Flota » Aktualności » Panorama rynku flotowego 2011 - Barometr CVO

Barometr CVO to coroczne badanie rynku flotowego, które na stałe wpisało się w kalendarz ważnych wydarzeń związanych z branżą CFM w Polsce.
Tegoroczna edycja badania, oprócz wysondowania wśród fleet managerów opinii związanych z kondycją flot i perspektywami rozwoju branży, skupiła się na tematyce bezpieczeństwa drogowego i potencjale pojazdów z zasilaniem alternatywnym w profesjonalnych zastosowaniach. Barometr CVO jest bogatym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy zajmują się kwestiami flotowymi.
Corporate Vehicle Observatory (CVO) już szósty raz przeprowadziło sondaż wśród osób decydujących o flotach samochodowych w przedsiębiorstwach. W tym roku, do danych z 14 państw dotychczas objętych badaniem, dodane zostały wyniki z Rosji. Rozbudowywana z roku na rok baza krajów, w których przeprowadzono sondaż, umożliwia szersze spojrzenie na rynek flotowy i zaobserwowanie panujących na nim trendów w skali globalnej. Barometr CVO, dzięki swojej rzetelności, stał się istotnym źródłem informacji dla wszystkich związanych z branżą Car Fleet Management.
Tegoroczne badanie CVO, oprócz sondowania trendów panujących na rynku flotowym, porusza dwie niezwykle istotne kwestie, związane z odpowiedzialnością firm za bezpieczeństwo drogowe, a także potencjałem rozwoju aut z zasilaniem innym niż spalinowe.
Wyniki sondażu wskazują, że w kwestii perspektyw rynkowych, polskie przedsiębiorstwa dużo lepiej oceniają swoją kondycję i przyszłość widzą w dużo lepszych barwach, niż te z pozostałych państw objętych badaniem.Aż 42% polskich firm przewiduje, że stan ich floty zwiększy się w perspektywie najbliższych trzech lat, co jest najlepszym wynikiem wśród badanych państw.
Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze, to według Barometru CVO, pole do dużej poprawy, zwłaszcza w kontekście niedawno ogłoszonej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.Polskie przedsiębiorstwa zaledwie w nikłym odsetku wdrażają programy podnoszące umiejętności swoich pracowników w zakresie bezpiecznej jazdy. Gorzej sytuacja prezentuje się tylko w Grecji. Niewątpliwym liderem w kwestii bezpieczeństwa aut flotowych są Czechy, gdzie aż 99% firm wprowadza programy podnoszenia kwalifikacji swoich kierowców.W związku z coraz bardziej istotną rolą pojazdów z alternatywnym źródłem zasilania, Corporate Vehicle Observatory podjęło się zbadania potencjału rozwoju tego typu aut w zastosowaniach profesjonalnych. Wynik sondażu nie jest jednak zbyt obiecujący i wskazuje, że przed przedsiębiorstwami jeszcze długa droga, zanim auta elektryczne czy hybrydowe na dobre zagoszczą w ich flotach.Czynników, które o tym decydują jest wiele, a na ich czele stoją obawy związane z dostosowaniem ich możliwości do zastosowań firmowych oraz technicznymi ograniczeniami aut wyposażonych w silniki inne niż spalinowe.
Wśród bodźców zachęcających do zakupu takich aut, polscy przedsiębiorcy wskazują przede wszystkim dopłaty rządowe i ograniczenie kosztów związanych z użytkowaniem tego typu floty.Konferencja związana z szóstą edycją Barometru CVO odbyła się 15 czerwca na Moście Północnym w Warszawie. Wśród prelegentów i gości obecni byli przedstawiciele rządu, Parlamentu, instytucji związanych z bezpieczeństwem drogowym, a także reprezentanci firm flotowych.
Tegoroczna edycja badania, oprócz wysondowania wśród fleet managerów opinii związanych z kondycją flot i perspektywami rozwoju branży, skupiła się na tematyce bezpieczeństwa drogowego i potencjale pojazdów z zasilaniem alternatywnym w profesjonalnych zastosowaniach. Barometr CVO jest bogatym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy zajmują się kwestiami flotowymi.
Corporate Vehicle Observatory (CVO) już szósty raz przeprowadziło sondaż wśród osób decydujących o flotach samochodowych w przedsiębiorstwach. W tym roku, do danych z 14 państw dotychczas objętych badaniem, dodane zostały wyniki z Rosji. Rozbudowywana z roku na rok baza krajów, w których przeprowadzono sondaż, umożliwia szersze spojrzenie na rynek flotowy i zaobserwowanie panujących na nim trendów w skali globalnej. Barometr CVO, dzięki swojej rzetelności, stał się istotnym źródłem informacji dla wszystkich związanych z branżą Car Fleet Management.
Wyniki sondażu wskazują, że w kwestii perspektyw rynkowych, polskie przedsiębiorstwa dużo lepiej oceniają swoją kondycję i przyszłość widzą w dużo lepszych barwach, niż te z pozostałych państw objętych badaniem.Aż 42% polskich firm przewiduje, że stan ich floty zwiększy się w perspektywie najbliższych trzech lat, co jest najlepszym wynikiem wśród badanych państw.
Odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze, to według Barometru CVO, pole do dużej poprawy, zwłaszcza w kontekście niedawno ogłoszonej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.Polskie przedsiębiorstwa zaledwie w nikłym odsetku wdrażają programy podnoszące umiejętności swoich pracowników w zakresie bezpiecznej jazdy. Gorzej sytuacja prezentuje się tylko w Grecji. Niewątpliwym liderem w kwestii bezpieczeństwa aut flotowych są Czechy, gdzie aż 99% firm wprowadza programy podnoszenia kwalifikacji swoich kierowców.W związku z coraz bardziej istotną rolą pojazdów z alternatywnym źródłem zasilania, Corporate Vehicle Observatory podjęło się zbadania potencjału rozwoju tego typu aut w zastosowaniach profesjonalnych. Wynik sondażu nie jest jednak zbyt obiecujący i wskazuje, że przed przedsiębiorstwami jeszcze długa droga, zanim auta elektryczne czy hybrydowe na dobre zagoszczą w ich flotach.Czynników, które o tym decydują jest wiele, a na ich czele stoją obawy związane z dostosowaniem ich możliwości do zastosowań firmowych oraz technicznymi ograniczeniami aut wyposażonych w silniki inne niż spalinowe.
Wśród bodźców zachęcających do zakupu takich aut, polscy przedsiębiorcy wskazują przede wszystkim dopłaty rządowe i ograniczenie kosztów związanych z użytkowaniem tego typu floty.Konferencja związana z szóstą edycją Barometru CVO odbyła się 15 czerwca na Moście Północnym w Warszawie. Wśród prelegentów i gości obecni byli przedstawiciele rządu, Parlamentu, instytucji związanych z bezpieczeństwem drogowym, a także reprezentanci firm flotowych.
źródło: Arval
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Panorama rynku flotowego 2011 - Barometr CVO
Podobne: Panorama rynku flotowego 2011 - Barometr CVO




Podobne galerie: Panorama rynku flotowego 2011 - Barometr CVO



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć