Flota » Aktualności » Paryskie zakłady transportu miejskiego zamówiły hybrydy rodem z polskich fabryk

Paryskie zakłady transportu miejskiego zamówiły hybrydy rodem z polskich fabryk
2013-03-25 - F. Bednarkiewicz Tagi: MAN, Hybryda, Autobusy, Zamówienie flotowe
Paryskie zakłady transportu miejskiego RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) zamówiły 15 autobusów z napędem hybrydowym MAN Lion’s City Hybrid. Są to w chwili obecnej najbardziej efektywne pod względem emisji CO2 autobusy miejskie produkowane przez firmę MAN.
Autobus MAN Lion’s City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego - na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu. Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym. Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid obsługiwał już różne linie miejskiej sieci komunikacji w stolicy Francji w ramach testów polowych w 2011 roku. Potwierdzone wówczas niskie zużycie paliwa oraz wysoka niezawodność napędu hybrydowego zadecydowały o zamówieniu przez RATP 15 sztuk autobusów MAN Lion’s City Hybrid.
RATP należy do największych operatorów sieci autobusów miejskich w Europie i posiada ponad 4.300 pojazdów - w tym aż 550 autobusów miejskich typu MAN Lion’s City. Co ważne dla nas, autobusy miejskie MAN Lion’s City Hybryd produkowane są w fabrykach MAN w Starachowicach oraz Poznaniu.
Autobus MAN Lion’s City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego - na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu. Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym. Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid obsługiwał już różne linie miejskiej sieci komunikacji w stolicy Francji w ramach testów polowych w 2011 roku. Potwierdzone wówczas niskie zużycie paliwa oraz wysoka niezawodność napędu hybrydowego zadecydowały o zamówieniu przez RATP 15 sztuk autobusów MAN Lion’s City Hybrid.
źródło: MAN
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Paryskie zakłady transportu miejskiego zamówiły hybrydy rodem z polskich fabryk
Podobne: Paryskie zakłady transportu miejskiego zamówiły hybrydy rodem z polskich fabryk




Podobne galerie: Paryskie zakłady transportu miejskiego zamówiły hybrydy rodem z polskich fabryk



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć