Flota » Aktualności » Pół miliona samochodów z podgórskiej fabryki koncernu Skoda

Pół miliona samochodów z podgórskiej fabryki koncernu Skoda
2007-08-28 - P. Łukasiewicz Tagi:
Pięciusettysięczny pojazd Škody, wyprodukowany w fabryce w Kvasinach - zakładzie koncernu Škoda Auto z siedzibą w Mladá Boleslav - jest w drodze do właściciela. Jubileuszowe auto to czerwona Škoda Roomster, w wersji Scout z silnikiem 1.9 TDI, zamówiona przez francuskiego klienta. W tym roku na polski rynek z tego zakładu trafi w sumie około czterech tysięcy samochodów Roomster, Praktik i Superb.
Zakłady w Kvasinach produkowały takie legendarne modele Škody, jak Škoda Felicia kabriolet, Škoda 110 R coupe oraz Škoda Garde i Rapid. Dzisiaj powstaje tu rodzinny kompakt Škoda Roomster oraz luksusowy sedan Škoda Superb, które trafiają także na polski rynek.
"W połowie 1974 r. wyprodukowano w fabryce w Kvasinach, licząc od 1945 r., stutysięczny samochód. Stutysięczna Škoda Superb opuściła linię montażową zakładu dokładnie rok temu, a dzisiaj wysyłamy do klienta pięciusettysięczny pojazd wyprodukowany w fabryce w Kvasinach od początku jej działalności. Większe zapotrzebowanie na Roomstera skłoniło nas do zwiększenia mocy produkcyjnej, w przyszłości spodziewamy się utrzymania tego pozytywnego trendu". - skomentował to ważne dla koncernu wydarzenie Horst Mühl, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
Historia położonej u podnóża Gór Orlich fabryki w Kvasinach sięga wczesnych lat 20-tych XX w., kiedy František Janeček, właściciel zakładu produkującego motocykle marki Jawa, wynajął część kompleksu Solnice - nieruchomości w Kvasinach przeznaczonej na tartak, bednarnię i fabrykę cegieł. Po przekształceniu w nadwoziownię, od 1934 r. powstawały tam elementy blacharskie dla motocykli Jawa. Podczas tego okresu w fabryce pracowało średnio 270 robotników, którzy wytworzyli łącznie około 3 700 motocyklowych nadwozi. Każdego dnia mury zakładu opuszczały cztery nadwozia, podczas pracy na potrzeby wojska zwiększono moc produkcyjną do siedmiu, ośmiu sztuk nadwozi dziennie.
W 1947 r. na mocy porozumienia z przedsiębiorstwem państwowym AZNP w Mladá Boleslav rozpoczęto w Kvasinach produkcję pojazdów Škody. Jeszcze tego samego roku pierwsza Škoda Superb zjechała z taśmy montażowej fabryki.
W tym czasie zakłady w Kvasinach zaczęły promować się jako producent niestandardowych elementów nadwozia na bazie podstawowych modeli, w szczególności dla wersji sportowych, ale także pojazdów użytkowych. Tego typu działalność była podstawową przyczyną rozbudowy fabryki na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX w.
Zakłady w Kvasinach produkowały takie legendarne modele Škody, jak Škoda Felicia kabriolet, Škoda 110 R coupe oraz Škoda Garde i Rapid. Dzisiaj powstaje tu rodzinny kompakt Škoda Roomster oraz luksusowy sedan Škoda Superb, które trafiają także na polski rynek.
"W połowie 1974 r. wyprodukowano w fabryce w Kvasinach, licząc od 1945 r., stutysięczny samochód. Stutysięczna Škoda Superb opuściła linię montażową zakładu dokładnie rok temu, a dzisiaj wysyłamy do klienta pięciusettysięczny pojazd wyprodukowany w fabryce w Kvasinach od początku jej działalności. Większe zapotrzebowanie na Roomstera skłoniło nas do zwiększenia mocy produkcyjnej, w przyszłości spodziewamy się utrzymania tego pozytywnego trendu". - skomentował to ważne dla koncernu wydarzenie Horst Mühl, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
Historia położonej u podnóża Gór Orlich fabryki w Kvasinach sięga wczesnych lat 20-tych XX w., kiedy František Janeček, właściciel zakładu produkującego motocykle marki Jawa, wynajął część kompleksu Solnice - nieruchomości w Kvasinach przeznaczonej na tartak, bednarnię i fabrykę cegieł. Po przekształceniu w nadwoziownię, od 1934 r. powstawały tam elementy blacharskie dla motocykli Jawa. Podczas tego okresu w fabryce pracowało średnio 270 robotników, którzy wytworzyli łącznie około 3 700 motocyklowych nadwozi. Każdego dnia mury zakładu opuszczały cztery nadwozia, podczas pracy na potrzeby wojska zwiększono moc produkcyjną do siedmiu, ośmiu sztuk nadwozi dziennie.
W 1947 r. na mocy porozumienia z przedsiębiorstwem państwowym AZNP w Mladá Boleslav rozpoczęto w Kvasinach produkcję pojazdów Škody. Jeszcze tego samego roku pierwsza Škoda Superb zjechała z taśmy montażowej fabryki.
W tym czasie zakłady w Kvasinach zaczęły promować się jako producent niestandardowych elementów nadwozia na bazie podstawowych modeli, w szczególności dla wersji sportowych, ale także pojazdów użytkowych. Tego typu działalność była podstawową przyczyną rozbudowy fabryki na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX w.
źródło: Skoda Auto Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Pół miliona samochodów z podgórskiej fabryki koncernu Skoda
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter