Flota  »  Aktualności  »  Paryż testuje elektryczny autobus polskiej produkcji - Solaris Urbino Electric

Paryż testuje elektryczny autobus polskiej produkcji - Solaris Urbino Electric

2015-12-08 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Solaris, Ekologia, Autobusy, Solaris Urbino Electric

Régie autonome des transports Parisiens (RATP) zaprezentował dzisiaj nowego Solarisa Urbino 12 electric. Bezpośrednio po prezentacji ten cichy i bezemisyjny autobus elektryczny rozpoczął testy w ruchu liniowym. Pojazd będzie użytkowany w stolicy Francji przez najbliższe dwa miesiące. Cały projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Zgodnie z podpisaną umową innowacyjny i ekologiczny autobus elektryczny Solarisa będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego też nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi dla RATP nad wyraz interesującą propozycję.

Autobus elektryczny, który zawitał do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, a przy tym równie trwały, ponieważ został wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Urbino zostało wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris we współpracy z firmą Ekoenergetyka dostarczył mobilną stację ładowania DC - quickPoint Depot Charger o mocy wyjściowej 80 kW.

Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electric doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, także przy dużej liczbie pasażerów.

Autobus posiada 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska została wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystują tę przyjazną środowisku technologię. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby gwarantuje bardzo dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzymało również nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.

Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Berlinie, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie, Ostrołęce, Inowrocławiu) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony. Urbino electric dzięki swojej cichej i bezemisyjnej jeździe przyczyniają się znacząco do poprawy jakości życia w europejskich miastach.


Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Hyundai Nexo w osobliwym eksperymencie


źródło: Solaris

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Paryż testuje elektryczny autobus polskiej produkcji - Solaris Urbino Electric