Flota » Aktualności » Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader

Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader
2015-09-02 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Ciężarówki, Mercedes Arocs
Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Arocs w wersji Loader trafił w lipcu do podwarszawskiej firmy Budokrusz. Lżejsza jest nie tylko konstrukcja pojazdu, ale i zabudowa, dzięki czemu betonomieszarka może dostarczyć na budowę o blisko 20 proc. betonu więcej, niż w przypadku normalnej wersji
- To pierwszy taki samochód na polskim rynku. Traktujemy to jako test, weryfikację, czy odchudzona wersja betonomieszarki sprawdzi się w polskich realiach. Potencjalne korzyści dla klientów są istotne - przy DMC 32 tony Arocs Loader 8 x 4/4, może zabrać 3 tony betonu więcej, niż w wersji standardowej - nie 7, a 8,3 metra sześciennego. To prawie 20 proc. więcej, co jest wymierną wartością - mówił podczas przekazania pojazdu firmie Budokrusz Sławomir Kwiatkowski, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Polska. Kluczyki od pomalowanego na firmowy, żółty kolor debiutanta, z charakterystyczną, czerwoną gruszką betonomieszarki odebrał prezes firmy z Grodziska Mazowieckiego, Marcin Charzyński.
- To już 31 Arocs w naszej flocie. Na tym podwoziu eksploatujemy zarówno betonomieszarki, pompy do betonu, jak i HDS-y. Mamy także sześć ciągników. To pojazdy bardzo dobrze przemyślane i świetnie skonstruowane, doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach naszych budów - tłumaczy prezes Marcin Charzyński -Loader będzie obsługiwał inwestycje w Warszawie. Będziemy mu się przyglądać, przede wszystkim pod kątem trwałości. W naszej firmie betonomieszarki są eksploatowane nawet 12 lat, więc jest to wyzwanie dla tej odchudzonej konstrukcji.
Pojazdy Mercedes-Benz Trucks typu Loader są przygotowane do zadań wymagających maksymalnej ładowności. W betonomieszarkach na podwoziu Arocsa Loader zastosowany został cały szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych - na przykład szyba przednia o zmniejszonej masie oraz dwie specjalnie zaprojektowane, poszerzone hipoidalne osie tylne, przystosowane do ogumienia pojedynczego w postaci opon superszerokich 385/65 R22,5. Takie ogumienie redukuje masę i opory toczenia, co obniża zużycie paliwa. Odchudzona została także sama rama pojazdu, przebudowano tylne mosty w układzie napędowym, zmodyfikowano zawieszenie, zastosowano również lżejszy zbiornik paliwa i zbiornik sprężonego powietrza. Betonomieszarka Arocs Loader 8 x 4/4 jest standardowo wyposażona w kabinę kierowcy typu S ClassicSpace ze 170-milimetrowym tunelem silnika oraz 7,7-litrowy silnik o mocy 235 kW.
Aby zapewnić klientom jak największą elastyczność w konfiguracji pojazdu, istnieje również możliwość rezygnacji z niektórych elementów wyposażenia, np. dodatkowego fotela w kabinie. Zredukowana o ok. 500 kg została także masa samej zabudowy - wszystko to sprawia, że Arocs Loader gotowy do drogi jest lżejszy o prawie 3 tony od pojazdu w wersji standardowej.
- Pierwsze sześć miesięcy eksploatacji pokażą, jak na polskim rynku sprawdzą się takie rozwiązania- wyjaśnia Sławomir Kwiatkowski -Do tej pory dostarczaliśmy samochody w wersji heavy duty, bardzo odpornej. Tu, siłą rzeczy, ponieważ jest lżejsza, konstrukcja staje się nieco delikatniejsza. Pytanie, czy w polskich warunkach nie pasuje bardziej oferta standardowa? Zobaczymy, na rynku niemieckim to się sprawdza i wiele firm z tego korzysta.
- Sprawdzimy go dokładnie - zapewnia prezes Budokruszu - Na pewno przejdzie twardą szkołę, bo nasze budowy są czasem trudne dla sprzętu.
- To już 31 Arocs w naszej flocie. Na tym podwoziu eksploatujemy zarówno betonomieszarki, pompy do betonu, jak i HDS-y. Mamy także sześć ciągników. To pojazdy bardzo dobrze przemyślane i świetnie skonstruowane, doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach naszych budów - tłumaczy prezes Marcin Charzyński -Loader będzie obsługiwał inwestycje w Warszawie. Będziemy mu się przyglądać, przede wszystkim pod kątem trwałości. W naszej firmie betonomieszarki są eksploatowane nawet 12 lat, więc jest to wyzwanie dla tej odchudzonej konstrukcji.
Aby zapewnić klientom jak największą elastyczność w konfiguracji pojazdu, istnieje również możliwość rezygnacji z niektórych elementów wyposażenia, np. dodatkowego fotela w kabinie. Zredukowana o ok. 500 kg została także masa samej zabudowy - wszystko to sprawia, że Arocs Loader gotowy do drogi jest lżejszy o prawie 3 tony od pojazdu w wersji standardowej.
- Pierwsze sześć miesięcy eksploatacji pokażą, jak na polskim rynku sprawdzą się takie rozwiązania- wyjaśnia Sławomir Kwiatkowski -Do tej pory dostarczaliśmy samochody w wersji heavy duty, bardzo odpornej. Tu, siłą rzeczy, ponieważ jest lżejsza, konstrukcja staje się nieco delikatniejsza. Pytanie, czy w polskich warunkach nie pasuje bardziej oferta standardowa? Zobaczymy, na rynku niemieckim to się sprawdza i wiele firm z tego korzysta.
- Sprawdzimy go dokładnie - zapewnia prezes Budokruszu - Na pewno przejdzie twardą szkołę, bo nasze budowy są czasem trudne dla sprzętu.
źródło: Mercedes-Benz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader
Podobne: Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader



Podobne galerie: Pierwszy w Polsce Mercedes-Benz Actros typu Loader



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter