Flota  »  Aktualności  »  Polska: najbardziej popularne klasy aut w roku 2009
Volkswagen Polo

Polska: najbardziej popularne klasy aut w roku 2009

2009-12-30 - P. Grzelak     Tagi: Raporty, Badania, Rynek
Która klasa samochodów jest najchętniej kupowana w Polsce? Ostatnie badania jasno pokazują, że aż 82,6% rynku należy do tzw. grupy podstawowej, czyli aut klasy niższej, aut małych oraz klasy średniej. Daje to wynik 241 tysięcy sprzedanych sztuk w kończącym się roku 2009. O dziwno jest to prawie tyle samo ile rok wcześniej. Grupa tzw. podstawowa
Jak wynika z badań instytutu IBRM Samar, ze wspomnianej grupy tylko klasa niższa średnia odnotowała wzrosty. W okresie styczeń - listopad 2009 nabywców znalazło  prawie 100 tysięcy takich aut, czyli o 0,9 proc. więcej niż w roku ubiegłym.  Natomiast klasa aut małych i średnia zanotowały spadki odpowiednio o 3 proc. i 0,9 procenta. Zmalały także udziały tych klas: aut małych o 1 procent, aut klasy średniej o 0,3 procenta. 

Do grupy podstawowej należy także segment mini, którego auta znalazły 20,1 tysięcy nabywców, a jej udział w rynku wzrósł o 0,9 procenta do poziomu 6,9 procenta.
Grupa aut terenowo - rekreacyjnych
Kolejną grupą aut w rankingu stworzonym przez instytut IBRM Samar są samochody terenowo - rekreacyjne. Zaobserwowano wyjątkowy rozkwit tej grupy, gdyż przez 11 miesięcy tego roku, sprzedano już 26,3 tysięcy sztuk tych aut, czyli aż o 24,2 procent więcej niż przed rokiem. Jednocześnie udział grupy aut terenowo - rekreacyjnych zwiększył się z poziomu 7,3 procenta na 9 procent. Największym wzrostem w grupie aut terenowo - rekreacyjnych pochwalić może się klasa aut małych (aż o 576,9 procent), następnie klasa średnia (+ 72,0 procent) oraz klasa wyższa (+ 0,9 procenta). Najpopularniejsza klasa niższa-średnia odnotowała spadek sprzedaży o 1,5 procenta.

Grupa aut sportowo rekreacyjnych
Kolejna, trzecia w kolejności najpopularniejsza grupa aut w Polsce to auta sportowo - rekreacyjne. Odnotowała ona wzrost o 27,1 proc. oraz sprzedaż na poziomie 1,9 tys. sztuk. Najpopularniejsze w grupie auta klasy średniej znalazły 1,1 tys. nabywców (wzrost sprzedaży o 49,7 proc.). Na kolejnym miejscu znalazły się auta klasy średniej, których sprzedano aż o 80,9 proc. więcej osiągając sprzedaż 600 sztuk.Najmniejszy udział w rynku, a tym samym najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się vany oraz kombi-vany. Ich sprzedaż osiągnęła odpowiednio 15 tys. oraz 7,6 tys. egzemplarzy. Jest to kolejno o 10,6 proc. oraz o 23,3 proc. mniej niż przed rokiem. Łączny udział tych dwóch grup na polskim ryku zmniejszył się z 9,2 proc. do poziomu 7,7 proc.Najprawdopodobniej wynik za rok 2009 nie ulegnie już dużej zmianie. Zależy to w dużej mierze od klientów, którzy już teraz mogą zdecydować się na zakup auta w tzw. wyprzedażach rocznika 2009. Jednak wielu z nich poczeka najprawdopodobniej do początku przyszłego roku, oczekując przy tym jeszcze większych cięć w cenach.



źródło: IBRM Samar

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Polska: najbardziej popularne klasy aut w roku 2009

Polska: najbardziej popularne klasy aut w roku 2009
ja21 2009-12-31 14:30
Coś mi się wydaje że w klasie podstawowej - Polo może osiągnąć status Golfa, a mianowicie, najlepszy model, który sprzedaje się wyśmienicie