Flota  »  Aktualności  »  Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader

Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader

2015-09-02 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Mercedes, Ciężarówki, Mercedes Arocs
Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Arocs w wersji Loader trafił w lipcu do podwarszawskiej firmy Budokrusz. Lżejsza jest nie tylko konstrukcja pojazdu, ale i zabudowa, dzięki czemu betonomieszarka może dostarczyć na budowę o blisko 20 proc. betonu więcej, niż w przypadku normalnej wersji
- To pierwszy taki samochód na polskim rynku. Traktujemy to jako test, weryfikację, czy odchudzona wersja betonomieszarki sprawdzi się w polskich realiach. Potencjalne korzyści dla klientów są istotne - przy DMC 32 tony Arocs Loader 8 x 4/4, może zabrać 3 tony betonu więcej, niż w wersji standardowej - nie 7, a 8,3 metra sześciennego. To prawie 20 proc. więcej, co jest wymierną wartością - mówił podczas przekazania pojazdu firmie Budokrusz Sławomir Kwiatkowski, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Polska. Kluczyki od pomalowanego na firmowy, żółty kolor debiutanta, z charakterystyczną, czerwoną gruszką betonomieszarki odebrał prezes firmy z Grodziska Mazowieckiego, Marcin Charzyński.

- To już 31 Arocs w naszej flocie. Na tym podwoziu eksploatujemy zarówno betonomieszarki, pompy do betonu, jak  i HDS-y. Mamy także sześć ciągników. To pojazdy bardzo dobrze przemyślane i świetnie skonstruowane, doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach naszych budów - tłumaczy prezes Marcin Charzyński -Loader będzie obsługiwał inwestycje w Warszawie. Będziemy mu się przyglądać, przede wszystkim pod kątem trwałości. W naszej firmie betonomieszarki są eksploatowane nawet 12 lat, więc jest to wyzwanie dla tej odchudzonej konstrukcji.
Pojazdy Mercedes-Benz Trucks typu Loader są przygotowane do zadań wymagających maksymalnej ładowności. W betonomieszarkach na podwoziu Arocsa Loader zastosowany został cały szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych - na przykład szyba przednia o zmniejszonej masie oraz dwie specjalnie zaprojektowane, poszerzone hipoidalne osie tylne, przystosowane do ogumienia pojedynczego w postaci opon superszerokich 385/65 R22,5. Takie ogumienie redukuje masę i opory toczenia, co obniża zużycie paliwa. Odchudzona została także sama rama pojazdu, przebudowano tylne mosty w układzie napędowym, zmodyfikowano zawieszenie, zastosowano również lżejszy zbiornik paliwa i zbiornik sprężonego powietrza. Betonomieszarka Arocs Loader 8 x 4/4 jest standardowo wyposażona w kabinę kierowcy typu S ClassicSpace ze 170-milimetrowym tunelem silnika oraz 7,7-litrowy silnik o mocy 235 kW.

Aby zapewnić klientom jak największą elastyczność w konfiguracji pojazdu, istnieje również możliwość rezygnacji z niektórych elementów wyposażenia, np. dodatkowego fotela w kabinie. Zredukowana o ok. 500 kg została także masa samej zabudowy - wszystko to sprawia, że Arocs Loader gotowy do drogi jest lżejszy o prawie 3 tony od pojazdu w wersji standardowej.

- Pierwsze sześć miesięcy eksploatacji pokażą, jak na polskim rynku sprawdzą się takie rozwiązania- wyjaśnia Sławomir Kwiatkowski -Do tej pory dostarczaliśmy samochody w wersji heavy duty, bardzo odpornej. Tu, siłą rzeczy, ponieważ jest lżejsza, konstrukcja staje się nieco delikatniejsza. Pytanie, czy w polskich warunkach nie pasuje bardziej oferta standardowa? Zobaczymy, na rynku niemieckim to się sprawdza i wiele firm z tego korzysta.
 
- Sprawdzimy go dokładnie - zapewnia prezes Budokruszu - Na pewno przejdzie twardą szkołę, bo nasze budowy są czasem trudne dla sprzętu.



źródło: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader