dostępna jest szuflada pod fotel kierowcy, o pojemności 5 l. W strefie załadunkowej schowek znajduje się w tylnych drzwiach.

Nowoczesny wewnętrzny bagażnik dachowy
Genialną innowacja jest wewnętrzna galeria podsufitowa, którą instaluje się dla przewożenia długich ładunków, takich jak drewniane deski i płyty, czy rury PCV. Wykorzystując całą wysokość wewnętrzną nowego Partnera oraz wnękę podsufitową, dostępną z przedziału towarowego, możliwe jest przewożenie przedmiotów o długości do 3 m. Cała dostępna przestrzeń może zostać zagospodarowana i podzielona na schowki ułatwiające codzienne życie.

Konstrukcja najnowszej generacji dla zapewnienia optymalnego bezpieczeństwa
Nowy Partner powstał na platformie 2 grupy PSA Peugeot Citroën. Konstrukcja ta - nieustannie udoskonalana przy okazji wypuszczania na rynek kolejnych modeli - gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa i idealne parametry jezdne.

W kwestii bezpieczeństwa biernego, pojazd został wyposażony w potrójny ciąg rozkładu naprężeń (dolny, środkowy i górny) dla lepszego rozłożenia energii, powstałej w trakcie zderzenia czołowego i w konsekwencji lepszej ochrony wnętrza pojazdu. Dolny ciąg przejmuje część energii z ciągu średniego, klasycznego, utworzonego z belki silnika, do której dołączono przedłużenia. Zasada ta została przejęta z technologii 407. Trzeci, górny ciąg rozkładu naprężeń opiera się na wzmocnieniach w górnej części błotnika, które kierują jeszcze nie pochłoniętą energię uderzenia na słupek przedniej szyby i profil górnej części drzwi. Ochrona pieszych oraz koszty napraw również stanowiły przedmiot studium, szczególnie na poziomie dolnego ciągu rozkładu naprężeń. W przypadku uderzenia bocznego, ochronę pasażerów zapewnia wzmocniony słupek środkowy, wzmocnienie po przekątnej, pochłaniacze energii uderzenia znajdujące się w drzwiach, jak również konstrukcja foteli zapewniająca pochłanianie części energii uderzenia. Belka oraz elementy podstawy z tyłu pojazdu zostały wykonane w taki sposób, aby w razie uderzenia odkształcały się stopniowo, umożliwiając zmniejszenie kosztów naprawy.

Bezpieczne zachowanie na drodze bez względu na wielkość przewożonego ładunku
Układy jezdne, wykonane na platformie 2 grupy to jeszcze jeden przykład bogatego dziedzictwa marki Peugeot. Przednie zawieszenie nowego Partnera typu pseudo McPherson składa się z trójkątnych wahaczy, amortyzatorów hydraulicznych oraz drążka stabilizatora. Układ wykorzystuje cały know-how Peugeot w zakresie trzymania się drogi i umożliwia liczne adaptacje w zależności od rodzaju eksploatacji. Tylne zawieszenie tworzy belka skrętna uzupełniona sprężynami śrubowymi i amortyzatorami hydraulicznymi oraz drążkiem stabilizatora. Szczególnie dużo wysiłku kosztowało ukośne usytuowanie amortyzatorów, co miało na celu powiększenie przestrzeni towarowej, zmniejszenie powierzchni zajmowanej przez nadkola i w konsekwencji umożliwiło załadowanie europalety. Nie było łatwo, wziąwszy pod uwagę fakt, że nowy Partner ma przewozić do 850 kg ładunku. Amortyzatory muszą zatem być odpowiedniej wielkości i umożliwiające jazdę z pełnym obciążeniem w każdych warunkach, np. na terenie budowy. W tym celu zamontowano elementy dwumateriałowe, zwiększające sztywność tylnego zawieszenia.

Aby ułatwić manewrowanie pojazdem bez względu na obciążenie - w zależności od silnika - dostępne są dwa rodzaje wspomagania. W obu przypadkach zapewnione jest zmienne wspomaganie. W silnikach benzynowych i dieslach 1,6 l HDi 75 i 90 KM wydatek sprzęgniętej pompy wspomagania maleje ze wzrostem prędkości obrotowej. Natomiast przy silniku 1,6 l HDi FAP 90 KM wspomaganie zapewnia zespół elektropompy, który moduluje elektrycznie wspomaganie kierownicy na podstawie informacji o prędkości pojazdu i prędkości obrotu kierownicy, niezależnie od prędkości obrotowej silnika.

Dla zapewnienia optymalnego hamowania, bez względu na poziom obciążenia, układ hamulcowy nowego Partnera został wyposażony w cztery hamulce tarczowe. Średnica tarcz wentylowanych z przodu wynosi 283 mm a tarcz pełnych z tyłu 268 mm. Nowy Partner otrzymał opony w jednym wymiarze (195/65 R15) bez względu na silnik. Wersje wyposażone w pakiet "Chantier" (budowa) mają opony o nieco innych wymiarach (195/70 R15). Pojazd został seryjnie wyposażony we wspomagający kierowcę system ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania oraz wspomaganiem hamowania awaryjnego. System ABS zapewnia również automatyczne włączenie świateł awaryjnych w przypadku silnego hamowania, ostrzegając kierowców, jadących z tyłu, co pozwala uniknąć kolizji. Wreszcie ESP, dostępny w opcji dla wszystkich silników, połączony jest z systemem antypoślizgowym ASR oraz z funkcją pomocy przy ruszaniu na wzniesieniu. Dzięki imponującym elementom wyposażenia, klasie układów jezdnych oraz dynamicznemu i bezpiecznemu zachowaniu się na drodze, nowy Partner może stać się wzorem w swoim segmencie rynku.

Nowoczesna gama silników dostosowana do każdego rodzaju użytkowania
Nowy Partner oferuje bogatą i nowoczesną gamę 4 silników: silnika benzynowego 1,6 l 90 KM oraz 3 silników wysokoprężnych (1,6 l HDi 75 i 90 KM oraz 1,6 l HDi FAP 90 KM), dostosowanych do różnych potrzeb użytkowych. Silniki te charakteryzują się doskonałymi parametrami i dbałością o środowisko, o czym świadczy ograniczenie zużycia paliwa oraz obecność filtra cząsteczek (FAP) w silniku 1,6 l HDi FAP 90 KM, zapewniającego maksymalną ochronę środowiska.

Elementy wyposażenia gwarantujące maksymalne bezpieczeństwo
Nowy Partner jest pojazdem niezwykle bezpiecznym przede wszystkim dzięki wzmocnionej konstrukcji i nowemu, kompletnemu zestawowi wyposażenia, mającego za zadanie ochronę pasażerów w razie zderzenia. Boczne miejsca zostały wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości i napinaczami pirotechnicznymi z ogranicznikami napięcia. Kontrolka i sygnał dźwiękowy przypominają kierowcy o nie zapiętym pasie. Dla klientów flotowych w opcji dostępna jest kontrolka nie zapiętego pasa bezpieczeństwa pasażera z wykrywaniem obecności pasażera. Fotel pasażera wyposażony jest w mocowania 3-punktowe Isofix 3, gwarantujące maksymalnie bezpieczne zamontowanie fotelików dziecięcych Isofix. Pojazd może otrzymać do sześciu poduszek powietrznych w zależności od wersji. Z przodu, oprócz poduszki powietrznej kierowcy można zamontować odłączaną poduszkę powietrzną pasażera, natomiast po bokach dwie poduszki chroniące klatkę piersiową oraz dwie kurtyny powietrzne.

W kwestii bezpieczeństwa czynnego, dwa elementy pomogą kierowcy zmniejszyć ryzyko wypadku.
Pierwszym z nich jest ‘system wykrywania zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu’, po raz pierwszy dostępny w segmencie furgonetek. Dzięki czujnikom umieszczonym w każdym kole, system wykrywa zbyt niskie ciśnienie lub przebicie opony. Ponadto mierzy zmiany ciśnienia i temperatury wewnątrz opon, aby umożliwić automatyczną lokalizację uszkodzonego koła. Informacja w postaci komunikatu wizualnego na desce rozdzielczej i alarmu dźwiękowego przekazywana jest natychmiast kierowcy. Oprócz tego możliwa jest stała kontrola i korekcja ciśnienia w oponach, zapewniająca zmniejszenie hałasu jazdy, zużycia paliwa oraz opon.

W zależności od wersji, dostępny jest w opcji ogranicznik / regulator prędkości. Jego sterowanie znajduje się pod kierownicą. Nie dopuszcza do przekroczenia wybranej prędkości maksymalnej i pozwala utrzymać stałą, wybraną prędkość jazdy.

Wygodna i przyjemna jazda
Ze względu na specyficzne przeznaczenie, elementy wyposażenia nowego Partnera mają być przyjazne i komfortowe. Użytkownicy muszą się dobrze czuć w miejscu ich pracy, siedząc przez wiele godzin za kierownicą. Dla zapewnienia maksymalnego komfortu niezależnie od temperatury zewnętrznej w opcji dostępna jest ręczna klimatyzacja z obiegiem zamkniętym wewnątrz pojazdu. Jednocześnie, w zależności od poziomu wyposażenia, oferowana jest automatyczna klimatyzacja dwustrefowa Te przejęte od hatchbacków elementy wyposażenia ucieszą pasażerów, którzy życzą sobie indywidualnej regulacji temperatury w pojeździe. Z myślą o trudnych warunkach klimatycznych, w opcji, dla silników HDi dostępny jest system dodatkowego ogrzewania, wykorzystujący ciepło z układu wydechowego dla przyspieszenia nagrzewania wnętrza pojazdu. Odzysk ciepła z układu wydechowego ma również ułatwić i przyspieszyć odszranianie szyb. Ten w 100% ekologiczny system pozwala na szybsze i lepsze ogrzanie obiegu płynu chłodzącego. Sterowany jest w sposób automatyczny przez kalkulator silnika bez udziału kierowcy i bez dodatkowej emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Dla pojazdów przeznaczonych do krajów o bardzo mroźnym klimacie (grand froid) oferowana jest elektryczna mata podgrzewająca przednie fotele.

Wygodnie zagłębieni w swoich fotelach pasażerowie nowego Partnera mogą delektować się dostępnym w opcji wyposażeniem multimedialnym, składającym się z autoradia mono CD RD4 z możliwością odtwarzania plików MP3 o mocy 4 x 35 W, do którego można dołączyć zmieniarkę 5 CD lub zestaw głośnomówiący Bluetooth, obsługiwany za pomocą sterowania audio pod kierownicą i wyposażony w mikrofon, zabudowany w konsoli sufitowej. Rozmowy telefoniczne odbywają się za pośrednictwem systemu audio pojazdu.

Elementy wyposażenia ułatwiające jazdę
Dążąc do ciągłego zwiększania komfortu pasażerów w trakcie codziennych przejazdów, nowy Partner proponuje całą serię wyposażenia w opcji. Jednym z nich, niezwykle przydatnym podczas jazdy po mieście, jest system pomocy przy parkowaniu tyłem, który ostrzega kierowcę o zbliżaniu się do przeszkody za pomocą sygnału dźwiękowego oraz - w zależności od wersji - informacji wyświetlonej na ekranie wielofunkcyjnym. System można wyłączyć przyciskiem znajdującym się na panelu technicznym. W ofercie znajdują się także automatyczne wycieraczki oraz automatyczne włączanie reflektorów. Funkcja oświetlenia towarzyszącego "Follow me home" pozwala utrzymać włączone światła jeszcze przez pewien czas po opuszczeniu pojazdu. Może być automatyczna lub ręczna w zależności od tego czy pojazd wyposażony jest w funkcję automatycznego włączania reflektorów. Wreszcie, aby ochronić zewnętrzne lusterka wsteczne przed ewentualnym uszkodzeniem (uderzeniem) na parkingu albo ułatwić wsiadanie do samochodu w wyjątkowych sytuacjach, możliwe jest elektryczne złożenie lusterek. Funkcja może być uruchamiana ręcznie za pomocą specjalnego sterowania na płytce elektrycznego podnośnika przednich szyb lub automatycznie po zaryglowaniu lub odryglowaniu kluczykiem z pilotem zdalnego sterowania.

Innowacyjny system telematyczny zarządzania parkiem
Specjalnie zaprojektowany i wykonany dla klientów flotowych, nowy Partner jest przygotowany do zainstalowania modułu, umożliwiającego okresowe, automatyczne przekazywanie zarządzającym parkami informacji na temat przebiegu i alarmów mechanicznych. Ten innowacyjny system, sprzedawany w doposażeniu po podpisaniu umowy serwisowej, wysyła dane w trybie GPRS do platformy serwisowej PSA Peugeot Citroën. Istnieje możliwość bezpośredniej konsultacji danych przez arkusz kalkulacyjny w formacie excel lub INTERPARC, stanowiący narzędzie zarządzania i monitoringu floty samochodowej, dostępne przez Internet i sprzedawane przez Peugeot Parc Alliance. Moduł stanowi integralną część architektury zmultipleksowanej pojazdu i używa anteny oraz karty Sim do wysyłania informacji, pozwalających obniżyć koszty eksploatacji pojazdów flotowych:
• Całkowity przebieg,
• Przebieg do kolejnego przeglądu,
• Przebieg przekroczony do najbliższego przeglądu,
• Przebieg przekroczony najbliższego przeglądu,
• Błąd poziomu płynów (olej, płyn chłodzących, itd.).,
• Błąd temperatury płynów,
• Ciśnienie płynów.
Kontroli podlega łącznie 39 wskaźników.

Główną zaletą tej funkcji, nie mającej sobie równej na współczesnym rynku jest dostawa niezawodnych informacji, pochodzących bezpośrednio od pojazdów, bez interwencji użytkowników i zarządzających, bez straty czasu i bez tworzenia specyficznej infrastruktury.

Pakiet "Chantier" (budowa)
Partner wyposażony jest seryjnie w układy jezdne, umożliwiające poruszanie się bez problemu po każdego rodzaju terenie. Niemniej jednak profesjonaliści, którzy chcą poprawić własności jezdne pojazdu na stosunkowo trudnych terenach, jak np. place budowy, mogą wybrać dostępny w opcji Pakiet "Chantier", obejmujący płytę ochronną z blachy pod silnikiem, specjalne opony o wymiarach 195/70 R 15 oraz wyższy o 10 mm prześwit.

Koszty eksploatacji

Ważnym czynnikiem, branym pod uwagę zarówno przez firmy, jak i przez rzemieślników przy wyborze auta dostawczego, są koszty jego utrzymania. Aby maksymalnie ograniczyć koszty eksploatacji, w nowym Partnerze doprowadzono do perfekcji pojęcie spójności obsługi serwisowej, polegające na rozdzieleniu terminów wymiany oleju i przeglądu pojazdu. Dzięki temu czas eksploatacji określonych części, takich jak filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy, świece, filtr oleju napędowego, klocki hamulcowe został dostosowany do okresowości przeglądów. W normalnych warunkach użytkowania pojazdu, przeglądy należy wykonywać co 20 000 km lub co 2 lata w przypadku silników diesla i co 30 000 km lub co 2 lata w przypadku silników benzynowych. Pasek rozrządu należy wymienić po przejechaniu 240 000 km w przypadku silników diesla i 160 000 km w przepadku silnika benzynowego. Powyższe elementy pozwalają nowemu Partnerowi na zaoferowanie wyjątkowo niskich jak na ten segment rynku kosztów eksploatacji.

Odcienie nadwozia i tapicerki

Nowy Partner oferowany jest w 6 odcieniach nadwozia:
• Biały banquise
• Ognista czerwień
• Czarny onyx
• Szary aluminium
• Stalowy
• Niebieski kyanos
Dostępne są dwie wersje tapicerki.



źródło: Peugeot Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy Peugeot Partner - Profesjonalna skuteczność