Flota  »  Aktualności  »  Paris Motor Show 2008
Seat Exeo

Paris Motor Show 2008

2008-11-20 - Flota Auto Biznes     Tagi: Targi, Paris Motor Show, Flota

Salon motoryzacyjny w Paryżu tradycyjnie obfitował w sporo nowych modeli. Wiele z nich w bliższej lub dalszej przyszłości znajdzie się w sprzedaży w Polsce, a więc będzie miało również szanse zaistnieć w firmowych flotach.

Krótki - i z racji ich liczby niepełny - przegląd motoryzacyjnych nowości należy rozpocząć od „gospodarzy”, czyli francuskich producentów, mających zagwarantowane najlepsze miejsca do ekspozycji w głównej części kompleksu wystawowego. W naszym szybkim resume paryskiego salonu ograniczyliśmy się tylko do aut w tzw. wersji produkcyjnej, czyli takich, które w najbliższym czasie trafią do salonów sprzedaży.

I tak, Renault przygotował premierę nieco mniejszej wersji popularnego - nie tylko w firmach - Kangoo, nazwaną Kangoo Be Bop. Ponadto warto zwrócić uwagę na trzecią generację Megane, która powróciła do bardziej klasycznych linii nadwozia w porównaniu z poprzednikiem. Na razie to Megane z nadwoziem typu hatchback, w najbliższych planach dotyczących tego modelu jest także kombi, sedan oraz Minivan Scenic. Należąca do Renault Dacia zaprezentowała z kolei nową wersję kombi Logana MCV. Samochód dzięki swej atrakcyjnej cenie oraz funkcjonalności jest chętnie kupowanym autem, czego dowodzi sprzedaż 150 000 sztuk w ciągu niecałych dwóch lat od wprowadzenia na rynek.

Najważniejszą nowością Peugeota stał się model 308 CC, który z coupe zmienia się w cabrio w ciągu 20 sekund. Nie zmienia to jednak charakterystyki auta jako wybitnie menedżerskiego. Gwiazdą Citroëna był C3 Picasso, niewielki, sympatyczny minivan dla pięciu osób z 500-litrowym bagażnikiem. Nowości Grupy Volkswagena to przede wszystkim szósta generacja klasyka tej marki, czyli Golfa. Poza tym pokazano nowe, ekologiczne silniki między innymi do Passata. Audi zaprezentowało nowe S4 oraz S4 Avant, Škoda świeżą wersję modelu Octavia. Ważną premierą był Seat Exeo. Jest to sportowa, elegancka limuzyna klasy średniej zbudowana na płycie podłogowej Audi A4 oraz pierwsze auto, którym hiszpański producent wkracza do segmentu D.

Toyota swoją obecność w Paryżu mocno zaakcentowała premierami aż trzech ciekawych modeli - nowego Avensisa, „malucha” IQ oraz modelu Urban Cruiser. 25-lecie marki Lexus zostało z kolei uczczone debiutem IS 250C. Pozostając przy japońskich producentach należy koniecznie wspomnieć o premierze niewielkiego Suzuki Alto, nowej generacji Mitsubishi Colta (według nieoficjalnych zapowiedzi, ta wersja ma być bardzo atrakcyjna dla flot) oraz Lancera Sportback. Przedstawiciele Kraju Kwitnącej Wiśni zaprezentowali również po raz pierwszy w Europie nową Hondę Jazz, zmodyfikowanego Nissana Note, odświeżoną Mazdę2. Warto odnotować pojawienie się wreszcie silników Diesla w Subaru: Foresterze i Imprezie.

Do najciekawszych premier należała bez wątpienia Kia Soul, przez koreańskiego producenta nazwana miejskim crossover’em. Auto robi bardzo pozytywne wrażenie i ma duże szanse na rynkowy sukces. Hyundai z kolei zaprezentował następcę modelu Getz - niewielkiego i20 oraz siedmioosobowego SUV-a nazwanego ix55.
Nowości grupy Fiata, to światowa premiera Lancii Ypsilon Versus oraz nowej Delty, a także wprowadzonej już do sprzedaży, ale oficjalnie nie prezentowanej na żadnym salonie samochodowym Alfy Romeo MiTo i Alfy Brera TI. Fiat zaprezentował między innymi opisywany już na naszych łamach Qubo. Gwiazdą Forda był oczywiście model Ka, którego prezentacja i promocja odbywała się w Paryżu pod hasłem „samochodu Bonda”, gdyż takim właśnie autkiem słynny agent porusza się w swoim najnowszym filmie. Na ekspozycji GM uwagę przyciągał z kolei elegancki Opel Insignia.

Podsumowując ogólnie paryski salon samochodowy należy podkreślić zauważalne istnienie „eko-presji”. Najważniejszymi parametrami prezentowanych samochodów nie jest już prędkość, przyspieszenie, czy nawet spalanie, a ilość CO2 wydzielanego na kilometr. Nie ulega wątpliwości, że jeszcze dobrych kilka lat motoryzacja opierała się będzie przede wszystkim na benzynie i oleju napędowym. Masowo produkowane (i kupowane) samochody elektryczne, hybrydowe czy z alternatywnymi źródłami napędu to nadal przyszłość, chociaż każda firma stara się prezentować tego typu auta, najczęściej w postaci pojazdów koncepcyjnych.




źródło: Flota Auto Biznes

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Paris Motor Show 2008