Flota » Aktualności » Peugeot 5008 - panel z myśliwca: testuje "Flota Auto Biznes"

Peugeot 5008 - panel z myśliwca: testuje "Flota Auto Biznes"
2010-01-31 - Tomasz Czarnecki Tagi: Peugeot, Testy aut, FlotaAutoBiznes, Peugeot 5008
Na rynek minivanów wchodzi nowy pojazd rodem z Francji. Peugeot 5008 został zbudowany na płycie podłogowej nr 2 grupy PSA, zastosowanej choćby w Citroënie C4 i posiada także elementy rodem z BMW, a nawet samolotu myśliwskiego.
Na początek trochę numerologii, by wyjaśnić tajemnicę nazwy nowego produktu Peugeota. Cyfra 5 w modelu 5008 odwołuje się do przeszłości marki jako producenta samochodów rodzinnych. Podwójne zero dotyczy aut poszerzających klasyczną gamę samochodów marki spod znaku lwa. Natomiast ósemka to generacja, do której zalicza się dany model.
Sześć wersji silnikowych będą mieli do wyboru potencjalni nabywcy modelu 5008. Benzynowy o poj. skokowej 1.6 l. VTi (moc 120 KM) ma spalić wg danych producenta 7,3 l./100 km w cyklu mieszanym. Z kolei skonstruowany przez BMW silnik 1.6 l. THP (156 KM) zabierze o 0,2 l. paliwa mniej. Gama i osiągi czterech Diesli prezentuje się następująco: 1.6 l HDi FAP (110 KM) - spalanie 5,3l/100 km; 1.6 l HDi FAP (110 KM) - spalanie 5,1 1. l/100 km; 2.0 l. HDi FAP (150 KM) - spalanie 5,8 l./100 km; 2.0 l. HDi FAP (163 KM) - spalanie 6,8 l./100 km. Najmniejsza jednostka wysokoprężna emituje 135 g/100 km CO2. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 60 litrów.
Jednym z atutów 5008 może stać się pojemność bagażnika. Przy schowanych fotelach trzeciego rzędu wynosi ona 758-823 l, może zostać zwiększona do 1247 l., a nawet do 2506 l. - przy złożeniu drugiego rzędu siedzeń. Zresztą zarówno drugi i trzeci rząd foteli można położyć zupełnie na płasko, co daje szerokie pole manewru przy przewożeniu różnego rodzaju towarów.Schowki po oby stronach przedziału pasażerskiego liczą 48 litry, a pod wykładziną bagażnika w wersji pięcioosobowej znajdziemy dodatkowe 60 litrów miejsca.
Swego rodzaju ciekawostkę stanowi również nietypowy sposób oświetlenia przestrzeni bagażowej. Źródłem światła jest bowiem… wyjmowana latarka.Bardzo interesującą propozycją wyposażenia dodatkowego jest Head-Up Display - przezroczysty wyświetlacz pierwotnie stosowany w samolotach myśliwskich, stanowiący niejako przedłużenie obudowy zegarów i wskaźników.
Nie odkrywając wzroku od toru jazdy możemy więc na bieżąco kontrolować informacji o aktualnej prędkości, ustawieniach tempomatu, ostrzeżeniach o zachowaniu bezpiecznej odległości.Kierowcy, którym zależy na oszczędnej jeździe mogą skorzystać także z systemu GSI (Gear Shift Indicator), podpowiadającego optymalny moment zmiany biegu. „Porady” pojawiają się w postaci zielonej lub czerwonej strzałki. Auto wejdzie na rynek polski na początku 2010 roku.
Na początek trochę numerologii, by wyjaśnić tajemnicę nazwy nowego produktu Peugeota. Cyfra 5 w modelu 5008 odwołuje się do przeszłości marki jako producenta samochodów rodzinnych. Podwójne zero dotyczy aut poszerzających klasyczną gamę samochodów marki spod znaku lwa. Natomiast ósemka to generacja, do której zalicza się dany model.
Sześć wersji silnikowych będą mieli do wyboru potencjalni nabywcy modelu 5008. Benzynowy o poj. skokowej 1.6 l. VTi (moc 120 KM) ma spalić wg danych producenta 7,3 l./100 km w cyklu mieszanym. Z kolei skonstruowany przez BMW silnik 1.6 l. THP (156 KM) zabierze o 0,2 l. paliwa mniej. Gama i osiągi czterech Diesli prezentuje się następująco: 1.6 l HDi FAP (110 KM) - spalanie 5,3l/100 km; 1.6 l HDi FAP (110 KM) - spalanie 5,1 1. l/100 km; 2.0 l. HDi FAP (150 KM) - spalanie 5,8 l./100 km; 2.0 l. HDi FAP (163 KM) - spalanie 6,8 l./100 km. Najmniejsza jednostka wysokoprężna emituje 135 g/100 km CO2. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 60 litrów.
Swego rodzaju ciekawostkę stanowi również nietypowy sposób oświetlenia przestrzeni bagażowej. Źródłem światła jest bowiem… wyjmowana latarka.Bardzo interesującą propozycją wyposażenia dodatkowego jest Head-Up Display - przezroczysty wyświetlacz pierwotnie stosowany w samolotach myśliwskich, stanowiący niejako przedłużenie obudowy zegarów i wskaźników.
Nie odkrywając wzroku od toru jazdy możemy więc na bieżąco kontrolować informacji o aktualnej prędkości, ustawieniach tempomatu, ostrzeżeniach o zachowaniu bezpiecznej odległości.Kierowcy, którym zależy na oszczędnej jeździe mogą skorzystać także z systemu GSI (Gear Shift Indicator), podpowiadającego optymalny moment zmiany biegu. „Porady” pojawiają się w postaci zielonej lub czerwonej strzałki. Auto wejdzie na rynek polski na początku 2010 roku.
źródło: Tomasz Czarnecki, fot. Peuegot, Tomasz Czarnecki
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Peugeot 5008 - panel z myśliwca: testuje "Flota Auto Biznes"
Podobne: Peugeot 5008 - panel z myśliwca: testuje "Flota Auto Biznes"




Podobne galerie: Peugeot 5008 - panel z myśliwca: testuje "Flota Auto Biznes"



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Peugeot